gv115jb Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Vurderer å kjøpe meg en elbil, og med selv om jeg gjerne skulle ventet til våren og kjøpt meg en ny Think, blir det nok å invistere i en Kewet eller Reva. Regner med at prisen på den nye Thinken blir nok nærmere det dobbelte av hva desse koster i dag. Er det noen som har noen preferanser i forhold til Reva eller Kewet? Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Lurer mer på hva som får deg til å kjøpe en elbil framfor en som går på bensin eller diesel? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har prøvd en Kewet i 3 døgn, og maken til sært kjøretøy skal man lete lenge etter. Setene er plassert oppå batteripakken, noe som gjør at det er laangt ned til gulvet i bilen, er man litt kort i beina, så henger de og dingler i løse lufta! Samtidig er ryggen på setet tilbakelent for at man ikke skal skalle i taket. Resultatet er en kjørestilling som gjør selv gamle italienske "gorillabiler" til rene komfortmaskiner i sammenligning. Think sitter man ok i, den føles omtrent som en ordentlig bil (bortsett fra den totale stillheten når man venter på grønt lys eller støpper i en kø). Den tredje bilen du nevner vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar
gv115jb Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Lurer mer på hva som får deg til å kjøpe en elbil framfor en som går på bensin eller diesel? 7107365[/snapback] Parkerer raskt og enkelt der andre ikke får plass. Sparer tid ved å slippe og betale parkometeravgift på kommunale p-plasser. Kollektivfeltet over hele landet er åpnet for elbiler. Morsommere ting enn å sitte i bilkø! Du trenger ikke å oppsøke bensinstasjonen, nærmeste stikkontakt er din tankplass. Ingen årsavgift. Gratis passering i alle landets bomstasjoner. Du parkerer gratis på alle landets kommunale P-plasser (hvit P på blå bakgrunn), Full tank koster 4-8 kroner, det tilsvarer et forbruk på ca 10 øre pr kilometer. Du kan lade gratis på offentlige ladeplasser, sjekk Norstarts oversikt. Årsservice koster en drøy tusenlapp. Lave forsikringskostnader. IKKE MINST ER DET ET MILJØVENNLIG ALTERNATIV: Elbil er nesten lydløs og bidrar til å redusere byenes omfattende støyproblemer. En elbil utnytter energien nær 4 ganger mer effektivt enn en bensinbil. Ingen utslipp av drivhusgassen CO2,CO, NOx, HC og partikkelstøv. Elbiler i Norge drives av ren og fornybar energi. Oljeutvinning, -transport og -foredling er forurensende og forbundet med stor risiko for miljøkatastrofe. Elbiler lades som oftest om natta. Da er også overskuddet vårt av energi størst. I dag er elbil det eneste utslippsfrie alternativet Overbevist? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) ... Citroen Saxo Eletrique http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...573&pos=1&tot=2 Citroen Berlingo Eletrique http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...155&pos=1&tot=1 Peguot 106 Electric http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...170&pos=3&tot=4 Dette er i allefall biler som er normale når det kommer til utseende, sitteplasser mm. PS. Disse bilene har dyre orginal-batterier.. Endret 20. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Årsservice koster en drøy tusenlapp. Vel, det er kanskje ikke tilfellet overalt.... Fant denne artikkelen i VG for en stund siden.... pantera Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Lurer mer på hva som får deg til å kjøpe en elbil framfor en som går på bensin eller diesel? 7107365[/snapback] Parkerer raskt og enkelt der andre ikke får plass. Sparer tid ved å slippe og betale parkometeravgift på kommunale p-plasser. Kollektivfeltet over hele landet er åpnet for elbiler. Morsommere ting enn å sitte i bilkø! Du trenger ikke å oppsøke bensinstasjonen, nærmeste stikkontakt er din tankplass. Ingen årsavgift. Gratis passering i alle landets bomstasjoner. Du parkerer gratis på alle landets kommunale P-plasser (hvit P på blå bakgrunn), Full tank koster 4-8 kroner, det tilsvarer et forbruk på ca 10 øre pr kilometer. Du kan lade gratis på offentlige ladeplasser, sjekk Norstarts oversikt. Årsservice koster en drøy tusenlapp. Lave forsikringskostnader. IKKE MINST ER DET ET MILJØVENNLIG ALTERNATIV: Elbil er nesten lydløs og bidrar til å redusere byenes omfattende støyproblemer. En elbil utnytter energien nær 4 ganger mer effektivt enn en bensinbil. Ingen utslipp av drivhusgassen CO2,CO, NOx, HC og partikkelstøv. Elbiler i Norge drives av ren og fornybar energi. Oljeutvinning, -transport og -foredling er forurensende og forbundet med stor risiko for miljøkatastrofe. Elbiler lades som oftest om natta. Da er også overskuddet vårt av energi størst. I dag er elbil det eneste utslippsfrie alternativet Overbevist? 7109547[/snapback] Nei ser mange fordeler, men syns du mister noe av det deilig med å ha bil når man velger en elbil. Du mister jo all frihet. Om vintern er rekkevidden fort ned i 35 km og da er det ikke stort du får kjørt. Jeg ser at elbil kan være fornuftig, men du går med på veldig mange kompremisser når du velger en elbil. Og det siste, men det viktigste for meg er at bil handler om følelser og de elbilene på markede i dag kanskje med untak av den amrikanske tesla eller noe (vet ikke om jeg liker den bare sier det kan være en kandidat) ikke appelere til disse følelsene. Men hvis du tror elbil er det riktige for deg så respekterer jeg det, men ville selv aldri kjøpt en av dagens elbiler. Agree to disagree Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg kunne vurdert elbil, men da måtte jeg i tilfelle hatt et strømaggeregat bakbå bilen :!: Lenke til kommentar
gv115jb Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Lurer mer på hva som får deg til å kjøpe en elbil framfor en som går på bensin eller diesel? 7107365[/snapback] Parkerer raskt og enkelt der andre ikke får plass. Sparer tid ved å slippe og betale parkometeravgift på kommunale p-plasser. Kollektivfeltet over hele landet er åpnet for elbiler. Morsommere ting enn å sitte i bilkø! Du trenger ikke å oppsøke bensinstasjonen, nærmeste stikkontakt er din tankplass. Ingen årsavgift. Gratis passering i alle landets bomstasjoner. Du parkerer gratis på alle landets kommunale P-plasser (hvit P på blå bakgrunn), Full tank koster 4-8 kroner, det tilsvarer et forbruk på ca 10 øre pr kilometer. Du kan lade gratis på offentlige ladeplasser, sjekk Norstarts oversikt. Årsservice koster en drøy tusenlapp. Lave forsikringskostnader. IKKE MINST ER DET ET MILJØVENNLIG ALTERNATIV: Elbil er nesten lydløs og bidrar til å redusere byenes omfattende støyproblemer. En elbil utnytter energien nær 4 ganger mer effektivt enn en bensinbil. Ingen utslipp av drivhusgassen CO2,CO, NOx, HC og partikkelstøv. Elbiler i Norge drives av ren og fornybar energi. Oljeutvinning, -transport og -foredling er forurensende og forbundet med stor risiko for miljøkatastrofe. Elbiler lades som oftest om natta. Da er også overskuddet vårt av energi størst. I dag er elbil det eneste utslippsfrie alternativet Overbevist? 7109547[/snapback] Nei ser mange fordeler, men syns du mister noe av det deilig med å ha bil når man velger en elbil. Du mister jo all frihet. Om vintern er rekkevidden fort ned i 35 km og da er det ikke stort du får kjørt. Jeg ser at elbil kan være fornuftig, men du går med på veldig mange kompremisser når du velger en elbil. Og det siste, men det viktigste for meg er at bil handler om følelser og de elbilene på markede i dag kanskje med untak av den amrikanske tesla eller noe (vet ikke om jeg liker den bare sier det kan være en kandidat) ikke appelere til disse følelsene. Men hvis du tror elbil er det riktige for deg så respekterer jeg det, men ville selv aldri kjøpt en av dagens elbiler. Agree to disagree 7111052[/snapback] ikke helt uening med deg. Kanskje greit å pressisere at dette blir bil nummer to for meg , og skal kun brukes de 15 km jeg pendler til og fra jobb. Jeg ville ikke klart meg bare med en elbil. Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Lurer mer på hva som får deg til å kjøpe en elbil framfor en som går på bensin eller diesel? 7107365[/snapback] Parkerer raskt og enkelt der andre ikke får plass. Sparer tid ved å slippe og betale parkometeravgift på kommunale p-plasser. Kollektivfeltet over hele landet er åpnet for elbiler. Morsommere ting enn å sitte i bilkø! Du trenger ikke å oppsøke bensinstasjonen, nærmeste stikkontakt er din tankplass. Ingen årsavgift. Gratis passering i alle landets bomstasjoner. Du parkerer gratis på alle landets kommunale P-plasser (hvit P på blå bakgrunn), Full tank koster 4-8 kroner, det tilsvarer et forbruk på ca 10 øre pr kilometer. Du kan lade gratis på offentlige ladeplasser, sjekk Norstarts oversikt. Årsservice koster en drøy tusenlapp. Lave forsikringskostnader. IKKE MINST ER DET ET MILJØVENNLIG ALTERNATIV: Elbil er nesten lydløs og bidrar til å redusere byenes omfattende støyproblemer. En elbil utnytter energien nær 4 ganger mer effektivt enn en bensinbil. Ingen utslipp av drivhusgassen CO2,CO, NOx, HC og partikkelstøv. Elbiler i Norge drives av ren og fornybar energi. Oljeutvinning, -transport og -foredling er forurensende og forbundet med stor risiko for miljøkatastrofe. Elbiler lades som oftest om natta. Da er også overskuddet vårt av energi størst. I dag er elbil det eneste utslippsfrie alternativet Overbevist? 7109547[/snapback] Nei ser mange fordeler, men syns du mister noe av det deilig med å ha bil når man velger en elbil. Du mister jo all frihet. Om vintern er rekkevidden fort ned i 35 km og da er det ikke stort du får kjørt. Jeg ser at elbil kan være fornuftig, men du går med på veldig mange kompremisser når du velger en elbil. Og det siste, men det viktigste for meg er at bil handler om følelser og de elbilene på markede i dag kanskje med untak av den amrikanske tesla eller noe (vet ikke om jeg liker den bare sier det kan være en kandidat) ikke appelere til disse følelsene. Men hvis du tror elbil er det riktige for deg så respekterer jeg det, men ville selv aldri kjøpt en av dagens elbiler. Agree to disagree 7111052[/snapback] ikke helt uening med deg. Kanskje greit å pressisere at dette blir bil nummer to for meg , og skal kun brukes de 15 km jeg pendler til og fra jobb. Jeg ville ikke klart meg bare med en elbil. 7111585[/snapback] Okay hvis det er nummer 2 bil skjønner jeg mer, men regner med at det da er for å kunne kjøre i kollektivfeltet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå