834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Marley: Mac me Opera. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) OK, nå sitter jeg med Opera 9.02. Utseendemessig er jeg dypt imponert. Dette er blitt bedre. Slik ser det ut hos meg. Behagelig. Sidene laster ikke så utrolig mye fortere enn FF. Lite merkbart. Kaldstarten tok vel 4-5 sekunder rett etter install, ikke så verst. Scrollingen var meget behagelig og myk, det trekker stort opp. Det verste er at jeg nå tror jeg kommer til å gå over til Opera på fulltid. Det var rett og slett mer behagelig å bruke. Av alle de ekstratingene så er det sikkert praktiske ting, selv om jeg ikke kommer til å bruke alt. Till BT kommer jeg til å bruke standalone-programmer, men jeg trengte en GMail-klient, så den skal jeg prøve å få til. Jeg kommer tilbake med mer. Endret 22. oktober 2006 av Marley Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hmmm, siden marley er så kul, og altid har rett, så tror jeg kanskje at jeg skal forsøke opera jeg også Lenke til kommentar
Haandtverkern Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har nå fulgt med på denne debatten en stund og fant ut at for at jeg skal delta så måtte jeg legge inn opera og se hvordan denne nettleseren fungerer i praksis etter mye for og mot på dette forumet. Min mening er at FF og opera er 2 forskjellige nettlesere ettersom man ønsker av ekstra funksjoner, jeg foretrekker det enkelt og greit og da kommer FF til sin rett. Funksjoner som epost og andre funksjoner klarer jeg meg fint uten i nettleseren. Men å si at at FF er tregt i tittelen syns jeg er drøyt. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Mener Opera er den mest behagelige nettleseren i dag og den fungerer utmerket til mitt bruk. Det er ikke så drøyt det med at FF er tregt, de gangen jeg har prøvd meg på den har det gått i sirup i forhold. Noen småting er det selvfølgelig med opera, nettbank og betaling med visa har ikke fungert helt tilfredstillende men det har bedret seg betraktelig i det siste. IE er mindre oppe nå en for et halvt år siden for disse tjenestene. Om det er nettstedets oppgraderingsvilje vet jeg ikke? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Opera er ganske treg på et par ting. Det tok 5 sekunder å laste Google. Det er skuffende. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Det må skyldes ytre omstendigheter, for her lastet google langt under 1 sek nå. Det er ikke så mye kode som skal renderes, og den som serveres er optimal. Dermed er det forhold på Det Verdensomspennende Nettet som avgjør hvor fort google laster. Edit: Trekker tilbake det med optimal kode. Hadde ikke forventet å se det jeg så nå, da jeg åpnet kildekoden deres. Endret 22. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Nå tok det 7 sekunder. Kanskje jeg burde slette noen tempfiler eller noe. Evt routeren min er fucka. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hard oppdatering her går på mindre tid enn jeg kan måle med stoppeklokke nå... hmmm. Tror nok bare det er innlinjen. Hvordan laster andre nettsider hos deg som er hostet hos The Planet? Eller bruker du den norske google-versjonen? Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Brukte Opera en stund nå men etter systemgjenopprettingen min ville jeg prøve IE7. Grunnen er at når jeg brukte Opera kom det opp ett bilde av en gjenstand bak prisen på noen nettbutikker. For eksempel på www.elkjop.no ble det bilde av en mobiltelefon på hvert produkt istedefor den gule bakgrunnen på prisen. På www.mpx.no kom det opp en bærbar PC.... dette er bare periodisk men likevel veldig irriterende. Etter å ha gått over til IE7 finner jeg ut at på www.dinside.no at hvis jeg forstørrer siden for mye kommer det en ekstra scrollbar på selve siden i tillegg til scrollbaren i nettleseren, dette er også irriterende og når man starter IE7 starter man heeeelt fra begynnelsen igjen og kan ikke fortsette fra tidligere. Håper så klart det finnes løsninger på dette, kanskje under noen innstillinger men har ikke funnet dette ennå. PS. Jeg er ikke spesielt fan av noen nettleser og benytter den jeg synes er best under praktisk bruk.... sikkerheten er ikke så nøye da jeg bare kan ta en systemrecovery hvis det skjer noe.... har backup av alle viktige filer Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hard oppdatering her går på mindre tid enn jeg kan måle med stoppeklokke nå... hmmm. Tror nok bare det er innlinjen. Hvordan laster andre nettsider hos deg som er hostet hos The Planet?Eller bruker du den norske google-versjonen? 7125831[/snapback] Innhastigheten min skal det ikke være noe trøbbel med. Allikevel virker det som om ting går treigt på nettet her. Sider lastes ikke optimalt, og jeg får langtifra optimale hastigheter på BT. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) OK, nå sitter jeg med Opera 9.02. Utseendemessig er jeg dypt imponert. Dette er blitt bedre. Slik ser det ut hos meg. Behagelig. Sidene laster ikke så utrolig mye fortere enn FF. Lite merkbart. Kaldstarten tok vel 4-5 sekunder rett etter install, ikke så verst. Scrollingen var meget behagelig og myk, det trekker stort opp. Det verste er at jeg nå tror jeg kommer til å gå over til Opera på fulltid. Det var rett og slett mer behagelig å bruke. Av alle de ekstratingene så er det sikkert praktiske ting, selv om jeg ikke kommer til å bruke alt. Till BT kommer jeg til å bruke standalone-programmer, men jeg trengte en GMail-klient, så den skal jeg prøve å få til. Jeg kommer tilbake med mer. 7125345[/snapback] Opera sin BT-klient er ikke helt stø, nei. Mailprogrammet er ok, og enkelt å aksessere. En ting som speeder opp browsingen min veldig, er høyreklikk-venstreklikk, venstreklikk-høyreklikk for å bla frem og tilbake. Mange har vel hurtigtaster på siden av musa for det, men det føles litt slappere å bruke opera sin metode Nå tok det 7 sekunder. Kanskje jeg burde slette noen tempfiler eller noe. Evt routeren min er fucka. 7125795[/snapback] Høres rart ut, her tar det 0.5 sek. Som i FF (?) kan du forresten bare skrive "g søkeord" i adresselinjen. Så når jeg skal søke, er det ctrl+n og så "g søkeord". Allikevel virker det som om ting går treigt på nettet her. Sider lastes ikke optimalt, og jeg får langtifra optimale hastigheter på BT. Prøv start->kjør->"cmd"->ping ftp.uninett.no . Endret 22. oktober 2006 av Saftis Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg pinga uninettet. Nå får du finne ut hva det betyr. Jeg skulle gjerne ha deaktivert BT-klienten og satt Opera som standard. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Det trenger ikke være noe galt med din linje. Det kan være du må gjennom en flaskehals jeg slipper unna akkurat for øyeblikket... Noen ganger er det DNServere som sliter, og da kan enkelte merke lavere hastigheter og feil på gitte sider. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Det trenger ikke være noe galt med din linje. Det kan være du må gjennom en flaskehals jeg slipper unna akkurat for øyeblikket... Noen ganger er det DNServere som sliter, og da kan enkelte merke lavere hastigheter og feil på gitte sider. 7125992[/snapback] Jaja. Jeg får leve med det. Men åssen deaktiverer jeg BT-klienten? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Hva mener du med BT-klienten? Opera som standard: Verktøy -> Innstillinger -> Programmer -> Sjekk at Opera er standard - Detaljer Endret 22. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Eh 90% uploadbruk på en ADSL linje? Du vet at det betyr 600+ ping og at det knapt fungerer å surfe? At google tar et par sekunder er helt vanlig når du trør opplinja så mye. Begrens upload til ~30-40 kBps og ting skal gå bedre. At du ikke får optimale nedhastigheter har også med at du uploader for fort. Endret 22. oktober 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 eller "alt+p -> avansert -> nedlastninger -> (eventuelt "skjul filtyper åpnet med opera"), finn ønsket filtype (bruk søke-greia) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Eh 90% uploadbruk på en ADSL linje? Du vet at det betyr 600+ ping og at det knapt fungerer å surfe? At google tar et par sekunder er helt vanlig når du trør opplinja så mye. Begrens upload til ~30-40 kBps og ting skal gå bedre. At du ikke får optimale nedhastigheter har også med at du uploader for fort. 7126100[/snapback] Aha. Da lærte jeg noe nytt i dag og. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 ADSL er asynkront, og det vil si at opphastigheten sakker nedlastningshastigheten tilsvarende i prosentbruk. Hvis 80 kbs opp er 90% av opphastigheten din, mister du 90% av nedhastigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg