Achelous Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg har tenkt å oppgradere PCen min. Denne gangen er det HK, RAM, CPU og grafikkort som skal byttes ut. Tenkte å prøve Intel denne gang, siden jeg alltid har holdt meg til AMD. Mine krav er: - pcen skal være rask til dagligdagse ting (oppstart, diverse programmer). - Jeg krever ikke topp grafikk på spill da jeg spiller sjelden (nymotens spill iallefall, men BF 2142 skulle ha gått fint med bra detaljer). - Oppløsningen er maks 1280*1024 på skjermene mine. Og jeg SKAL ha skjermkort med NVIDIA chipset, med 2stk DVI. - STILLE! har en ganske støydempet boks nå, som man nesten ikke hører. Derfor vil jeg ha et skjermkort med passiv kjøler. - Vil at min MIST Megatower cpu-kjøler skal passe (som den gjør på Socket 775), trenger derfor ikke boxed cpu. - Jeg har en MIST 500w PSU. Jeg har funnet meg et oppsett. Men jeg synes egentlig det blir litt for dyrt egentlig, men jeg vil ha kvalitet inne i boksen. har noen forslag til endringer ? - Abit AB9 Pro 1332,- - Gigabyte GeForce 7600 GT Silent Pipe II 1471,- - Intel Core 2 Duo E6300 1528,- - OCZ Platinum Edition EL XTC DDR2-800 1024 MB (2x512) 1123,- Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=36617. Håper noen kan titte litt på dette og komme med forslag/innvendinger? Endret 20. oktober 2006 av royrov Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det du har plukket der er jo rimelige komponenter da... Eneste du kan spare inn litt på er hovedkortet, da det finnes rimeligere hovedkort som støtter C2D, men det kommer jo an på behovet selvfølgelig. Ser at du har valgt 800Mhz RAM, betyr det at du har tenkt å overklokke? Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 er det ikke 800Mhz som er det høyeste kortet støtter da ? "Supports Dual channel DDR2 800/667/533 Un-buffered Non-ECC memory" Lenke til kommentar
Caze Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Det er det sikkert, men du MÅ ikke kjøre RAM'en på 800. 800MHz RAM er populært hos de som overklokker, for poenget er ofte å kjøre RAM i samme hastighet som FSB. Dersom du IKKE skal overklokke og kjøre standard FSB (266) så klarer det seg med 533Mhz. Du finner billigere 533-RAM hvis du er ute etter å spare litt penger. RAM er forresten ganske dyrt for tiden. Endret 20. oktober 2006 av Caze Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå