Chivas Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Har bestilt internett gjennom Canal Digital hos Moder'n (må ha nett når man er på besøk vettu ). Planen min er å sette opp et trådløst nettverk, men hos CD's sider finner jeg kun denne informasjonen: "Med modemet så følger det med ca 3 meter kabel. Dersom PC står lenger unna første antenneuttak enn dette, så har man følgende valgmuligheter: - Kjøpe lenger nettverkskabel. Denne kan være opptil 100 meter. Canal Digital leverer inntil 10 meter løs nettverkskabel til kr 100,-, eller inntil 10 meter nettverkskabel med montering til kr 398,-. Dette kan også kjøpes hos en dataforhandler. - Sette opp et ekstra antenneuttak. Dette koster kr 490,- dersom antenneuttaket bestilles sammen med installasjonen. " Betyr det at man ikke har mulighet for trådløst hos CD? Jeg har regnet med at det bare er å kjøpe en trådløs router, og koble denne på...eller? Hvis det ikke er noe problem med å koble på en trådløs router, er det noen spesiell router jeg må ha, eller vil alle fungere (tenkte kanskje å kjøpe en MIMO-router) Takker for alle svar! Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Du kan uten problemer kjøre trådløst hos CD.. Grunnen til at de ikke opplyser om wlan er nok fordi da risikrerer de å måtte ha brukerstøtte på det... det ønsker de ikke... musa Lenke til kommentar
bbble Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Hei! Jeg er i omtrent nøyaktig samme situasjon som toppostern. Tar dermed sjansen på å hive meg på og hijacke tråden...sånn littegranne. Modern får altså bredbånd via kable fra canaldigital om noen dager. Jeg er medskyldig i at det skal opp en trådløs i huset! Desverre har jeg 0 erfaring med kabelmodem og slikt. Spørsmålet er hva slags hardware trenger vi for å få opp trådløst nett. Jeg antar at kabelmodemet som Canal Digital gir vanlig nettverksplugg ut til klienten, kjøper man da en stykk ruter med trådløs plugger rett i denne kontakten? sånn? kontakt i veggen <--> kabelmodem <--->ruter med trådløs<-->klient 1 Endret 26. november 2006 av Heinkel Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Kjøp en trådløs ruter, og sett opp denne til å mota dynamisk IP på WAN porten. Funker fett! Lenke til kommentar
bbble Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Takk for svar. Kobles ruteren da mot kabelmodemet eller "rett i veggen"? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Koble rutern i modemet, så skal alt fungere fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå