ilpostino Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvordan får jeg "videresendt" en verdi fra et skjema til en spørring i Access? Jeg har et skjema sm viser alle brukerne og når jeg trykker på en sletteknapp rett ved siden av navnet - hvordan får jeg da sendt brukerid til selve spørringen for sletting av akurat den brukeren? Lenke til kommentar
ravika Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvilken type skjema er det brukerene vises i? Dataark, eller vanligt postsskjema (hvor du viser en og en bruker). Uansett skal det kunne gå å bruke veiviseren for knapper, til å lage en slette knapp som sletter den akutelle posten med brukeren. Etter en kjapp veiviserblir da koden for knappen slik: Private Sub Kommando0_Click() On Error GoTo Err_Kommando0_Click DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70 DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70 Exit_Kommando0_Click: Exit Sub Err_Kommando0_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_Kommando0_Click End Sub Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) takk for svar. knappen er allererede laget - problemet jeg har fått er når jeg trykker på sletteknappen for en av brukerne at denne brukeren skal bli slettet og ikke noen av de andre... hvordan gjøres det? edit: jeg har oversikten over brukere i et skjema og når slette-knappen trykkes kjøres en spørring mot databasen. Spørsmålet blir da hvordan jeg skal formulere den spørringen... Endret 20. oktober 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
ravika Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 edit: jeg har oversikten over brukere i et skjema og når slette-knappen trykkes kjøres en spørring mot databasen. Spørsmålet blir da hvordan jeg skal formulere den spørringen... 7110488[/snapback] Det du ønsker er en slettespørring: DELETE Tabell1.ID FROM Tabell1 WHERE (((Tabell1.ID)=[forms]![Skjema1].[tekst0])); I eksemplet mitt er tabellnavnet : Tabell1, skjemanavnet: Skjema1, og tekstboksen som inneholder brukerID'en tekst0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå