Iris_L Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Heisann Jeg lurer på om det er noen som har lyst og hjelpe meg med å kode dette designet? Eller kanskje fortelle meg hvordan man skal gjøre det Det hadde vært fint å vite. Har lest litt på en engelsk side, men det var desverre ikke alt jeg fikk med meg der. Dette er selve designet: Jeg tenkte at når man fører musen over en link i menyen så kommer en slik opp (ikke på alle da): Og når man er inne på en side så er det slik i menyen: Greier dere, eller forstår dere ikke hva jeg mente (godt forståelig) så kan dere bare bruke den øverste layouten. Noen som kan hjelpe meg? (Jeg skulle gjerne gjort det selv om jeg hadde fått det til ) Takker for alle innspill Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) HTMLdog har en fin guide til html og css. Desverre tror jeg det er veldig få som har lyst til å gjøre jobben gratis for deg. Men stå på og bruk HTMLdog.com, så greier du det nok selv (og så lærer du masse i tillegg.) EDIT: Folk på forumet vil helt sikkert være villige til å hjelpe deg vis det er noe du ikke skjønner. Leter du etter en norsk guide så er det veldig få som er skikkelig gode. Men det er mange som er dårlige og lærer deg helt feil måte å gjøre ting på. Endret 19. oktober 2006 av JonT Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 HTMLdog har en fin guide til html og css. Desverre tror jeg det er veldig få som har lyst til å gjøre jobben gratis for deg. 7107463[/snapback] Jeg har lest litt der, men jeg finner liksom ikke helt ut hvordan man setter alt sammen. Html fil, og css filen. Får vel bare lese igjen litt senere (har en del problemer hjemme nå, så jeg orker nesten ingenting for tiden). Takk for svar uansett Jeg skal nok få noe til en gang i tiden Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Bare skriv inn html koden i Notisblokken i Windows eller Notepad++ (anbefalt). Husk å lagre filen som minside.htm eller .html (husk og sett filtype til "alle filer" (se bilde)) Så åpner du filen i nettleseren (f.eks. Internet Explorer) og ser hvordan filen ser ut. Skriv litt mer og se hva som skjer i nettleseren (husk og trykk oppdater). Gjør det noen ganger og jeg er sikker på at du skjønner det etterhvert. Endret 19. oktober 2006 av JonT Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Jepp, er klar over html delen, men det er css delen jeg sliter med. Men tusen takk for innspill Jeg setter stor pris på det Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jepp, er klar over html delen, men det er css delen jeg sliter med. Men tusen takk for innspill Jeg setter stor pris på det 7107622[/snapback] Hva er det du sliter med. Hvordan du skal bruke det sammen med html eller hvordan du skal connecte css filen til html filen? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Laget det for deg jeg. http://home.no/pitmairen/test/ Gjestebok linken ble litt kappa, det får du fikse selv. Linkbildene er kanskje litt trege å laste ned, det får du fikse selv også. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Laget det for deg jeg. http://home.no/pitmairen/test/ Gjestebok linken ble litt kappa, det får du fikse selv. Linkbildene er kanskje litt trege å laste ned, det får du fikse selv også. 7108873[/snapback] Tusen hjertelig takk Har du selve mappen som jeg kan laste ned? Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Her: side.zip Endret 20. oktober 2006 av FraXinuS Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Tuuusen takk Er det noen som greier denne òg? Jeg har prøvd og prøvd men jeg får det rett og slett ikke til. Kanskje hvis jeg studere disse to forskjellige litt og prøver å lære meg? (Ps! De skal brukes begge to ) Jeg er deg/dere evig takknemlig Lenke til kommentar
SirRey Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hei, du. Jeg ser at du kan ganske mye om hjemmesider osv. Jeg har også tenkt å lage et hjemmeside og designen har jeg egentlig "bestemt" Se på: www.enjoyhabbo.gab.net Jeg vil ha et lignende design uten reklamer osv. Og jeg fant en person som var villig til å lage men han ville ha 500 kr for det. :S Jeg tenker bare at du kan hjelpe meg med HTML og CSS - koder osv, det er samme for meg om du vil hjelpe meg mer med det da. Jeg trenger også hjelp til å "starte" et hjemmeside, alstå skal jeg bruke home.no? Det er samme for meg. Også en ting til. Jeg vil ikke ha sånt navn: Home.no/habbosikkerhet <- eksempel. Men jeg vil ha sånn: Habbosikkerhett.no <- Noe lignende. Og jeg vil helst gjøre det gratis, da. Du kan kontakte meg via: [email protected] Eller svare på denne meldingen. [PS: Jeg er ny her, jeg ble medlem BARE for å få hjelp av DEG ] Endret 28. oktober 2006 av SirRey Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 500 kroner er en billig pris. Tror ikke noen kommer til å lage det gratis Men det er lov å prøve Lenke til kommentar
Peter Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Kode design pleier vel ikke å ta så lang tid. Spørs jo selvsagt på designet, men "enkle" design vil som regel ikke ta lang tid. Det er ofte logikk og innhold som tar tid. Må forresten si at jeg liker designene dine veldig godt, Iris_L, skulle ønske jeg hadde en brøkdel av ideene og øye for detaljer og design slik du har. Endret 28. oktober 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Helt enig med Nazgul. Du er svært kreativ Iris_L. Hvilken font brukte du forresten i det siste bildet ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå