JohnRichard Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Har en Windows 2000 Server med AD og DNS. Har lagt til noen manuelle 'Host' og 'Pointer' (Reverse). Disse fungerer plutselig ikke, men etter en ipconfig /renew på klienten er det i orden.. Noen tips overhodet? Det er ingen feilmeldinger i Event-loggene... Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Har du satt opp serveren med: primær - din server sekundær - ekstern dns ? Dersom klientene oppfatter pri.dns som nede vil den automatisk gå over til sek.dns. Den vil forbli der selv om pri.dns kommer opp igjen. Boot av klient vil ordne problemet dersom dette var det som faktisk var feil. *Tronaldo* Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Stemmer det, men jeg har ingenting som tyder på at lokal dns har vært nede. Hva er best practice/anbefalt her da? Å kun kjøre lokal server I DHCP options? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Dette er en av de klassiske 50% mener det ene, og 50% mener det andre... Personlig liker jeg å kun kjøre lokal DNS - da vet man i alle fall hvor man skal begynne å feilsøke dersom noe "lukter" DNS-feil. Kanskje du skal prøve med KUN lokal DNS en stund for å se om det bedrer situasjonen? Mulig jeg tok litt feil i forrige post - lurer på om ikke hosts-fila sjekkes først, uansett om man har lokal eller ekstern DNS... *Tronaldo* EDIT: Omformulering. Endret 21. oktober 2006 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Takk for svar, skal teste litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå