Sephirot Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har en Argosy Mobile Video HD og problemet med den er at vifta i den bråker noe inn i hampen, så den er nesten ubrukelig. Er det noen som kan anbefale noen andre HD-kabinett med tilnærmet like muligheter, som opererer stille og ikke er så altfor dyre (maks 2k) ? Gjerne uten HD, siden jeg da vil bruke den jeg allerede har! Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 hva med å bare bytte vifte? pleier vel å være 40mm i sånne kabinett, kjøp en silenx-vifte eller lignende og sertt den inni. Gjorde det på en kompis av meg sin eksterne disk, mesteparten av viftestøyen forsvant. mye billigere enn nytt kabinett også. Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Takk, det er kanskje ikke så dumt forslag nei. Skal åpne kabinettet og sjekke hva slags vifte det er! Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Nå har jeg åpna kabinettet, og det ser ut som om det er maks 25x25mm, og i prisguiden finnes det ingen slike. Hvor farlig vil det være å forsøke å starte HDen uten vifte? Pleier det å gå greit i sånne eller kan jeg forvente at den blir ødelagt med en gang? Vifta er liten og med ganske korte blad (5 mm kanskje?) så jeg kan ikke skjønne at det skal være all verdens kjøling i den. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 kunne jo nesten brukt chipset vifte der da? Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Nå har jeg åpna kabinettet, og det ser ut som om det er maks 25x25mm, og i prisguiden finnes det ingen slike. Hvor farlig vil det være å forsøke å starte HDen uten vifte? Pleier det å gå greit i sånne eller kan jeg forvente at den blir ødelagt med en gang? Vifta er liten og med ganske korte blad (5 mm kanskje?) så jeg kan ikke skjønne at det skal være all verdens kjøling i den. 7118221[/snapback] http://www.microplex.no/category.aspx?cat=48&mcat=15s48 Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Skal ikke stole for mye på prisguiden skjønner jeg. Men: Om jeg forsøker å bruke harddisken uten vifte, vil det i verste fall føre til ustabilitet i første omgang (så jeg merker at det ikke funker og kan montere på ei vifte igjen) eller er det fare for at HDen plutselig tar kvelden for godt uten forvarsel? Vil jo gjerne ha den støyfri om det går! Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Skal ikke stole for mye på prisguiden skjønner jeg. Men: Om jeg forsøker å bruke harddisken uten vifte, vil det i verste fall føre til ustabilitet i første omgang (så jeg merker at det ikke funker og kan montere på ei vifte igjen) eller er det fare for at HDen plutselig tar kvelden for godt uten forvarsel? Vil jo gjerne ha den støyfri om det går! 7118769[/snapback] Den vil nok bli relativt varm uten vifte ja (jeg ville ikke prøvd) Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Dessverre var Papstviften på 25mm 12V 3 pins, men den i HDen min er en T&T 5V 2 pins. Så jeg får vel leve med bråket inntil jeg blir lei og lar det briste eller bære uten vifte! Men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå