Gå til innhold

A8N sli deluxe tar Sata2?

Thor.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor har jeg da 4 røde og 4 i en annen farge på hovedkortet? (edit(igjen): Nei det var rett. 4 av dem er raid. Men de 4 siste da?)

Edit: 3,5 og 2,5'' er tykkelsen right?

7107952[/snapback]

I følge komplett så har du 4stk sata porter

Serial ATA-300 - kontakt(er): 4

3,5'' og 2,5'' er størrelse på harddisker og floppy(3,5) og har ingenting med portene å gjøre

Hvis det var det du mente

Lenke til kommentar
Men da går jeg ut ifra at mitt cooler master centurion 5 kan ta 3,5 sata 2 disker da?

Edit: Aha 2.5 er samme størrelsen som den floppyer bruker. Da henger jeg med

7108076[/snapback]

Floppy og harddisker er 3,5'' og CD/DVD-rom er 5,2'' eller noe sånn.

Det er standard 3,5'' brønn i alle kabinett og alle harddisker som er 3,5'' skal passe i alle kabinetter hvis kabinettet ikke er veldig spessielt/dårlig.

Tror nok ditt kabinett fint tar 1 stk sata 1/2 disk.

Det finns også mindre harddisker som har standard mål 2,5'' og 1,5'' men de brukes mest i bærbare maskiner.

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar

3,5" (tommer) er størrelsen på sloten til harddisken i kabinettet ditt. dette har vært standard størrelse i omtrent 12 år (bortsett fra compaq og ibm-maskiner)

2,5" er størrelsen på harddiskene i bærbare maskiner.

sata er bakoverkompatibel, det er ingenting som heter sata II eller sata 2, men sata 150 og sata 300. dette er den maksimale teoretiske båndbredde (overføringshastighet) for dette harddiskgrensesnittet (tilkoblingen, forenklet sagt). tallene står for hhv 150MB/s og 300MB/s

imidlertid fins det få ata-harddisker som klarer å levere noe særlig mer enn 50-70 MB/s, så det er litt som en stor kanal med lite vann. og ting går ikke nødvendigvis fortere om du har en større kanal, men like lite vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...