Gå til innhold

Kan noen kode et design?

Anbefalte innlegg

Heisann :) Jeg lurer på om det er noen som har lyst og hjelpe meg med å kode dette designet? Eller kanskje fortelle meg hvordan man skal gjøre det :) Det hadde vært fint å vite. Har lest litt på en engelsk side, men det var desverre ikke alt jeg fikk med meg der.

Dette er selve designet:

42ku3j4.jpg

Jeg tenkte at når man fører musen over en link i menyen så kommer en slik opp (ikke på alle da):

2h5mlx0.jpg

Og når man er inne på en side så er det slik i menyen:

44glmko.jpg

Greier dere, eller forstår dere ikke hva jeg mente (godt forståelig) så kan dere bare bruke den øverste layouten.

Noen som kan hjelpe meg? (Jeg skulle gjerne gjort det selv om jeg hadde fått det til :blush::) )

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTMLdog har en fin guide til html og css.

Desverre tror jeg det er veldig få som har lyst til å gjøre jobben gratis for deg.

Men stå på og bruk HTMLdog.com, så greier du det nok selv (og så lærer du masse i tillegg.) :thumbup:

EDIT: Folk på forumet vil helt sikkert være villige til å hjelpe deg vis det er noe du ikke skjønner.

Leter du etter en norsk guide så er det veldig få som er skikkelig gode. Men det er mange som er dårlige og lærer deg helt feil måte å gjøre ting på.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
HTMLdog har en fin guide til html og css.

Desverre tror jeg det er veldig få som har lyst til å gjøre jobben gratis for deg.

7107463[/snapback]

Jeg har lest litt der, men jeg finner liksom ikke helt ut hvordan man setter alt sammen. Html fil, og css filen.

Får vel bare lese igjen litt senere (har en del problemer hjemme nå, så jeg orker nesten ingenting for tiden). Takk for svar uansett :) Jeg skal nok få noe til en gang i tiden :yes:

Lenke til kommentar

Bare skriv inn html koden i Notisblokken i Windows eller Notepad++ (anbefalt). Husk å lagre filen som minside.htm eller .html (husk og sett filtype til "alle filer" (se bilde))

Så åpner du filen i nettleseren (f.eks. Internet Explorer) og ser hvordan filen ser ut.

Skriv litt mer og se hva som skjer i nettleseren (husk og trykk oppdater). Gjør det noen ganger og jeg er sikker på at du skjønner det etterhvert. :thumbup:

post-93520-1161288056_thumb.jpg

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Tuuusen takk :)

Er det noen som greier denne òg? Jeg har prøvd og prøvd men jeg får det rett og slett ikke til. Kanskje hvis jeg studere disse to forskjellige litt og prøver å lære meg?

49hc3vc.jpg

(Ps! De skal brukes begge to :) )

Jeg er deg/dere evig takknemlig :)

Lenke til kommentar

Hei, du. :)

Jeg ser at du kan ganske mye om hjemmesider osv. Jeg har også tenkt å lage et hjemmeside og designen har jeg egentlig "bestemt" Se på:

www.enjoyhabbo.gab.net Jeg vil ha et lignende design uten reklamer osv. ;)

Og jeg fant en person som var villig til å lage men han ville ha 500 kr for det. :S

Jeg tenker bare at du kan hjelpe meg med HTML og CSS - koder osv, det er samme for meg om du vil hjelpe meg mer med det da. :blush::)

Jeg trenger også hjelp til å "starte" et hjemmeside, alstå skal jeg bruke home.no?

Det er samme for meg. ;) Også en ting til. :) Jeg vil ikke ha sånt navn:

Home.no/habbosikkerhet <- eksempel. Men jeg vil ha sånn:

Habbosikkerhett.no <- Noe lignende. Og jeg vil helst gjøre det gratis, da. :)

Du kan kontakte meg via: [email protected]

Eller svare på denne meldingen.

[PS: Jeg er ny her, jeg ble medlem BARE for å få hjelp av DEG :blush: ]

Endret av SirRey
Lenke til kommentar

Kode design pleier vel ikke å ta så lang tid. Spørs jo selvsagt på designet, men "enkle" design vil som regel ikke ta lang tid. Det er ofte logikk og innhold som tar tid.

Må forresten si at jeg liker designene dine veldig godt, Iris_L, skulle ønske jeg hadde en brøkdel av ideene og øye for detaljer og design slik du har.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...