Unlimited Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Hei, windows virker ikke lenger på min pc...dermed har jeg bestem å formatere den! problemet er at jeg har masse filer og bilder der som vil gjerne beholde. Derfor prøvde jeg å lage en ny partisjon ved å klikke på P på den blåe siden! (formaterings side) Men når jeg klikker på P skjer det ikke noe! Hvordan kan jeg lage en ny partisjon? Hvis ikke...Er det mulig å få tilbake de filene hvis jeg formatere den på hurtigvis? takk Endret 19. oktober 2006 av Unlimited Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Du må ha ledig plass på disken din for å lage en partition. Hvis disken din er en partition, det eneste ledig på disken din er 8MB. Det er ikke noe du kan bruke, og det forbehold helt andre muligheter for Windows. Men det du kan gjøre er å ikke lage noe nytt, eller formatere, men du kan reparere Windows. Det kan du oppnå med å starte fra CD-en som om du skal intallere Windows på nytt. Du taster Enter og følger med på det som står på skjemen. Det skal komme fram til vindue hvor du får meldning av Windows at det er funnet en Windows installasjon på Disken din noe alla C:\windows. Hvis du leser nøye der, så står det at du kan taste Enter for å installere på nytt og i tillegg et alternativ at du kan taste E for å reparere. Når du taster for å reparere, vil resten se ut akkurat som om du installerer Windows på nytt. Det gjør det men ikke helt. Alle dine programmer og filer vil være i orden når du kommer inn. Så prøv dette før noe annet. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei, windows virker ikke lenger på min pc...dermed har jeg bestem å formatere den! problemet er at jeg har masse filer og bilder der som vil gjerne beholde. Derfor prøvde jeg å lage en ny partisjon ved å klikke på P på den blåe siden! (formaterings side) Men når jeg klikker på P skjer det ikke noe! Hvordan kan jeg lage en ny partisjon? Hvis ikke...Er det mulig å få tilbake de filene hvis jeg formatere den på hurtigvis? takk 7108072[/snapback] ja det blir litt her og: for at P skal fungere må du først slette den partition som er der. Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 det virker ikke! hva med hvis jeg formatere den og deretter bruke program for å hente igjen filene? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Bruk Repair Install, så mister du ingenting. http://www.informationweek.com/windows/sho...cleID=189400897 Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 skal prøve det når jeg kommer hjem....men tror ikke at det er vil virke! håper det der ordner alt!! takk hårek! Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 jeg får ikke hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Står jo klart of tydlig . Trykk R ( = repair installasjon) Trykk ESC ( fersk install av XP , med filsystem intakt) Endret 20. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Står jo klart of tydlig .Trykk R ( = repair installasjon) Trykk ESC ( fersk install av XP , med filsystem intakt) 7113034[/snapback] hæ?? Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 lurte også på noe, jeg har en ekstern harddisk...går det an å copiere C driveren på den? jeg får ikke gå inni windows!! får ikke noe opp... Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 halllooo?? noen?? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Har du forsøkt å gå videre? Dette ser ut som en lost case. "Trykk R ( = repair installasjon)" Edit: Åja. Tror syar2003 har rett, jeg blingset. Men grunnen til at det ikke dukker opp er jo at instalasjonsprogramet ikke finner noen Windows. Da kan filsystemet være rotete, jeg ville forsøkt å lese disken i en annen PC. Endret 20. oktober 2006 av hårek Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hårek ! Tror det høres ut som trådstarter IKKE får frem repair opsjon Eller hva "Unlimited" ? I såfall kan du gjøre en ny install av XP , husk at ved partisjon skjermen at du velger (keep filse system intact , no change) Da vil XP installeres på nytt, alle filer untatt c:\windows , c:\Program Files etc. vil bli uendret . Lenke til kommentar
Unlimited Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Hårek ! Tror det høres ut som trådstarter IKKE får frem repair opsjonEller hva "Unlimited" ? I såfall kan du gjøre en ny install av XP , husk at ved partisjon skjermen at du velger (keep filse system intact , no change) Da vil XP installeres på nytt, alle filer untatt c:\windows , c:\Program Files etc. vil bli uendret . 7114707[/snapback] repair opsjon virker ikke! jeg får ingen "keep filse system intact , no change" ved partisjon skjermen! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Hvis ikke installert windows på disk og win på CD plate er i samme språk vil ikke alle alternativer fungerer. Så spesielt på repair funksjon skal det være samme språk." Bare en tanke rund om det du opplever der nå " ,hva ellers kan det problemet være? så ja, gjør en mer konkret undersøkelse. Bruke f.eks repare funksjon allerde fra første bilde. Kommer du til c:\windows ? kan du utføre noe kommando der, som .. chkdsk..eller det simpleste...dir? Du må liksom bekrefte noe håndfast der. og ut fra det du må velge en realistisk løsning. Endret 21. oktober 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Godt poeng, wiberos. Har ikke sjekket det selv, men det er sikkert slik at hvis du har installert XP og SP2 så får du ikke "Repair" valget fra en eldre XP CD. Som alltid kan man bare anbefale å lage seg en oppdatert XP CD med nyeste SP (slipstream). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 @Hårek&Syar2003: Er ikke dette ett "lost case"? "Unlimited" får det med teskjeer og klarer likevel ikke å gjøre dette? @Unlimited: Som jeg vanligvis sier. Kontakt din lokale vennlige nerd for hjelp til trivielle ting... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=650724&hl=# Hvordan installere Windows Recovery Console på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå