twarr Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 hei! Serial ATA er en veldig fin ting med tynnere kabler og raskere hastighet. Men, de pluggene som er på de er noe forbanna dritt! (unnskyld uttrykket) Har nå greid å knekt min andre plugg, på en Raptor 36,7gb disk. Den forrige var en 200gb WD. Dette er ikke gøy! Det har ingenting med at jeg er uforsiktig å gjøre, driver med finlodding og mye annet, så det er ikke der det ligger. Noen andre som har brukket sine s-ata plugger? evt. noen som vet om man kan bytte de ut? Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 hei! Serial ATA er en veldig fin ting med tynnere kabler og raskere hastighet. Men, de pluggene som er på de er noe forbanna dritt! (unnskyld uttrykket) Har nå greid å knekt min andre plugg, på en Raptor 36,7gb disk. Den forrige var en 200gb WD. Dette er ikke gøy! Det har ingenting med at jeg er uforsiktig å gjøre, driver med finlodding og mye annet, så det er ikke der det ligger. Noen andre som har brukket sine s-ata plugger? evt. noen som vet om man kan bytte de ut? 7108761[/snapback] har du knekt det som er på harddisken ? eller bare selve kabelen ? har selv knekt noen ender på kablene ,men det er kun uforsiktighet. hvis du har knekt på en harddisk skjønner jeg ikke noe, etter som at kablene er lagd for å tåle mindre enn selve endestykket på disken Lenke til kommentar
twarr Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Snakker om selve endestykket på disken ja. Har knekt 2 sånne nå.. tåler ingenting. Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Snakker om selve endestykket på disken ja. Har knekt 2 sånne nå.. tåler ingenting. 7108903[/snapback] de tåler jo masse, da er du rett og slett uforsiktig etter som at kablene er laget for at de skal knekke før endestykket knekker. Jeg har sikkert satt inn og tatt ut over 50 sata disker i løpet av de 2 siste årene og det eneste jeg har klart å ødelagt er 2-3 kabler som ble knekt, diskene er like fine, så her er du rekk og slett for hardbar. men du kan jo sende en mail til western digital og høre om det er mulig å kjøpe nytt kretskort og bytte dette ut med et nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå