Gå til innhold

Firefox er tregt, IE er middels, Opera er raskest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter en dags bruk av Opera har jeg avsagt dommen.

Både Firefox og Opera er gode webbrowsere. De har begge sine bruksområder. De som liker noe litt bart, hvor man selv kan modifisere og legge til funksjoner som man ønsker, kan velge Firefox. De som liker å ha alt pakket i ett kan ha Opera, og vil være fornøyd med det.

Bruksmessig er de like gode, etter min mening. Å surfe med FF og å surfe med Opera er to veldig like ting.

Det at jeg kommer til å bruke Opera framover, har kun med det at det ble penere med skinnet mitt enn med FF.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Skjønner ikke så mye av det, egentlig. Du har ikke skjermdump å vise frem da?

7126456[/snapback]

Problemer med Explorer, kommer med Opera senere da jeg ikke har installert den ennå:

Prøver å legge ut bilde her...

http://www.domenehjelp.com/DinsidemedIE7.bmp

Problem2:

Når du åpner IE7 får du ikke fortsette med de samme sidene som du hadde oppe sist.

Problem3:

Linker, for eksempel lagt ut på forumet her åpner seg ikke i en ny fane eller tab men åpner ett helt nytt vindu i IE7, da er jo noe av vitsen med tàb`s borte.

Problem4:

Hvis jeg skal legge inn en link, bilde, etc med funksjonene man får med diskusjon.no kommer det bar opp noen irriterende pop-ups.

Får jeg ordnet/løst disse småproblemene blir IE7 en perfekt nettleser for min del :thumbup:

Edit:

Hordan får jeg slått av pop-up blokkeren i IE7?

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Er det mulig med Opera og åpne en ny side, i en ny fane uten at den gamle fanen forsvinner? Slik at det blir 2 faner

Huh?

Vil du åpne en link i en ny fane? Eller duplisere en fane? Eller bare åpne en ny tom fane?

7126568[/snapback]

La oss si at jeg er på Dagbladet sin nettside. Så går jeg i addresse feltet eller søkefeltet, da kommer denne siden i "Dagbladet fanen", det jeg vil at skal skje er at denne siden som jeg skriver i addressefeltet/søkefeltet kommer opp som en ny fane.

Da blir det altså en Dagbladet.no fane, og en feks. google.no tab.

Lenke til kommentar
La oss si at jeg er på Dagbladet sin nettside. Så går jeg i addresse feltet eller søkefeltet, da kommer denne siden i "Dagbladet fanen", det jeg vil at skal skje er at denne siden som jeg skriver i addressefeltet/søkefeltet kommer opp som en ny fane.

Hald inne shift og trykke enter, eventuelt både shift og control for å lage ein bakgrunnsfane. Det same gjeld om du skriv noko i eit søkefelt og trykker enter eller markerer ein link, høgreklikker og vel gå til adresse.

Redigert:

I Firefox kan jeg bare begynne å skrive uten å trykke noen ting. :)
Digg funksjon. :)

Måtte lete litt, men fant den i about:config til slutt (accessibility.typeaheadfind).

Edit --> Preferences --> Advanced --> Begin finding when you begin typing.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Hald inne shift og trykke enter, eventuelt både shift og control for å lage ein bakgrunnsfane. Det same gjeld om du skriv noko i eit søkefelt og trykker enter eller markerer ein link, høgreklikker og vel gå til adresse.

7126706[/snapback]

Det var da klønete. Blir ikke å bytte med det første.

Lenke til kommentar

7126616[/snapback]

Alt+p -> Avansert -> Faner -> "Gjenbruk eksisterende fane": merk av/bort

Så slipper du å stresse med shift-enter i integrert søk, bar søk som vanlig! I tillegg åpnes tekst-url'er i ny fane. Med tekst-url mener jeg en url som ikke er trykkbar. F.eks.: www.google.no. Dobbeltklikk på "no"-delen av denne url, velg "gå til adresse". Normalt ville denne brukt den samme fanen/tabben. Men med instillingen over åpnes denne i ny fane/tab.

EDIT:

Når du skal på en ny side, er det helt vanlig å åpne en ny fane. Blir jo det samme som når du skriver noe i adressefeltet det. Du kan jo ikke forvente at det skal åpnes i en ny fane med mindre du forteller nettleseren det.

7126777[/snapback]

JO, det kan du forvente!! En god nettleser forstår at søk skal åpnes i ny tab. Derfor bruker jeg denne instillingen i Opera.

Andre sjekke instillinger under avansert -> faner:

- "Når jeg blar med ctrl+tab": sorter etter plassering

- "gjenbruk eksisterende": av (som nevnt over)

- "åpne ny fane inntill eksistrende": på

- "vis lukke-knapp": fjerner man denne får man minimize/gjenopprett/lukk-valgene helt til høyre (ved søppelbøtta), slik som i tidligere versjoner av Opera. På den måten kan man forminske vinduer fra full size enkelt. Ulempten er at man først må aktivere aktuell fane.

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Bruksmessig er de like gode, etter min mening. Å surfe med FF og å surfe med Opera er to veldig like ting.

7126578[/snapback]

Da har ikke du oppdaget hauger av fiffige tastesnarveier, musetrykkombinasjoner (om man kan kalle det det - høyre + venstre = tilbake, ventre + høyre = fremover, osv) og musebevegelser (høyreklikk + bevegelse). Er slike ting som gjør at jeg ikke får ræven min over til Fx med det første.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...