Gå til innhold

død prosessor

rogerDAT

Anbefalte innlegg

Vel, helt død er den dog ikke. Men ganske ubrukbar vil jeg si. For en ukes tid tilbake bestilte jeg div stæsj fra microplex (Chieftec 340w psu + et par vifter). Jeg var selvfølgelig i ekstase, og satte umiddelbart igang med å mekke PC. Dette resulterte da, meget mulig, i at jeg ble litt "ivrig" i det jeg skulle montere kjølekappa på prosessoren. Resultatet av dette ble at ett av hjørnene på kjernen knakk, hvorpå grafikken ble ganske "heftig". Masse rare farger. Saken er at noen steder er fargene og alt som det skal være, mens andre steder er alt bare et stort fargepalett. Prosessoren er som dere skjønner ikke helt ubrukelig. Hadde jeg skulle bruke den til tekstbehandling og slike ting, men det er da ikke det jeg vil.

Litt merkelig dette. Noen som har vært ut for det samme. Er sikkert ingenting å gjøre med prosessoren. Finnes vel ikke noe vidundermiddel for knekte prosessor kjerner. Må nok stikke på komplett i morra å kjøpe en ny dings ja.

En annen ting. Har noen noe erfaringer med Gainward skjermkort. Skaffa meg nettopp et GeForce2 Ti500Xp 64mb ddram. Er dette et bra kort.

Takker og bukker for alle mulige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal teste hvor lenge den holder tenker jeg. Klokke den til max og se hvor lenge den holder.

Den nye prosessoren jeg skal kjøpe blir nok en duron 1.2 eller en athlon 1.3. Hvem vil dere anbefale av disse to. De er ganske lik i pris. Noen som har noen erfaringer med disse. Vet ikke om jeg gidder og overklokke nå, men for en senere anledning, hvilke av de to overnevnte prosessorene bør jeg da velge. Med tanke på overklokking. Noen som også har et forslag til vifte/kjøler som passer bra til duron 1.2/athlon 1.3.

Til slutt et litt "off topic" spørsmål. Finnes det noen bra nettbutikker som selger overklokkings utstyr og case mod utstyr, bortsett fra microplex. Helst norske i tillegg

Takker og bukker igjen og igjen for alle svar

Lenke til kommentar

Gainward er faktisk helt konge!!!!!!!

Har et golden sample gf3 som jeg har klokka til 230@530 med orginal kjøling. Go for IT!!!! Jeg var litt i tvil om gainward, helt til jeg fikk kabinettvifter!!! Nå ser jeg kvaliteten!!

Go for athlon! Duron er jo egentlig billigversjonen av athlon.

Go for it man!!!!

mvh Ørjan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...