Gå til innhold

Firefox er tregt, IE er middels, Opera er raskest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, du misforstår meg totalt. Du sier at man ikke skal komme med usaklig propaganda. Også glemmer du at det er nettopp massiv propaganda som har ført til at Firefox har så mange brukere. Det hele startet i november 2004, da Firefox 1.0 ble lansert.

7111305[/snapback]

Du glemmer at for inntil helt nylig var Opera egentlig ikke i samme klasse som FF. Før måtte man betale for Opera, mens Firefox var helt gratis og fritt for adware. Sammenlignet med IE var FF det definitivt beste alternativet på den tid og det var ikke noe propaganda inne i bildet. Nå som Opera har blitt gratis stiller de selvsagt mye sterkere, men dessverre er de nok noen år for sent da de sikkert fortsatt sliter med det dårlige adware ryktet.

Lenke til kommentar
Brukte Opera en stund nå men etter systemgjenopprettingen min ville jeg prøve IE7.

 

Grunnen er at når jeg brukte Opera kom det opp ett bilde av en gjenstand bak prisen på noen nettbutikker.

 

For eksempel på www.elkjop.no ble det bilde av en mobiltelefon på hvert produkt istedefor den gule bakgrunnen på prisen. På www.mpx.no kom det opp en bærbar PC.... dette er bare periodisk men likevel veldig irriterende.

 

Etter å ha gått over til IE7 finner jeg ut at på www.dinside.no at hvis jeg forstørrer siden for mye kommer det en ekstra scrollbar på selve siden i tillegg til scrollbaren i nettleseren, dette er også irriterende og når man starter IE7 starter man heeeelt fra begynnelsen igjen og kan ikke fortsette fra tidligere.

 

Håper så klart det finnes løsninger på dette, kanskje under noen innstillinger men har ikke funnet dette ennå.

 

PS.

Jeg er ikke spesielt fan av noen nettleser og benytter den jeg synes er best under praktisk bruk.... sikkerheten er ikke så nøye da jeg bare kan ta en systemrecovery hvis det skjer noe.... har backup av alle viktige filer  :yes:

7125855[/snapback]

 

Quoter meg selv her.....

 

Noen som har hatt disse problemene selv og eventuelt vet om en løsning?

Lenke til kommentar
Men det er nok en grei funksjon for de som aldri gjør feil. En funksjon som følger med nettleseren forresten, om jeg ikke misforstod deg?

Det er akkurat som når Word er øverst av alle programmene på skjermen din, men ikke aktivt (typisk lyseblå/grå vinduslinje). Man kan ikke da forvente at Microsoft tilrettelegger slik at når du da ikke oppfatter at vinduet ikke er aktivt, skal du likevel aktivere Word-vinduet når du begynner å skrive. Det blir samme problematikk, og Opera er nok langt fra feilfri på dette området.

 

For øvrig så følger søkefunksjonen med, ja, og dette er en så grunnleggende funksjon i en nettleser (som er til for å finne informasjon med) at jeg ikke ser at det bryter med noen av mine meninger at en søkefunksjon er innebygd. For jeg leser deg lett, og skjønner at det er dit du vil.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
For eksempel på www.elkjop.no ble det bilde av en mobiltelefon på hvert produkt istedefor den gule bakgrunnen på prisen. På www.mpx.no kom det opp en bærbar PC.... dette er bare periodisk men likevel veldig irriterende.
Meiner du at bilete vert byta om, slik at eit bilete kjem der eit anna skulle vere? Kan vere det vil hjelpe å oppdatere til nyaste versjon (9.02). Har hatt slike problem eit par gonger, men har det ikkje no.
Lenke til kommentar
For øvrig så følger søkefunksjonen med, ja, og dette er en så grunnleggende funksjon i en nettleser (som er til for å finne informasjon med) at jeg ikke ser at det bryter med noen av mine meninger at en søkefunksjon er innebygd. For jeg leser deg lett, og skjønner at det er dit du vil.

7126484[/snapback]

Har jeg lest deg feil forresten. Det virket som om du sa at man bare kunne begynne å skrive for å gjøre et søk, uten å måtte sette markøren i en boks eller trykke (ctrl-f). Hvis det ikke var slik, er det selvsagt ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Er det mulig med Opera og åpne en ny side, i en ny fane uten at den gamle fanen forsvinner? Slik at det blir 2 faner. Får ikke til dette med Opera, og det er noe av det bedre med Firefox. Samtidig må det vel være en måte og få Opera til å huske ting jeg har søkt på, huske Email addressen min når jeg skal logge på Gmail osv. Vet om Tryllestaven men det funker jo ikke for husking av søk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...