Gå til innhold

kan slettest nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv opplevd dårlige ting med maskin som ble kjøpt komplett fra komplett. Tempraturene lå på en 70-85 grader ved load, på mailene svarte det at dette var helt normalt for en AMD CPU. Når garantien var gått ut åpnet min kompis pcen og oppdaget at kjølepasta manglet! Tempraturen sank noe ekstremt når vi fikk fikset dette..

 

Men setter man sammen veldig mange datamaskiner iløpet av en dag, kan slike ting være lett å glemme.

Endret av ziwiz
Lenke til kommentar

For min del synes jeg komplett er helt upåklagelig når det gjelder service og support. Har vanskelig å tro at et så stort og kjent firma som langt på vei lever av sitt gode renome 'velger' å være vanskelig. Mange har ofte heller urealistiske forhåpninger på hvor lang tid det eventuelt tar å avdekke og reparere feil. Ja, det vil ta kort tid hvis det kun var din maskin som var inne, men slik er det aldri, det er som oftest køen som hindrer den å bli reparert først. Har selv sendt inn både harddisk og skjermkort på både garanti og reklamasjon til Komplett, og fått ordnet dette etter litt ventetid som en må belage seg på. Vet selv at jo mer utfyllende informasjon de får av meg, jo enklere kan det være for dem å identifisere feilen.

 

Nå er det selvfølgelig vanskelig å si utifra det som er postet om hva som kunne vært gjort bedre, men det jeg synes er negativt er at mange her på forumet (og andre steder) prøver å "utpresse" nettbutikkene med dårlig omtale om de ikke får det som de vil. Dette er strengt talt en sak mellom de og komplett, ihvertfall så lenge saken fortsatt pågår.

Lenke til kommentar
For min del synes jeg komplett er helt upåklagelig når det gjelder service og support. Har vanskelig å tro at et så stort og kjent firma som langt på vei lever av sitt gode renome 'velger' å være vanskelig. Mange har ofte heller urealistiske forhåpninger på hvor lang tid det eventuelt tar å avdekke og reparere feil. Ja, det vil ta kort tid hvis det kun var din maskin som var inne, men slik er det aldri, det er som oftest køen som hindrer den å bli reparert først. Har selv sendt inn både harddisk og skjermkort på både garanti og reklamasjon til Komplett, og fått ordnet dette etter litt ventetid som en må belage seg på. Vet selv at jo mer utfyllende informasjon de får av meg, jo enklere kan det være for dem å identifisere feilen.

 

Nå er det selvfølgelig vanskelig å si utifra det som er postet om hva som kunne vært gjort bedre, men det jeg synes er negativt er at mange her på forumet (og andre steder) prøver å "utpresse" nettbutikkene med dårlig omtale om de ikke får det som de vil. Dette er strengt talt en sak mellom de og komplett, ihvertfall så lenge saken fortsatt pågår.

7108371[/snapback]

 

Det skal ikke ta 1 månde før jeg får sendt maskinen! jeg vil ikke utpresse komplett men ble bare så forbanna når den ikke ville starte etter reprasjonen :(

 

Är dessa datorer bestilt om sommaren? Sätter de sammen pc själva på komplett?

7108411[/snapback]

 

dataen er sat sammen av komplett og dataen fikk jeg like før sommerferien startet.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Du har allikevel ingen rett til å heve kjøpet, så det er komplett i sin fulle rett til å nekte deg enn så lenge. Vi kjenner ikke til saksgangen i denne saken, annet enn fra din side, og med komplett sitt renomé så er det mer nærliggende å tro at dette handler om et uheldig engangstilfelle istedenfor at komplett har noe som helst ønske om "trenering" av saken.

 

Og at komplett er "velrenovert" er jeg ikke sikker på, de bruker sikkert ISS til vaskingen av lokalene deres, men "velrenommert" er de!

Lenke til kommentar
Du har allikevel ingen rett til å heve kjøpet, så det er komplett i sin fulle rett til å nekte deg enn så lenge. Vi kjenner ikke til saksgangen i denne saken, annet enn fra din side, og med komplett sitt renomé så er det mer nærliggende å tro at dette handler om et uheldig engangstilfelle istedenfor at komplett har noe som helst ønske om "trenering" av saken.

 

Og at komplett er "velrenovert" er jeg ikke sikker på, de bruker sikkert ISS til vaskingen av lokalene deres, men "velrenommert" er de!

7109557[/snapback]

 

Rennomé, faktisk, hvis vi først skal pirke.

 

Nå løser vel saken seg siden trådstarter har sendt inn maskinen igjen, og jeg tviler på at komplett slurver så mange ganger på rad. Dersom den returneres til trådstarter med mangler igjen, kjenner jeg den spennende duften av hevning.

Lenke til kommentar

Forøvrig må jeg si at brev nr. 2 var uhyre dårlig formulert og var jo mer som ett trusselbrev å regne enn som en formell klage på avgjørelsene som er tatt.

 

Når en skal sende en klage bør en i det minste sørge for å ha det grammatiske i orden, ellers ser det rotete og useriøst ut, noe det siste brevet gjorde.

 

Det er slurvete av Komplett å ikke gjøre dette skikkelig fra begynnelsen av, men uhell skjer folk flest, det finnes ingen garanti for menneskelig svikt - dessverre.

 

Jeg håper for trådstarters del at saken løser seg, men jeg kan ikke tenke meg at dere klarer å sverte Komplett på grunn av en sak som dette.

 

Jeg synes forøvrig at det er unødvendig å lage en tråd om dette her hver gang en webshop gjør noe feil, det hjelper nemlig ingen.

Lenke til kommentar
<SNIP>

Jeg synes forøvrig at det er unødvendig å lage en tråd om dette her hver gang en webshop gjør noe feil, det hjelper nemlig ingen.

7109976[/snapback]

 

Klart det hjelper! Vi vet jo at mange av webshopene er innom forumet og av og til svarer de til og med på poster. Dersom de leser en post som omhandler dem, blir de jo på en måte tvunget til å ta et standpunkt:

- Gjorde vi noe feil eller ikke?

 

Det kan da bare være bra, eller?

 

*Tronaldo*

 

EDIT: Omformulering.

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar

forstår jo at det er frustrerende, men komplett har saken sin på det rene. I henhold til forbrukerkjøpsloven kan de jo levere ny vare opptil 3 ganger før(som følge av samme feil eller feil som av forbruker kan oppfattes som samme feil)kjøpet kan heves.

 

Når det kommer til rettskrivning i klagebrev, vil jeg si at dette er serdeles viktig for å bli tatt seriøst. Hadde jeg vært sericetekniker for komplett ville jeg nok lagt saken nederst i bunken over prioriterte saker hadde jeg mottatt slike mail.

 

EDIT: jeg mente da selvfølgelig trusselbrevet i tillegg til rettskrivning. Skal man ha noe gjort burde man iallfall være ydmyk.

Endret av Corwin
Lenke til kommentar
Når det kommer til rettskrivning i klagebrev, vil jeg si at dette er serdeles viktig for å bli tatt seriøst. Hadde jeg vært serivetekniker for komplett ville jeg nok lagt saken nederst i bunken over prioriterte saker hadde jeg mottatt slike mail.

 

Hvor pirkete går det an og bli..Ikke alle som er like flink til å skrive. så slå av deg den høy på pæra innstillingen...moron...Hadde "folk" som deg vært en "serivetekniker" som du skriver..got you...så hadde ikke mange datafirmaer hatt mye overskudd eller godt rykte...

Lenke til kommentar

Kan ikke dere (inklusive meg) som ikke svarer på det trådstarter spør om vennligst la være å skrive inn sine personlige meninger?

De har ett spørsmål som de sikkert vil ha besvart, ikke 15 innlegg om rettskriving og annet uvesentlig gruff.

 

.."..har man ikke noe fornuftig å si, er det bedre om man holder kjeft.."..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...