Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ett stort problem som jeg trenger hjelp til. Jeg har ikke stått på 3-4 sesonger nå, men har utrolig lyst til å stå igjen. Jeg har støvler, men problemet er at jeg har gigantiske bein, støvlene mine er str 49 1/2. Problemet som oppstår er at tuppen på støvlene går i snøen når jeg svinger frontside. Dette er det problemet jeg har hatt med alle brett når jeg har prøvd å leie. Ingen av stedene har brett som er breie nok. Noen som vet hvilket brett jeg bør kjøpe meg som er bredt nok. Kanskje viktig å si at jeg er 196 høy så trenger et relativt langt brett også.

Lenke til kommentar

De fleste brettprodusenter lager de bestselgende brettene sine i wide-utgaver.

Har du såpass store og gode ben er det 0 problem å svinge med et slikt brett. For de med mellomstore føtter kan det bli litt tyngre.

Det finnes også riser-plater til å ha under bindingene, for å gi mer rom før hel-/tå-drag. Men dette skal være noe dritt. Blir fort løse, kan legge for mye press på skruehullene osv..

Wide-brett skal fåes kjøpt hos alle som forhandler snowboard

Lenke til kommentar

Der jeg var (Stubaital/Tirol i Østerrike) var det en nesten kjedelig park sammenlignet med standarden i norske/svenske. Men frikjøringa der.. :love:  Ettersom skianlegget vi var på ligger delvis oppå en isbre, er det snø der året rundt. Var en ca. 2 meter der, hvorav den øverste halvmeteren var ferskt pudder.

De fleste innfødte er stuck in the 80's (når det kommert til påkledning og kjørestil *hint: neonfarger og Lars Bull*) var det plenty med ukjørt pudder og urørte renner ned fjellsida. Lite t-kroker og sånt piss, men mye gondoler og stolheiser med skinnseter og vindstopper.

Endret av Fev4ng
Lenke til kommentar
Der jeg var (Stubaital/Tirol i Østerrike) var det en nesten kjedelig park sammenlignet med standarden i norske/svenske. Men frikjøringa der.. :love:  Ettersom skianlegget vi var på ligger delvis oppå en isbre, er det snø der året rundt. Var en ca. 2 meter der, hvorav den øverste halvmeteren var ferskt pudder.

De fleste innfødte er stuck in the 80's (når det kommert til påkledning og kjørestil *hint: neonfarger og Lars Bull*) var det plenty med ukjørt pudder og urørte renner ned fjellsida. Lite t-kroker og sånt piss, men mye gondoler og stolheiser med skinnseter og vindstopper.

Østeriket / alpene er ikke akkurat stedet å dra om du ønsker park. USA, helst Lake Taho, er da stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...