Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkjer du på stepin-bindingar, der du berre tråkkar deg på brettet utan å nytte stroppar? I så fall trur eg det er eit bomkjøp. Eg har ikkje prøvd sjølv, men eg har høyrt og lest masse negativt om slike bindingar. Hugs at du ikkje får god støtte bak skoen der highbacken på ein normal binding er. God støtte er alpha omega når ein køyrer, ettersom skoa aldri vil sørge for dette sjølv. Eg ville ha tenkt meg godt om, og ikkje minst køyrd ein heil dag med step-ins dersom du vurderer å investere!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har nettopp kommet hjem etter en helg på Ljosland. Forholdene var perfekte på Lørdag, men mildvær gjorde det dårligere i dag. dessverre har jeg en vond strekk, så det ble minimalt med hopping på meg. :(

Lenke til kommentar
Tenkjer du på stepin-bindingar, der du berre tråkkar deg på brettet utan å nytte stroppar? I så fall trur eg det er eit bomkjøp. Eg har ikkje prøvd sjølv, men eg har høyrt og lest masse negativt om slike bindingar. Hugs at du ikkje får god støtte bak skoen der highbacken på ein normal binding er. God støtte er alpha omega når ein køyrer, ettersom skoa aldri vil sørge for dette sjølv. Eg ville ha tenkt meg godt om, og ikkje minst køyrd ein heil dag med step-ins dersom du vurderer å investere!

 

Nei jeg mener ikke stepin bindinger, jeg er klar over hva det er, men jeg mener flow in bindinger som det så pent heter.

De fungerer som vanelig bindinger, bortsett fra at du kan brette hælstøtta eller hva faen det heter bakover så du bare kan ta foten ut bak, hvis du må f.eks gå ett par meter elns.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært en helg på Hovden, deilig det..

 

Utrolig digg føre på lørdagen, kaldvær, pudder og solskinn.. Gøy i parken og hengene, men jeg må si skogskjøring tok kaka på lørdagen.. Så deilig følelse det var å nærmest surfe fanken så fort bortover på pudder og hoppe her og der, droppe ned naturlige gaps osv..

 

Søndagen var egentlig helt for jævli kjedelig. Stolheisen stengt pga dårlig sikt, så det ble t-trekket hele dagen. Mildvær, snøvær og kraftig vind som gjorde at det ble tung og våt løssnø over hele bakken. I tillegg smalt jeg rett på rævva på en rail og skada halebeinet.

Lenke til kommentar

har egentlig bare hørt posetive ting om flow bindingene. støtten er vistnok veldig bra. har ikke kjørt med det selv. bare testet en gang, og det virket ganske kurrant.

 

Til deg som lurte på om det var lurt og ta et kurs. jeg er selv snowboard innstruktør, og jeg vil anbefalle deg på det sterkeste og ta et kurs. er du selv innstilt på å lære og stå får du utrolig mye igjen for og ta et kurs.

Lenke til kommentar
Hvor bor du? Kan absolutt anbefale butikken SrfSnoSk8 ved konserthuset Oslo. De har virkelig peiling på hva de selger! De har så vidt jeg vet også butikker i Bergen og Trondheim.

 

Kart:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?companies=Z0022V0P

 

Der må jeg nok ta meg en tur! :)

Fant nettsiden dems http://www.srfsnosk8.no/

Fantastisk! Dette blir morro! Bare å håpe på feit lønning nå!

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe flow-in bindinger, er det noen som har det å kan si litt på hvordan er og fungerer i praksis ? :) takk

 

Hold deg langt unna. Jeg har knekt 2 par bindinger (highbacken gikk på begge, fikk jo nye så klart) på én sesong, og jeg kjører ikke akkurat hardt.. Fikk til slutt hevet kjøpet og fikk tilbake pengene.

Endret av Fev4ng
Lenke til kommentar

Jeg kjøper nesten alt utstyret mitt fra http://www.blue-tomato.com/

Det er en østerriksk nettbutikk som sender med UPS Express. Pakken når deg vanligvis 3-4 ukedager etter bestilling.

Det er ikke rare prisen på frakta heller.

(Husk å legge til 24% skatt og ca. 180,- i tull, da UPS Express-pakker blir fortollet uansett)

 

De har stort sett varer fra alle leverandørene i bransjen.

Er det noe de mangler, så bare send mail til [email protected] -- sykt greie folk, med god peil.

 

 

Base i Bergen er ikkje ein spesielt bra butikk. Ikkje har dei særleg godt utval eller gode prisar. Dessutan har ikkje personellet kundetekke i det heile. Skal du handle snow/skate-utstyr i Bergen, så går du på Session - Uansett!

Samme gjelder Surfsentrum her i stavanger. Tamme greier.

Stikk innom Session, kids

Lenke til kommentar
takk begge to ^^ Blue tomato ga meg mest hjelp ^^

 

 

Men tenkte på 1 ting:

Blir det ikke bedre å bestille disse fra 50-50

isteden for disse fra Blue tomato ? tenker både på kvaliteten på bindingene og leverings tid og sånn... Viss dere sjønte ? :p

Prisen og leveringstiden blir nokså lik. Rundt tusenlappen på begge.

Bestiller du fra BT på en tirsdag, får du pakken til helga. Sålenge noen er hjemme til å ta imot pakken, den kommer nemlig på døra.

Flesk til med skikkelige Burton-bindinger, du lever bare en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...