Releazme Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Lurte bare på om det er noen som vet hvordan man setter opp et VPN nettverk mellom to maskiner. Begge maskinene er bak router med firewall. Har prøvd veiviseren in XP men det funker ikke (får ikke koplet opp). får forresten ikke koplet oss opp mot hverandre i noen programmer nesten, remote assistanse funker ikke, kan ikke sende filer eller snakke med hverandre i messenger og i Icq kan jeg bare motta filer, ikke sende til han. Noen som vet hva problemet er? Takk for all hjelp!! Lenke til kommentar
Gothmog Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Da er det sikkert firewallen som blokkerer. Fjerne den som i å åpne portene som brukes, og deretter kan du kanskje prøve å kjøre veiviseren i cp Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 De fleste ADSL rutere (modem) har innebygd Firewall. Det er nok denne som sperrer for de tjenstene du nevner. For å få MS sin PPTP VPN til å pasere forbi ADSL ruterne må dere forwarde porten 1723 og PROTOKOL nr 47 (GRE). Hvis du ikke vet hvordan dette gjøres vil jeg tro ISP'en kan hjelpe med det. NGT åpner ihvertfall porter "på bestilling", send en mail. Er dere begge NGT kunder vet jeg at de kan sette opp VPN fra ADSL ruter til ADSL ruter. Kanskje den beste løsningen. G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå