Gå til innhold

iPod veldig overvurdert?

Anbefalte innlegg

Nå har akkurat iPod Mini'en min tatt kvelden, såklart har jeg hatt den i litt over ett år. :( Innser egentlig at iPod må være det mest overhypa produktet jeg kan komme på. Hvorfor er det ikke radio? Hvorfor varer batteriet knapt 5 timer når det står at det skal vare 15 i manualen? Hvorfor fulgte det ikke med lader til stikkontakt? Hvorfor må jeg bruke iTunes som bundler Quicktime? (fullt mulig noe av dette er forandret på med de nyere modellene) Tror den neste mp3-spilleren blir noe annet enn iPod. Dessuten: iPod ser best ut på bilder...

7130210[/snapback]

At den tar kveld etter eitt år kan eg ikkje bortforklare. Dårleg batteri kunne du ha fått skifta innanfor garantitida. Dersom du ikkje var klar over at den ikkje hadde radio, straumadapter for stikkontakt viser meir av din mangel på innhenting av informasjon. Skal eg liksom kjøpe ein mp3-spelar og i etterkant klage på funksjonar den ikkje har?

Du må ikkje bruke iTunes og Quicktime er ikkje noko problem å fjerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
Nå har akkurat iPod Mini'en min tatt kvelden, såklart har jeg hatt den i litt over ett år. :( Innser egentlig at iPod må være det mest overhypa produktet jeg kan komme på. Hvorfor er det ikke radio? Hvorfor varer batteriet knapt 5 timer når det står at det skal vare 15 i manualen? Hvorfor fulgte det ikke med lader til stikkontakt? Hvorfor må jeg bruke iTunes som bundler Quicktime? (fullt mulig noe av dette er forandret på med de nyere modellene) Tror den neste mp3-spilleren blir noe annet enn iPod. Dessuten: iPod ser best ut på bilder...

7130210[/snapback]

Drit i apple sin garanti! Ifølge forbrukerkjøpsloven skal slike ting vare i minst to år, gjøre de ikke det og det ikke er din skyld så har du krav på ny, gratis! Ikke noe apple kan gjøre med det for den loven er gjeldende for alt, selv 300 kroners dvdspillere fra rimi ^^ Bare les litt av forsbrukerkjøpsloven på lovdata.no så du vet hva du snakker om. Var slik jeg fikk ny creative etter over et år, de blir mektig svake i knærne når det kommer noen som vet hva de har krav på.

Lenke til kommentar
Var slik jeg fikk ny creative etter over et år, de blir mektig svake i knærne når det kommer noen som vet hva de har krav på.

7131047[/snapback]

Desverre er det ikkje så lett, Apple nektar å følge norske lovar. Tar du kontakt med ein fysisk butikk ber dei deg bruke skjemaet til Apple på nett. Det har vært mange diskusjonar rundt dette. TV2 Hjelper Deg og Forbrukerinspektørenen har hatt reportasjar og prøvd å fått kontakt med Apple utan hell.

Av denne grunn anbefaler eg ikkje iPod.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
At den tar kveld etter eitt år kan eg ikkje bortforklare. Dårleg batteri kunne du ha fått skifta innanfor garantitida. Dersom du ikkje var klar over at den ikkje hadde radio, straumadapter for stikkontakt viser meir av din mangel på innhenting av informasjon. Skal eg liksom kjøpe ein mp3-spelar og i etterkant klage på funksjonar den ikkje har?

7130639[/snapback]

Dette var min første mp3-spiller. Da jeg kjøpte den var jeg ikke opptatt av radio, jeg gadd ikke å sjekke om det fulgte med lader heller, dette trodde jeg var en selvfølge på den tiden. Og det er heller i ettertid jeg innser at radio hadde vært kjekt. Når jeg kjøpte den var iPod nesten et selvskrevet valg, jeg visste lite om andre spillere. Uansett: poenget er at alt dette er mangler i mine øyne, uavhengig om jeg burde gjort bedre research.

Drit i apple sin garanti! Ifølge forbrukerkjøpsloven skal slike ting vare i minst to år, gjøre de ikke det og det ikke er din skyld så har du krav på ny, gratis! Ikke noe apple kan gjøre med det for den loven er gjeldende for alt, selv 300 kroners dvdspillere fra rimi ^^ Bare les litt av forsbrukerkjøpsloven på lovdata.no så du vet hva du snakker om. Var slik jeg fikk ny creative etter over et år, de blir mektig svake i knærne når det kommer noen som vet hva de har krav på.

7131047[/snapback]

Tviler litt på at det går, Apple ser ut til å gi blanke i norsk lov. Er enig i at dette er den største grunnen til å tenke seg om to ganger før en kjøper iPod.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

7130639[/snapback]

Dette var min første mp3-spiller. Da jeg kjøpte den var jeg ikke opptatt av radio, jeg gadd ikke å sjekke om det fulgte med lader heller, dette trodde jeg var en selvfølge på den tiden. Og det er heller i ettertid jeg innser at radio hadde vært kjekt. Når jeg kjøpte den var iPod nesten et selvskrevet valg, jeg visste lite om andre spillere. Uansett: poenget er at alt dette er mangler i mine øyne, uavhengig om jeg burde gjort bedre research.

7131047[/snapback]

Tviler litt på at det går, Apple ser ut til å gi blanke i norsk lov. Er enig i at dette er den største grunnen til å tenke seg om to ganger før en kjøper iPod.

7131860[/snapback]

vel det er butikken sitt ansvar egentlig, så man må bare finne noen som kan loven og stå på sitt for alt som er hellig i verden ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg kjøpte den på apple store..

7132547[/snapback]

da blir det verre. men, om det er norsk butikk, så har du loven på din side! ikke at det hjelper stort i apple sitt tilfelle.......

dessuten, hvis du ikke fikk angrefristskjema når du kjøpte spilleren, kan du fortsatt levere den tilbake (men tror kanskje den må være ubrukt da).

moral: apple sug, ikke kjøp ipod ;)

Lenke til kommentar

7132547[/snapback]

da blir det verre. men, om det er norsk butikk, så har du loven på din side! ikke at det hjelper stort i apple sitt tilfelle.......

dessuten, hvis du ikke fikk angrefristskjema når du kjøpte spilleren, kan du fortsatt levere den tilbake (men tror kanskje den må være ubrukt da).

moral: apple sug, ikke kjøp ipod ;)

7132686[/snapback]

Det får nok bli leksa denna gangen ja.. :p

Lenke til kommentar
Sorry, glemte og nevne stårelse :blush:

Men Creativen er mye bedre og holde, fordi den har noen som går inn i hånden. Ipod en er jo like flat og vond og holde som er tynn spon plate...

7125444[/snapback]

Det må være første gangen eg har sett nokon samanlikne ein iPod med ei sponplate, vær så snill å bruk argumenter som faktisk har litt grunnlag. Folk vil ha alt mindre, men ikkje når det gjeld iPod.

7129745[/snapback]

Det er jo sant.

Hvis du sliper spon plata rund i kantene og skjerer den i samme størelse som en Ipod så blir det helt likt. Tro meg, jag lagde en i sløyden for og sjekke :p

Men jeg gir deg rett i at alle (hvertfall jeg) har lyst på tynest mulig mp3 spiller. Det er jo en stor forskjeld på Ipod G5 og Zen Vision:M når det gjelder og ha den i buksa.

Men når man ser på filmen er det godt og ha noe og holde i, så når Zen Vision:M ikke er for stor til og ha i lomma ser jeg ikke problemmet.

Lenke til kommentar

Er det seriøst folk som ser film på ein 2,5"-skjerm?

7132547[/snapback]

Angrefrist har du berre ved kjøp over internett.

Sjølv om du kjøper den i butikk er det ikkje sikkert du får den reparert av den grunn. Selgar får beskjed av Apple om å sende inn iPoden, er garantitida utgått vil du eller selgar måtte betale reparasjon. Av den grunn har mange slutta å selge iPod, dei får store tap når spelaren sluttar å fungere etter eit år.

Lenke til kommentar

Serier som Family Guy, Simpsons og American Dad er perfekte på en 2,5", siden det ikke er så mye detaljer, og for det meste ganske så lyst. Jeg har forsøk å se på film på en buss, det fungerte greit nok, men det var ikke særlig komfortabelt. Husker jeg rett, var det den første Jason Bourne-filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

7132547[/snapback]

Sjølv om du kjøper den i butikk er det ikkje sikkert du får den reparert av den grunn. Selgar får beskjed av Apple om å sende inn iPoden, er garantitida utgått vil du eller selgar måtte betale reparasjon. Av den grunn har mange slutta å selge iPod, dei får store tap når spelaren sluttar å fungere etter eit år.

7133166[/snapback]

apple store er vel internettbutikken til apple?

Lenke til kommentar

7132547[/snapback]

7133166[/snapback]

apple store er vel internettbutikken til apple?

7134073[/snapback]

ja.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har selv en iPod Nano. Er forholdsvis enig med deg at bundlen er latterlig dårlig. Når iPod kom var det bare akkurat som å lukke opp en lydbok; og midt inni lå iPod. Ellers var det en gjemt lomme hvor jeg fant brukerhåndbok, usb-kabel, headsett, å en pose å ha den i. Etter min smak, en dårlig bundle! Men dette er min andre skikkelige spiller. Jeg hadde tidligere en Olympus m:robe som gikk i stykker. Men i den pakken følgte det med både lader og dokkingstasjon, og alt jeg kunne komme på å trenge. Men likevell var jeg mye mere fornøyd med iPod. Likte bedre utseende, synes den var mer gjennomført rett og slett. Litt sørgelig det med dårlig startpakke, men det får bare være. Har en penger nok til iPod, har man det til det også. Selv om det er sure penger å betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...