Kyera Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Kjørte et nytt spill i går kveld (sims pets av alle ting) og fikk til mye bedre grafikk en jeg har hatt før og var storfornøyd med det. Plutselig ble grafikken helt psykadelisk og det hjalp ikke å sette ned grafikkinstillingen. Nå har hele pc`en min problemer med grafikk. Skjermen rundt ikonene og musa har striper/flimrer. jeg klarer ikke starte noen spill, men videoer går greit merkelig nok. Prøvde å fikse problemet ved å laste ned noe jeg trudde var en ny driver fra Windows update, men ting ble bare værre. (Endte foreksempel opp med en slags innebygd driver med 4 bit farger. På det værste klarte jeg ikke starte windows en gang, og masse surr) Nå er jeg tilbake til start (eller tilbake til i overigår med System Restore) med flimring og problemer. Får en feilbeskjed når jeg prøver å kjøre spillet om at den ikke klarte å finne noen Directx 9.0c compitabble grafics adapter (som jeg trur betyr driver). Når jeg kjører DirectX Diagnostic Tool sier den at Direct3D functionality ikke er tilgjengelig og at jeg bør skjekke om jeg har seneste driver (noe jeg er ganske sikker jeg har, eller hadde). Fikk tips om å skjekke at vifta på grafikkortet gikk, noe den gjorde (men var litt varm om det betyr noe) Grafikkkortet mit er RADEON 9700 PRO. Trenger råd/tips til hvordan jeg kan løse problemet. På forhånd takk for svar Endret 20. oktober 2006 av Kyera Lenke til kommentar
meeg Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Har du sjekket at viften går rundt? Høres ut som et varmeproblem, og at skjermkortet her tatt kvelden. Lenke til kommentar
Kyera Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 ja, den går. Skjekka det i går og skjekka det en gang til nå. Ramma rundt er ganske varm, jeg brenner meg når jeg tar på den, men det er kanskje slik det skal være? Så om vifta går, er det fortsatt grafikkortet som kan være problemet? Skal jeg ta det med til en databutikk og skjekke? Eller kan det være andre ting? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 ja, den går. Skjekka det i går og skjekka det en gang til nå. Ramma rundt er ganske varm, jeg brenner meg når jeg tar på den, men det er kanskje slik det skal være? 7110041[/snapback] Hørtes farlig varmt ut, og slik skal det ikke være. Så om vifta går, er det fortsatt grafikkortet som kan være problemet? Skal jeg ta det med til en databutikk og skjekke? Eller kan det være andre ting? 7110041[/snapback] Tror fortsatt det er skjermkortet ja. Har du et annet skjermkort du kan sette inn i stedenfor for å teste. Låne et kanskje? Hvis du ikke har mulighet til å teste dette selv, kan de helt sikkert hjelpe deg i en databutikk. Lenke til kommentar
Kyera Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Det, var skjermkortet. Fikk testa det i en annen maskin og det var samme feilen der. Egentlig litt greit, nå veit jeg hva problemet er og fikk en grunn til å kjøpe et nytt og bedre skjermkort. Takk for hjelpen meeg. Nå stikker jeg til en annen del av forumet, trenger nemmelig hjelp med å få det nye skermkortet til å funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå