JarleW Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg har en Linux-boks med Smoothwall som virker strålende, men nå har jeg lyst til å begrense upload-hastigheten på webserveren (egen pc med fast IP). Kan jeg konfigurere dette i Smoothie ? Finnes det en "add-on" til smoothie som fikser dette ? Må jeg finne en annen distro ? Jeg har prøvd ClarkConnect, men den var ikke samarbeidsvillig.... :???: Det er snakk om en P200, 32MB ram, 6.4GB HD og 2 NIC's (identiske) Har forøvrig SH-DSL fra NGT Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har også tenkt å begrense upload-hastigheten til f.eks. Direct Connect. Har funnet ut at dette kan gjøres ved hjelp av IpChains(2.2) eller IpTables(2.4) og Squid-Proxy og CBQ. Fant en "How to" her ! Ser jo ut som det burde virke, men er det noen her som har erfaring med dette og bruker dette eller noe tilsvarende selv ? [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-11-07 09:56 ] Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Ellers kan du lese Advanced routing howto for å sehvordan man setter opp QoS. Ok :wink: Skal gjøre se om jeg blir noe klokere.... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Dj_Offset skrev (2002-11-07 12:13):jeg postet cbq scriptene mine her en gang i tiden, ellers kan jeg sikkert rote dem frem igjen... Trenger det ikke. Her er tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå