Peter Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 ctrl + t tar deg rett til adressefeltet i den nye fanen, hva er vanskelig? Det er jo unaturlig langt fra intuitivt å _ikke_ gjenbruke samme fane dersom du skriver noe i adressefeltet i den fanen. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 ctrl + t tar deg rett til adressefeltet i den nye fanen, hva er vanskelig?Det er jo unaturlig langt fra intuitivt å _ikke_ gjenbruke samme fane dersom du skriver noe i adressefeltet i den fanen. 7126825[/snapback] joda, men her var det snakk om søke-boksen til høyre for adressefeltet. Når man skriver der så er det enkelte brukere (meg inkludert) som føler det er mest logisk med ny fane. Det samme gjelder "go to url"-funksjonen ved merking av tekst. Jeg (og kanskje noen andre) mener det er mest behagelig/brukervennlig/praktisk/{fyll inn det som passer}/ at slikt åpnes i ny fane Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 JO, det kan du forvente!! En god nettleser forstår at søk skal åpnes i ny tab. Derfor bruker jeg denne instillingen i Opera. 7126783[/snapback] Godt argument, men det er ikke alle som ønsker å åpne søkeresultatet i ny fane hver gang. Alt i alt går det på smak og behag, og det er fint at det finnes alternative innstillinger. Videre kan man ikke forvente at Firefox og Opera skal gjøre alt likt. Da hadde det jo ikke vært noe vits i å lage forskjellige nettlesere... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 hehe, det har du rett i! Er egentlig glad for at det finnes forskjeller mellom Firefox og Opera. For noen passer det ene bedre enn det andre.. Og sålenge begge parter jobber med å finne på nye smarte funksjoner får vi også utvikling på nettleser-fronten. Hadde alle brukt IE ville dagens nettleser vært prikk lik de som fantes i 1999. Ja takk til flere nettlesere, konkurranse er sunt! (Derfor er det også negativt hvis alle gikk over til å bruke kun firefox eller opera ) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Bruksmessig er de like gode, etter min mening. Å surfe med FF og å surfe med Opera er to veldig like ting.7126578[/snapback] Da har ikke du oppdaget hauger av fiffige tastesnarveier, musetrykkombinasjoner (om man kan kalle det det - høyre + venstre = tilbake, ventre + høyre = fremover, osv) og musebevegelser (høyreklikk + bevegelse). Er slike ting som gjør at jeg ikke får ræven min over til Fx med det første. 7126819[/snapback] Jeg driter i dem, enkelt og greit. Jeg vet om dem, men bryr meg ikke. Mouse gestures er for min del helt ubrukelige. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Redigert: I Firefox kan jeg bare begynne å skrive uten å trykke noen ting. Digg funksjon. Måtte lete litt, men fant den i about:config til slutt (accessibility.typeaheadfind). Edit --> Preferences --> Advanced --> Begin finding when you begin typing. 7126706[/snapback] Der ja. Jeg trodde jeg hadde sett over alt. Ser dere skryter av about:config. Dette finnes også i Opera, og heter opera:config. 7126703[/snapback] Jeg har ikke sett at noen har skrytt av about:config... 7126734[/snapback] Et raskt søk bekrefter at about:config ikke har blitt nevnt før. Merkelig som han skal beskytte Opera med nebb og klør. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 han er vel glad i Operaen sin, da. Forstår han godt jeg Selv om unødig skittkasting om ander browsere bør unngås, spesielt mot FF som er en veldig bra browser! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 bekrefter at about:config ikke har blitt nevnt før. Merkelig som han skal beskytte Opera med nebb og klør. 7126961[/snapback] Det har blitt nevnt, men jeg tror det var i webkafeen. Uansett, ja jeg er fanboy av Opera og har ikke noe problem med å innrømme det. Firefox er en god nettleser det, men jeg forbeholder meg retten til å forsvare Opera med nebb og klør. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 bekrefter at about:config ikke har blitt nevnt før. Merkelig som han skal beskytte Opera med nebb og klør. 7126961[/snapback] Det har blitt nevnt, men jeg tror det var i webkafeen. Uansett, ja jeg er fanboy av Opera og har ikke noe problem med å innrømme det. Firefox er en god nettleser det, men jeg forbeholder meg retten til å forsvare Opera med nebb og klør. 7126988[/snapback] Joda, men du trenger ikke å angripe folk som ikke bruker Opera med nebb og klør heller. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Joda, men du trenger ikke å angripe folk som ikke bruker Opera med nebb og klør heller. 7127015[/snapback] Det der er spissforumlering Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Et raskt søk bekrefter at about:config ikke har blitt nevnt før. Merkelig som han skal beskytte Opera med nebb og klør. 7126961[/snapback] Og hva kaller du det nederste innlegget der da? Jo en som dro frem mulighetene med about:config. about:config i Opera er for øvrig mange ganger mer brukervennlig Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Noen som vet hvordan man kan få IE7 til å åpne linker automatisk i en ny "tab" istedefor å åpne ett heeeelt nytt vindu?? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har du prøvd å bruke MOUSE3 ? Det er den internationale "åpne i ny tab" funksjonen. Lenke til kommentar
PT Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg driter i dem, enkelt og greit. Jeg vet om dem, men bryr meg ikke. Mouse gestures er for min del helt ubrukelige. Det gjorde jeg også lenge, men nå klarer jeg meg ikke uten. Uansett, det er ditt tap. Jeg driter i hvilken nettleser du bruker, og hvordan du bruker den. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har du prøvd å bruke MOUSE3 ? Det er den internationale "åpne i ny tab" funksjonen. 7127351[/snapback] Nei, hvordan fungerer den....? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hjulknappen. BTW: Dette er ikke en supporttråd for IE7. Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hjulknappen. BTW: Dette er ikke en supporttråd for IE7. 7127472[/snapback] Takker for svar men det fungerte ikke... Uansett neitakk er det vel vanskelig å starte en slik tråd uten at problemer med de forskjellig nettleserne ikke blir tatt opp Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 shift pluss venstreklikk da? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Noen som vet hvordan man kan få IE7 til å åpne linker automatisk i en ny "tab" istedefor å åpne ett heeeelt nytt vindu?? 7127329[/snapback] Vista versjonen av IE7 åpner i alle fall link i ny tab i bakgrunnen med midtre museknapp (hjulet). Samme gjør CTRL+Venstreklikk. Endret 22. oktober 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vista versjonen av IE7 åpner i alle fall link i ny tab i bakgrunnen med midtre museknapp (hjulet). Samme gjør CTRL+Venstreklikk. 7127571[/snapback] Vel, ikke med meg ihvertfall men kan jo hende det har noe med driveren til musa å gjøre... shift pluss venstreklikk da? 7127556[/snapback] Vel Mr. Opera fanboy.... problemet løst, har nå gått tilbake til Opera 9.02 som til tross for en liten bug (som nå ikke er der) er den beste av de 3 nettleserne, da er du vel fornøyd ' Det fine med denne konklusjonene er at den ikke kommer fra en "fanboy" men fra en som prøver og og velger etter sin egen konklusjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg