evorkahn Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 trenger man egentlig mer enn 512 mb med ram ? en e kjenner som sa at du ikke trengte mer at det ikke hjalp noe særlig. Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 har aldri merka noe problem med mangle på ram, å jeg har bare 256 :smile: Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hvor mye RAM du trenger, er avhengig av hva du bruker maskinen til. Redigerer du store musikk og videofiler eller kjører jevnlig mange programmer samtidig trenger du mer RAM enn om du kun kjører Word og Excel. Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 bruker den for de tmeste til spill Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Spill er det kjekt med mye ram. Når Windows har startet opp er vel noe sånt som 100-120 MB "brukt" opp før du i det hele tatt har fått vurdert å starte et program. Du kan jo lett avgjøre om maskina di bruker mye ram ved å sjekke størrelsen på win386.swp-fila. Selv for flere år siden og med 256MB ram, var det ikke uvanlig at spill kunne øke størrelsen på Swap-fila med et par hundre meg. Og som vi alle veit, så er en harddisk vanvittig mye tregere enn vanlig ram :wink: Lenke til kommentar
lordnyx Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 winxp så bør du ha minst 256MB har du råd så er 512MB et must trenger du mer så vet du som regel selv hva du har behov for Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 kjørte xp før jeg nå gikk over til win2k (igjen) har aldrig merka at jeg har for lite ram da jeg kjørte xp med 256mb ram... men meg om det :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Skal love deg at om sitter å redigere bilder i photoshop(ikke små puslebilder for web, svære saker som skal på trykk) så er det kjekt med bøttevis med RAM. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Nytt ordtak: "Det er bra med nok, men det blir ikke bedre om du oppgraderer til mer enn nok". Der er en del oppgaver som er kjekt å ha mye ram til som dere sier, men det går ikke raskere om det blir for mye. 256 eller 512MB er det vanligste nå. Om akkurat du har nytte av mer ram kan du sjekke slik: Åpne taskmamager og la den gå i bakkgrunnen. Før du slår av PC'n kan du sjekke "Peak Commit charge (K)" og se hvor mye ram du har brukt må det maksimale siden du åpnet task manager. Hvis det tallet overstiger den mengden ram du har betydelig så har du nytte av mer ram til de oppgavene du har brukt PC'n til. Men er peak-verdien på rundt eller under den mengden ram du har så vil du ikke merke noen forskjell. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Nei i de fleste tilfeller er 512MB mer enn nok, Men som andre sier så spørrst det hva du bruker pc'en din til. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Bruk emnefeltet mer effektivt! Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg