Gå til innhold

Singel HD med SiI3114 kontroller?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har kjøpt meg Intel Bad Axe 975XBX HK. Jeg kjører raid 0 med to raptor disker på Intel raid kontrollern med OS på, så tenkte jeg å kjøre mine 2 Seagate 320GB og seagate 200GB disk på Silicon Image 3114 kontroller som single disker.

Men dette får jeg ikke til. Sett på hjemmesiden til Silicon Image men får ikke noe fornuftig ut av det. Er jo ganske mange HK som bruker denne...

Noen som har erfaring med denne kontrolleren?

Endret av The_Cook
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal i teorien virke om du setter dem som JBOD, men noen får ikke til å sette opp enkle harddisker på den kontrolleren uansett hvordan de setter dem opp.

7109573[/snapback]

HMmmz... Jeg var litt redd for å teste det, jeg har innhold på diskene som jeg helst ikke vil miste. JBOD gjør ikke om på partisjonene? Blir veldig glad om det virker.

Sitter på jobb nå, så det skal testes på en av diskene i hveld ihvertfall.

Lenke til kommentar
Du vil neppe kunne beholde det som ligger på diskene. Hvis du bare har to disker koblet til fra før kan du vel bare koble de to andre også til den vanlige kontrolleren? Den er sansynligvis bedre enn SI-kontolleren.

7110335[/snapback]

Sjekk at kontrolleren er enablet i Bios, sjekk at den står til IDE og ikke Raid, Etter det skal du ikke være nødt til å gjøre noe.

Se at diskene komer opp i kotrolleren etter at maskinen har gått gjennom de vanlige bios instillingene. Vis du ikke ser at det blir lest fra kontrolleren etter "vanlig Bios, er den sannsynligvis ikke på i ordinær Bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...