Gå til innhold

iPod veldig overvurdert?

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg liker ipod er:

God lagringskapasitet og bra menysystem..

En ekstra grunn er alle mulighetene du har med den, har selv en kompis sin gamle her på 15gb, og den har jeg brukt mange timer på å leke meg med linux på osv.. og da har den myye flere funskjoner enn en gjennomsnittlig mp3 spiller!

7110528[/snapback]

Og hvilke funksjoner skulle dette være, som du ikke kan få på andre mp3-spillere i samme prisgruppe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ekstra grunn er alle mulighetene du har med den, har selv en kompis sin gamle her på 15gb, og den har jeg brukt mange timer på å leke meg med linux på osv.. og da har den myye flere funskjoner enn en gjennomsnittlig mp3 spiller!

7110528[/snapback]

Og hvilke funksjoner skulle dette være, som du ikke kan få på andre mp3-spillere i samme prisgruppe?

7110632[/snapback]

Musepeker? Tastatur? Legge inn feete spill til gameboy? som f.eks iDoom?

Finnes flere hundre andre kule funskjoner!

edit: style hele menusystemet selv? legge inn egne bilder? se video på alle ipoder?

Mye som jeg ikke finner muligheten til på f.eks Zen spillere..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
snip

7110648[/snapback]

Kan du i all stillhet være så snill å fortelle meg hva man skal med alt dette?

7110786[/snapback]

Egentlig ikke, men om man skal bruke den bare til mp3, så kan man kjøpe vilken som helst mp3 spiller..

Bruker ikke ipoden jeg, Alt for stor og tungvint, bruker heller en liten creative muvo på 256mb, nokk i massevis for meg når det gjelder musikk i farten..

Lenke til kommentar
Egentlig ikke, men om man skal bruke den bare til mp3, så kan man kjøpe vilken som helst mp3 spiller..

Bruker ikke ipoden jeg, Alt for stor og tungvint, bruker heller en liten creative muvo på 256mb, nokk i massevis for meg når det gjelder musikk i farten..

Det er bra :)

det er ikke det det er snakk om da. Du sa den ikke hadde mange fusnksjoner, dårlig menysystem osv. Vel det er feil. Som Complexity sa her

Jeg sa at den har dårlig menysystem, ja. Men kan du være så snill å vise meg hvor jeg sier at den ikke har mange funksjoner? Jeg spurte hva du kunne gjøre med iPod, som du ikke kunne gjøre med andre mp3-spillere, men sa aldri at iPod hadde lite funksjoner.

Så en liten ting til; Selv om du kan bruke iPod til å skylle ned på do med, så betyr jo ikke det at det er noe du trenger. Bare enda en måte å lokke kunder på. Legge til noe enkelt som man aldri blir å bruke, men man syns er gøy å vite at man har. Folk er så forutsigbare :nei:

Lenke til kommentar

Det er bra :)

det er ikke det det er snakk om da. Du sa den ikke hadde mange fusnksjoner, dårlig menysystem osv. Vel det er feil. Som Complexity sa her

Jeg sa at den har dårlig menysystem, ja. Men kan du være så snill å vise meg hvor jeg sier at den ikke har mange funksjoner? Jeg spurte hva du kunne gjøre med iPod, som du ikke kunne gjøre med andre mp3-spillere, men sa aldri at iPod hadde lite funksjoner.

Så en liten ting til; Selv om du kan bruke iPod til å skylle ned på do med, så betyr jo ikke det at det er noe du trenger. Bare enda en måte å lokke kunder på. Legge til noe enkelt som man aldri blir å bruke, men man syns er gøy å vite at man har. Folk er så forutsigbare :nei:

7110942[/snapback]

nå er da rimelig mange ekstrafunksjoner ikke "instalerte"med ipoden når du får den, og f.eks iPodLinux har ingenting med apple og det å gjøre, det er enkeltpersoner som finner ut hvordan den virker, og lager ny os til den..

En av grunnene til at de gjør dette me ipod er vel fordi den er så populær, det er greit nokk.

Lenke til kommentar
...men uansett, så ville jeg bare nevne mine meninger om det, og når folk faktisk føler seg støtt og skal begynne å forsvare iPod til de grader, så beviser det bare poenget mitt at folk har fått pult inn i hodet at den er best.

7110619[/snapback]

Du la fram dine synspunkter, eg la fram mine argumenter, du har ikkje avfeidd desse. Ja, eg føler meg støtt når folk absolutt skal kritisere iPod fordi den er populær, spesielt når dei kjem med argument som ikkje heng på greip.

Og det at du sier at det er bare folk "med mindre kompetanse" som setter iPod utenfor mp3-spiller-kategorien, så tar du skrekkelig feil! Det er noe de fleste gjør. Kanskje ikke de du kjenner, men du kan ikke lukke øya for resten av de lett påvirkelige "moteriktige" folkene der ute.

Då er dei fleste inkompetente. Eg er klar over at det finnes folk i søkk og kav som ikkje forstår at iPod er ein mp3-spelar på lik linje med Zen Vision, men uansett kor mange det er så tar alle feil. Apple har ikkje markedsført iPod som om den ikkje var ein mp3-spelar, derimot er merkenavnet brukt så aktivt at folk rett og slett ikkje koplar den til andre mp3-spelarar.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

7110528[/snapback]

7110632[/snapback]

Musepeker? Tastatur? Legge inn feete spill til gameboy? som f.eks iDoom?

Finnes flere hundre andre kule funskjoner!

edit: style hele menusystemet selv? legge inn egne bilder? se video på alle ipoder?

Mye som jeg ikke finner muligheten til på f.eks Zen spillere..

7110648[/snapback]

Skal jeg absolutt ha en spiller med masse utstyr bruker jeg heller Nintendo DSen. Da har jeg tastatur og alt det der du sier ^^ Kan styre winamp og streame fra winamp via trødløst nett.

Kan style alt selv på ange spillere og... Se video på alt er vel litt overdrevet når ikke alle har fargeskjerm.

Når det gjelder menysystemet så er ikke det apple sitt. Og det jævla hjulet synes jeg er helt ræva å bruke i forhold til det mekaniske hjulet på sansa e200 spillerne, liker å ha noe fysisk å styre med. Mye mer presist og enn det jeg har prøvd av ipoder.

Lenke til kommentar

Jeg bare må slenge meg på denne tråden :D

Personlig mener jeg at Creative sine spillere i samme pris klasse som Ipodene er bedre. Hvorfor? Bedre lyd, penere design (smaksakk), muligheten til og stille EQ manuelt (har dette kommet på de nyeste Ipod'ene?), selve kvaliteten på spilleren.

Nå er ikke jeg en Creative frelst jævel, det er mange andre spilleren jeg liker bedre en Ipod, f.eks: X5, denne har lyd i særklasse. SanDisk sine e200 spillere, nydelig design, men jeg liker ikke det hjult. Da er hjulet til Ipod bedre.

Men touch paden på Zen Micro/Sleek (Photo) serien til creative syntes jeg er i en klasse for seg.

Men det eneste man kan diskutere i denne samen hengen er:

- Baterikapasitet

- Skjerm kvalitet

- Funksjoner

- Støtede formater

(- Lyd kvalitet. Noen hører forskjeld andre, ikke.)

Hvis vi tar Ipod Video (G5?) og Zen Vision:M.

Her vinner Creativen på alle punkter, bortsett fra Funksjoner, pga. Man får Linux til Ipod og MASSE ekstrautstyr.

Sånn er det bare...

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar
Dette er tatt opp latterlig mange ganger. Dette er også feilpost, siden det hører under mp3 spillere.

Jeg kjøper ikke Ipod av det prinsippet at ALLE har det.

7110036[/snapback]

Sry men det var jo litt trist da nesten, jeg vil ikke ha hus fordi alle andre har det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Dette er tatt opp latterlig mange ganger. Dette er også feilpost, siden det hører under mp3 spillere.

Jeg kjøper ikke Ipod av det prinsippet at ALLE har det.

7110036[/snapback]

Sry men det var jo litt trist da nesten, jeg vil ikke ha hus fordi alle andre har det :p

7115770[/snapback]

det var en idiotisk metafor o.0

blir mer riktig å si man ikke vil ha eks rød hus fordi alle husene i nabolaget er røde ^^

(og fordi røde hus er stygge ;) )

Lenke til kommentar

- Baterikapasitet

- Skjerm kvalitet

- Funksjoner

- Støtede formater

Hvis vi tar Ipod Video (G5?) og Zen Vision:M.

Her vinner Creativen på alle punkter, bortsett fra Funksjoner, pga. Man får Linux til Ipod og MASSE ekstrautstyr.

Sånn er det bare...

7113371[/snapback]

iPod 30GB har 14 timar batterilevetid, 80GB har 20, Zen Vision:M har 16 timar.

Lenke til kommentar

- Baterikapasitet

- Skjerm kvalitet

- Funksjoner

- Støtede formater

Hva med størrelse og vekt? Creative Zen Vision er 1,9 cm tykk og veier 163 gram, iPod video 30GB er 1,1 cm og veier 136 gram. Det er jo liten tvil om at Zen Vision er i tykkeste laget, selv om den har flere funksjoner og jevnt over bedre spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Sorry, glemte og nevne stårelse :blush:

Men Creativen er mye bedre og holde, fordi den har noen som går inn i hånden. Ipod en er jo like flat og vond og holde som er tynn spon plate...

7125444[/snapback]

Det må være første gangen eg har sett nokon samanlikne ein iPod med ei sponplate, vær så snill å bruk argumenter som faktisk har litt grunnlag. Folk vil ha alt mindre, men ikkje når det gjeld iPod.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Sorry, glemte og nevne stårelse :blush:

Men Creativen er mye bedre og holde, fordi den har noen som går inn i hånden. Ipod en er jo like flat og vond og holde som er tynn spon plate...

7125444[/snapback]

Det må være første gangen eg har sett nokon samanlikne ein iPod med ei sponplate, vær så snill å bruk argumenter som faktisk har litt grunnlag. Folk vil ha alt mindre, men ikkje når det gjeld iPod.

7129745[/snapback]

det var en veldig nøyaktig metafor spør du meg! Den er FOR tynn synes jeg og, har holdt både den og vision:m samtidig og sistnevnte er mye bedre å holde!

Lenke til kommentar

Nå har akkurat iPod Mini'en min tatt kvelden, såklart har jeg hatt den i litt over ett år. :( Innser egentlig at iPod må være det mest overhypa produktet jeg kan komme på. Hvorfor er det ikke radio? Hvorfor varer batteriet knapt 5 timer når det står at det skal vare 15 i manualen? Hvorfor fulgte det ikke med lader til stikkontakt? Hvorfor må jeg bruke iTunes som bundler Quicktime? (fullt mulig noe av dette er forandret på med de nyere modellene) Tror den neste mp3-spilleren blir noe annet enn iPod. Dessuten: iPod ser best ut på bilder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...