Frank Stokke Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei Bilen er en Audi 80 '94 2.0 90 hk. Når jeg skulle starte den i kveld stoppet den av se selv. Jeg måtte holde den i gang ved å gi gass, og jeg er 99% sikker på at den ikke tente på en sylinder (det h. Etter ca 5 min med rusing kom den siste sylinderen i gang, og bilen gikk som før igjen. Da jeg kom hjem åpnet jeg panseret og fant fort ut at den hadde drukket ca 1,3 liter kjølevæske. Påfyllingstanken var nesten tom. Skiftet kjølevæske for ca en måned siden. Vet forresten at den lekker litt kjølevæske fra øvre slange på motoren, men ble svært overrasket av at tanken nesten var tom. Tyder dette på gåen toppakning? Skal skifte tennplugger i morgen. Hvordan ser en tennplugg ut hvis pakningen er gåen? Jeg vurderer å bytte hele motoren, selv om den bare har gått 158000 km. Hvis prisforskjellen er akseptabel selvsagt. Noen som vet ca pris på skifte av toppakning kontra bytte av motor? Kunne tenkt meg en litt sterkere motor, men jeg vil heller ikke bytte noe mer enn motoren (bremser f.eks). Alt av slikt arbeid vil bli utført på verksted. Hadde satt stor pris på hurtige tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Toppakning er alltid billigst.Ta en trykktest på verksted det koster ikke mye. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Skiftet tennplugger nettopp, alle var helt like. Sorte (tørr sot) og bittelitt hvitt. I følge guiden om tennplugger har jeg da karbonavleiring. Tror det kan skyldes for fet bensinblanding, fordi jeg har et snittforbruk på 1,06 l/mil. Noen som vet hva skifte av toppakning vil koste på et verksted? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvis pakningen har gått å spiser kjøleveske får du en hvit sky bak bilen Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) har du olje i kjølevæske beholderen? dette KAN skje hvis toppakning er gåen Endret 20. oktober 2006 av Nish Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 du kan også se det på olja, hvis den er hvit så har toppakninga gått.. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Oljen er brun, kjølevæsken er rosa Bilen har faktisk gått helt fint siden jeg skiftet tennplugger (to dager). Så da må det være kjølevæskelekkasjen min som må fikses. Visste det var en lekkasje, men ikke at den var så stor. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Prøv først å tette med middel fordi det er enklest, eventuelt kan du bruke kanel. Hvis ikke det tetter lekkasjen din, må du nok lete deg fram. Men hvis du kjøper tetningsmiddel så er disse ganske effektive. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Prøv først å tette med middel fordi det er enklest, eventuelt kan du bruke kanel. Hvis ikke det tetter lekkasjen din, må du nok lete deg fram. Men hvis du kjøper tetningsmiddel så er disse ganske effektive. 7140781[/snapback] Skift slangene som lekker i stedet for å bruke tid og penger på å helle lurimstoffer i kjølevæska. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå