Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen ungdommer her som kan forklare meg hvordan de får tilbake penger? Jobber dere? Jeg skal selv begynne som telefonselger på tirsdag men som alle sier så er jo det en dritt jobb med dritt lønn.

 

Sier faren din: "Slapp av i trappa, pappa har penger"

eller: "Penger gror ikke på trær! Det får du tjene selv!"

 

 

Angrer på at jeg kjøpte ustyr til 15 000kr og glemte å ha igjen noen penger til heiskort :p

 

 

Hvis di mor eller din far står på slalom, brett o.l så kan du bare godsnakke med de litt...

 

Inngå en avtale som sier at de skal betale 50% av hver tur.

 

Forklar dem at det er en aktivitet som er bra for kroppen osv......

 

En liten krangel blir det nok, men hvis du klarer det blir det jo dobbelt så mange turer ;)

Lenke til kommentar

Etter 5 år på samme planke og bindinger, var det på høy tid med nytt utstyr:

 

Nitro Eero Ettala / Rome 390

plankexd7.th.jpg bindinghv8.th.jpg

 

Kostet meg 7399,- , en helt grei pris i mine øyne (har jobb, JiGGe :p). Bindingen kan tweakes ned til den minste detalj, så tror jeg blir litt opptatt i dag. Gleder meg vilt til å kjøre i vinterferien! :wee:

Lenke til kommentar
Er det noen ungdommer her som kan forklare meg hvordan de får tilbake penger? Jobber dere? Jeg skal selv begynne som telefonselger på tirsdag men som alle sier så er jo det en dritt jobb med dritt lønn.

 

Sier faren din: "Slapp av i trappa, pappa har penger"

eller: "Penger gror ikke på trær! Det får du tjene selv!"

 

Faren min betaler faktisk for utstyret mitt nå, da han lovte meg det for et par år siden.

 

 

Like greit, siden forbruket mitt utenom snowboard er helt ekstremt.

Lenke til kommentar
....Kan endelig begynne å stå igjen, da ryggen begynner å bli bra igjen:) i alle fall kosekjøre litt:D

 

Hvor kjører du Christian? Og hvem med ustødig hånd filmer? :p

 

Jeg lurer på hvordan dere klarer å få råd til denne sporten?

 

Er det noen ungdommer her som kan forklare meg hvordan de får tilbake penger? Jobber dere? Jeg skal selv begynne som telefonselger på tirsdag men som alle sier så er jo det en dritt jobb med dritt lønn.

 

Sist jeg kjøpte, sparte jeg penger fra sommerjobben sommeren før, og kjøpte fjorårets modell av brett. Kanskje ikke så kult å ha brett fra fjorårets sesong, men jeg fikk i hvertfall et bra brett til en litt rimerligere penge.

 

Utstyret jeg bruker nå har kostet meg 17 000,- og fullpris ligger det vel på 22-23 000,-

Skulle hatt nytt, men blir ikke direkte rik av å være i militæret (enda), så får vente til de begynner å lønne meg ;) Har lyst på nytt brett, bindinger og sko neste sesong.

Lenke til kommentar
....Kan endelig begynne å stå igjen, da ryggen begynner å bli bra igjen:) i alle fall kosekjøre litt:D

 

Hvor kjører du Christian? Og hvem med ustødig hånd filmer? :p

Varierer litt, men Budor og Trysil ettersom hvordan føret er, og hvor mye penger jeg har;)

 

Er Gøran som filmer... Like ustødig på hånden som på brettet;p Neida :tease:

Lenke til kommentar
....Kan endelig begynne å stå igjen, da ryggen begynner å bli bra igjen:) i alle fall kosekjøre litt:D

 

Hvor kjører du Christian? Og hvem med ustødig hånd filmer? :p

Varierer litt, men Budor og Trysil ettersom hvordan føret er, og hvor mye penger jeg har;)

 

Er Gøran som filmer... Like ustødig på hånden som på brettet;p Neida :tease:

Syns det så ut som budor på de filmene ja : ) Var der i dag, konge!

Lenke til kommentar
Et par bilder fra bortelid... Lurer på en ting ; Åssen i helvete er det mulig at bindingen vrir seg til den vinkelen?

Husk å etterteite bindingene så ofte som overhodet mulig. Bare ikke stram for tight, da ødelegger du brettet. Du skal stramme slik at du akkuratt ikke bruker "muskelkraft".

Burton har skruer med noe plastikk langs siden. Er du fornøyd med stancen kan du kjøpe slike. Holder seg tightere lengre.

Jeg har ikke testa med loctite enda, vet ikke hvordan det liker temperaturskiftene mtp. voksing osv.. Kan hende en mild utgave fungerer greit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...