TheExcalibur Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Bare dra på fart smile.gif Ok skal prøve, og være forsiktig. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Et par bilder fra bortelid... Lurer på en ting ; Åssen i helvete er det mulig at bindingen vrir seg til den vinkelen? Mista brettet ned bakken (måtte gå ned ) åsså kræsja det i et tre.. Bindinga satt helt fast, å når jeg skulle løsne skruene for å stille tilbake til riktig vinkel, satt de sykt bra fast.. likte ikke bortelid jeg.. føler at var dårlig plassert.. tips til baby b ikke vær redd for og drite deg ut litt-- øvelse gkør mester.. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) jeg har locktite på skruene.... Funker? Var tennene på den derre justeringsplata brukket etter uhellet eller? PS: Å miste brettet ned bakken kan være jævlig farlig Ja det funker. Nei, ingenting var brukket.... Vet at det er farlig, å at jeg får skylla hvis det treffer noen....Men gjør det jo ikke med vilje da... Endret 10. februar 2008 av NothinDoin Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 har jo fangreim? Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 neeh...liker den ikke..Bare i veien,, Lenke til kommentar
Geita Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei Er det noen som har et tips til og bli god i å kjøre goofy? (Jeg er egentlig regular) Og gjerne noen tips som man ikke trenger å trene seg i bakken for jeg synes det så flaut å tryne Å kjøre baklengs på snowboard heter å kjøre switch. Det er en klar fordel å ha bindingene ducka. Altså, fremste binding peker mot nose, bakeste peker mot tail. Har du funnet en god stance (som bare er litt ducka), må du ikke stille bindingene til 15/-15 bare for å lære deg switch. For så å stille tilbake når du har "lært". Da ødelegger du bare for deg selv. Men, ja. Du bør bite i det sure eplet. Det beste er å dedikere hele dagen til å kjøre switch. Til og med i heisen. (*Host* start med barnetrekket *host*) Bare ta hvert tryn med et smil. Det er verdt det. Du blir temmelig god på switch etter en hardcore switch-dag. Er det uendelig mange snowbunnies på fjellet akkuratt da, kan du selvfølgelig ta det lungt. Det første du må kunne er flate spins. Rotasjoner oppå snøen. 180/360 frontside og backside. Kan du dette både bs og fs, så er switch-kjøring piece of cake. Next up, prøv å del opp løypene i like deler hvor du bytter om på switch og regular. Kjør 10 sekund regular, ta en bs180 til switch, kjør i 10 sekund, så tar du en fs180 til regular, f.eks. Prøv å miks opp fs vs bs. Neste runde tar du 20 sekund mellom hver 180, osv. Har du oppnådd rimelig kontroll på en slak bakke, så starter du på 10 sek. igjen i en brattere bakke. Det er bare til å hoppe i det. Du må tørre å legge vekta på framfoten og holde skuldrene/overkroppen parallellt med brettet (ikke vær redd for å hjelpe til med armene igjen) Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei Er det noen som har et tips til og bli god i å kjøre goofy? (Jeg er egentlig regular) Og gjerne noen tips som man ikke trenger å trene seg i bakken for jeg synes det så flaut å tryne Å kjøre baklengs på snowboard heter å kjøre switch. Det er en klar fordel å ha bindingene ducka. Altså, fremste binding peker mot nose, bakeste peker mot tail. Har du funnet en god stance (som bare er litt ducka), må du ikke stille bindingene til 15/-15 bare for å lære deg switch. For så å stille tilbake når du har "lært". Da ødelegger du bare for deg selv. Men, ja. Du bør bite i det sure eplet. Det beste er å dedikere hele dagen til å kjøre switch. Til og med i heisen. (*Host* start med barnetrekket *host*) Bare ta hvert tryn med et smil. Det er verdt det. Du blir temmelig god på switch etter en hardcore switch-dag. Er det uendelig mange snowbunnies på fjellet akkuratt da, kan du selvfølgelig ta det lungt. Det første du må kunne er flate spins. Rotasjoner oppå snøen. 180/360 frontside og backside. Kan du dette både bs og fs, så er switch-kjøring piece of cake. Next up, prøv å del opp løypene i like deler hvor du bytter om på switch og regular. Kjør 10 sekund regular, ta en bs180 til switch, kjør i 10 sekund, så tar du en fs180 til regular, f.eks. Prøv å miks opp fs vs bs. Neste runde tar du 20 sekund mellom hver 180, osv. Har du oppnådd rimelig kontroll på en slak bakke, så starter du på 10 sek. igjen i en brattere bakke. Det er bare til å hoppe i det. Du må tørre å legge vekta på framfoten og holde skuldrene/overkroppen parallellt med brettet (ikke vær redd for å hjelpe til med armene igjen) Takk Jeg skal 5 dager på fjellet i vinterferien så jeg tror jeg skal prøve en "switch" dag Lenke til kommentar
Geita Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Takk Jeg skal 5 dager på fjellet i vinterferien så jeg tror jeg skal prøve en "switch" dag Gudd. 3 slike dager så er du verdensmester. Bare ikke juks! Fysj å fy. Og ikke tenk på det som rygging, ikke stress. Husk bøyen i knærne, og styr med bena. Ta det smuud, slap off Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kjører de fleste herm ed duck-stance? Jeg har alltid hatt begge bindingene til å peke fremover, men lurer på om jeg også skal bite i det sure eplet og kjøre duck, eneste er at jeg er litt redd jeg mister mye av kontrollen jeg har uswitcha. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg kjører begge veier jeg nesten det samme for megXD^^ Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg kan stå switch, men faller når jeg skal "svinge frontside" Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Np for me. Kjøre nesten like fort. Men hver gang når jeg svinger er det litt uvant. Det er litt vankelig å svinge den ene veien ja. Jeg bare lener meg rolig til siden så går det bra. Lenke til kommentar
Geita Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kjører de fleste herm ed duck-stance? Jeg har alltid hatt begge bindingene til å peke fremover, men lurer på om jeg også skal bite i det sure eplet og kjøre duck, eneste er at jeg er litt redd jeg mister mye av kontrollen jeg har uswitcha. Ta det gradvis, kjør maks 30 grader mellom bindingene. Hva har du nå? Prøv deg på en 25/-5, 20/-10, osv. Kanskje du ender opp på 18/0? Ducka stance hjelper deg på mange måter. Switch, noen? Men også spesielt stilen på hoppa, det er lettere å trekke opp brettet/bena når knærne får bøyd seg naturlig, både på enkle grabs og for å absorbere landinger. Switch-svinger-folk; øvelse gjør mester. Se hvor du skal. Bøy i knærne, styr med bena (legg vekta på fremste fot), hold overkroppen parallell, bla bla bla Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ok, skal stille på bindingene nå. Har 25 på fremre, og 15 på bakre. Prøve meg på en 15, - 10 neste gang jeg kjører. Lenke til kommentar
Larze Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Det vil nok være litt uvant i starten, men du burde helt klart venne deg til det. Er umulig å hoppe å raile hvis du har 25, 15 Lenke til kommentar
M-J Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 ingenting er umulig. ting blir bare litt vanskeligere Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvor skal folket i vinterferien? Jeg skal til Hovden og Gautefall Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Skal ikke noe spess. Bare et par dagsturer til hafjell regner jeg med Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Vert vel Voss på meg, men kunne godt tenka meg ein plass med litt større hopp og fleire rails! Voss har begynt å gi totalt FAEN i snowboarders og newschoolers - og har dermed ei heilt motsett utvikling enn elle andre større anlegg her på berget. Endret 12. februar 2008 av Frigata Lenke til kommentar
Espen-kun Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hvor skal folket i vinterferien? Jeg skal til Hovden og Gautefall mulig jeg skal til Hemsedal med en kamerat av meg ; ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå