Gå til innhold

ATI RADEON 9700Pro Kræsj AGP 2X ???

kenzzo

Anbefalte innlegg

HjelP!!!

Problem med ATI Radeon 9700Pro

(orginalt)

Bruker nå følgende driver 6.13.10.6193

Men har også forsøkt eldre driver som 6.13.10.6166 samt Driver som medfølger på CD fra ATI.

Følgende problem oppstår plutselig. Trenger ikke engang og være veldig grafikk krevende: Alt henger seg, og etter noen sekunder får jeg opp en blå skjerm med blant annet denne

informasjonen:

Det virker som følgende fil skaper problem: ati2dvag

Enhetsdriveren sitter fast i en uendelig løkke. Dette angir vanligvis problemer med selve enheten eller med enhetsdriveren som programmerer maskinvaren galt.

Når jeg tar en titt i SMARTGART i avanserte egenskaper for skjermkortet, viser deg seg at AGP bussen bare kjører på 2X

Jeg har hovedkort med støtte for 8X. Jeg har også forsøkt og sette den til 4X i biosen. Men uansett står det 2X i SMARTGART.

Det er heller ikke mulighet for og stille AGP hastigheten her noe høyere enn 2X, bare 1X og Off.

Kan dette være feilen til at det henger seg?? Er det mulig at det er fysisk feil på kortet??

Det skal være helt nytt, kjøpte det fra Dius.no., mottok det idag. Men det virket som om det var prøvet før

Klisteremerkeforseglingen på den antistatiske posen var nemlig brutt.

Noen med lignende erfaringer?

Julegave på forskudd er blitt til mareritt på forskudd!!! =(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har ikke så god erfaring med 8x,det henger seg i

3d aplikasjoner.Opengl er det stabilt.du må nok som meg vente på ny bios eller på oppgradering av chipset drivere..

Jeg har et via kt400 chipset, mens du har sis648

Så det virker som et problem for nesten alle disse 8x kortene

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd alt mulig rart. f.eks: Flasha biosen, skrudd opp power supplyen for vcore, klokket skjermkortet ned og opp.. Forsøkt masse drivere. + en hel del annet.

Men uansett får jeg den uendelig løkke error´en.

Det merkeligste er: stilte ned AGP bussen fra 8x til 4x i biosen. Da fikk jeg når jeg tittet på egenskaper får skjermkortet at den gjeldende AGP buss overføringshastigheten var 1x. Når jeg hadde stilt den på 8x i biosen, var den iallefall på 2x i egenskaper for skjermkortet. STRANGE!!!

Neste forsøk blir å angre på kjøpet tenker jeg..

:sad:

Lurer på hvor lenge det tar før jeg får tilbake pengene. Lurer på om jeg skal forsøke et G4 Ti 4600 istedet??

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar

tror du har fått den "infinte loop errorn" som de de fleste får me atikortene.

Forresten så er SMARTGARTH ennå i beta fase.

så hvis du kjører app8x så står de apg2x, apg4x så står i apg1x. Bruker du f.eks. powerstrip som leser apgx'n rett ifra bios så vil du se hva slags Apgx kortet ditt kjører.

Gå inn på rage3d.com forumet så finner du alt du trenger å vite der.

http://www.rage3d.com/forum/

Lenke til kommentar

Hmm... Det du sier nickey om at smartgart er i betafase og den derfor viser 1x hvis 4x i biosen og 2x hvis 8x i biosen kan nok stemme, men det er litt merkelig i o m at på screenshotet for Hardware.no artikkel om R9700 hviser smartgart 4x. Men selvfølgelig er det nok en liten betabug i hennhold til Hovedkort vs skjermkort.. Eller?

Har kjørt ATI 7500 snart et år. Og det har funket som en drøm. Men den gir jo seff ikke så høye fps i UT2k3 ol...

2bad4me

Takk for inlegga sålangt ihvertfall!! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...