Salabim Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei, Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny stue-pc til ca 12000, og har kommet frem til et oppsett som jeg er ganske fornøyd med... MEN, jeg har et stort usikkerhetsmoment, og det er skjermkortet... Bildet skal kjøres på en 47" LCD-tv full HD (1920*1080) gjennom HDMI... Trenger litt veiledning om hva som lønner seg, hvilke kort som er bra og som funker best til dette! Vil nødig krype over 3000,- for skjermkortet... (da sprenges budsjettet... ) Her er oppsettet jeg har pr dags dato: (fått fra pcutstyr.no) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35496 Takker for all hjelp! Kim Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) trur du må ha et litt bedre skjermkort ja.. et 7950gt f.eks trur ikke radeon 1600pro holder, Endret 20. oktober 2006 av Arne_set Lenke til kommentar
rasken Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Om du ikke har planer om å spille for så alt for mye krevende spill på denne vil dette være ett ypperlig skjermkort til bruk i en mediaPc med disse oppløsningene. Hadde det bare vært passiv kjøler på det... Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Så lenge kortet har DVI ut, så skulle jeg tro at kortet skulle støtte 1920*1080. HDMI er fortsatt bare et DVI signal med mulighet for overføring av lyd i samme kabel. Så et DVI til HDMI adapter skulle nok gå bra. HDCP blir det straks verre med.. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325519 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321761 Første er en del kraftigere enn det andre, men det andre har HDMI ut. Begge har HDCP støtte og støtter alle funksjonalitetene med NVIDIAS purevideo decodere(anbefalt å skaffe seg disse også) enjoy Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har ikke tenkt å spille veldig krevende spill, det vil gå mest i type strategi spill som feks caesar IV, command&conquer osv... Når det gjelder støy, noen som kjenner til om disse HDMI-kortene støyer veldig? Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) det første av kortene jeg fant har jo passiv kjøling, så det støyer nok SVÆRT lite;) Endret 20. oktober 2006 av Corwin Lenke til kommentar
Fidelio Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hvis du har tenkt til å spille HD-filmer i .ts format, er det veldig lurt med et nvidia-kort siden det støtter purevideo helt og fullt. MPC og purevideo er konge på alt av mpeg2. Ellers bør du tenke på om tv'n din støtter pixelmappet 1:1 native-oppløsning over HDMI. Hvis ikke prøv DVI og til slutt VGA. Tullete å ha en så fin skjerm og ikke få kjørt pixelmappet 1920x1080. Husk at du egentlig ikke trenger et kort med HDMI, en DVI til HDMI-adapter fungerer utmerket. Og da får du plutselig mer å velge i av skjermkort:) Endret 20. oktober 2006 av Fidelio Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Tv'en skal støtte 1:1 pixelmapping gjennom både HDMI og VGA, men i og med at den ikke er ute på markedet enda, så er det jo ikke blitt testet... Så lenge det garantert blir like bra bilder med DVI-HDMI-adapter, så gjør ikke det meg noe... Var butikken som satte opp et kort med HDMI-utgang... Lenke til kommentar
Salabim Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Har endret litt på handlelisten nå... Passiv kjøling er absolutt et plus for en pc som skal stå i stua... Er 7950 GT-kortet et bra alternativ? Et annet spørsmål er om det vil passe inn i kabinettet? Kan det være et problem med den kjølingen? Endret 23. oktober 2006 av Salabim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå