Gå til innhold

Opera blir sikrere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kan være fint for de litt mer naive brukerne ja, og jeg tror virkelig det trengs

7109564[/snapback]

"Naive brukere". Ville nok heller si hvermannsen.

Og, ja det trengs, ikke bare for den vanlige bruker, men for de fleste.

Opera har nok en gang bevist at de har den beste nettleseren.

Lenke til kommentar
Dette kan være fint for de litt mer naive brukerne ja, og jeg tror virkelig det trengs

7109564[/snapback]

det er jeg helt enig i, og det blir sikkert å få være påslått hos meg hvis det ikke begynner å plage meg av en eller annen grunn.

jeg synes det er bra at HW vasler om at Opera 9.1 kommer, men om det kommer snart er det jo ingen garanti for.

det skal komme en versjon for testing, kall det beta, antageligvis på fredag, men det er ikke lovet noe mer enn det..

Lenke til kommentar
Nok en grunn til å anbefale/installere Opera for alle "novisene" jeg hjelper.  :)

7109799[/snapback]

Dette er jo allerede i Internet Explorer 7

I form av "Phishing Filter"

7109888[/snapback]

Skal nok ikke se bort fra at det er en av grunnene til at det dukker opp i opera også. :)

Men synes det er en fin nettleser med og uten antiphising.

Lenke til kommentar
Nok en grunn til å anbefale/installere Opera for alle "novisene" jeg hjelper.  :)

7109799[/snapback]

Dette er jo allerede i Internet Explorer 7

I form av "Phishing Filter"

7109888[/snapback]

Jeg sa "nok en grunn".

Og hvorfor skal jeg be folk bytte til/installere IE 7 over IE 6, når Opera er vel utprøvd, lastes ned på bare 6-7 MB, har god track-record for å tette sikkerhetshull, har en intuitiv zoom-funksjon, og også virker på Windows 2000, og ikke bare XP.

Dessuten er det utviklet i Norge. :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal nok ikke se bort fra at det er en av grunnene til at det dukker opp i opera også. :)

Bare for å ha det forklart helt klart: Opera har hatt anti-phishing filter i browseren sin i over et og et halvt år allerede.

Artikkelen bare sier at de nå skal forbedre dette filteret ved å ha "live" kontroll mot en Opera-server.

Et ekstra serverkall for hver URL jeg åpner? Jeg håper virkelig denne fuksjonen har får persistant cache, for ellers blir den nok deaktivert hos meg... har ikke tid til å åpne koblinger frem og tilbake i verden. :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...