Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah!

Akkurat en slik tråd jeg var ute etter!

Har et spørsmål til dere her:

Hvordan lærte dere å stå på snowboard?

Jeg er 23år gammel og har ALDRI stått på snowboard men har utrolig lyst til å lære det. Virker som en helt utrolig forfriende følelse. Burde jeg bare leie meg et brett og satse utfor barnebakken eller burde jeg ta et "kurs" av noe slag?

 

takk for all respons :)

Lenke til kommentar

Jeg begynte vel å stå på snowboard da jeg var 8-9 år, og så sta som jeg var så ville jeg verken ha instruktørtime eller ta heisen. Jeg gikk opp barnebakken og kjørte ned - gang etter gang. Jeg lærte veldig fort (selvfølgelig med masse tryning), og etter en helg på Geilo var jeg faktisk like god som kompisene som hadde stått et par år. Skulle jeg begynt på snowboard i dag derimot, ville jeg tatt en instruktørtime/kurs slik at jeg hadde lært det grunnleggende. En kompis av meg lærte seg helt feil svingteknikk og et par andre dårlige uvaner, noe han ville unngått dersom han startet rett på et kurs.

Lenke til kommentar

Snowboard er lett å lære hvis du bare går inn for det.

Du kommer til å tryne, men se på det sånn at, hver gang du tryner, blir du bedre.

 

Så fort du har stått ett par tre ganger vil du nok ha dreisen på det. Bare finn ut hvilken vei som er naturlig for deg å stå, goofy eller regulare. For hvis du begynner å lære deg den omvendte veien først av hva som er ditt naturlige vil det ta veeeeeeeldig mye lengre tid.

Lenke til kommentar

Tok noen bilder ute idag.

Syns dette bildet var litt stilig, får flashback fra "gammledager" da jeg så i snowboardbøker på bibioteket på barneskolen!

Det er lillebroren min som kjører, han er ny på brette.

150797.jpeg

klikk på bildet for større version

Endret av Husee
Lenke til kommentar
Hei :)

 

Er det noen som vet om noen bra snowboard butikker nærme oslo ? Jeg er på jakt etter ny jakke skjønner dere.

www.snowboardshop.no er jeg fan av ihvertfall (oslo) :thumbup: Skal bestille goggles, rome park pack og en genser om et par dager derfra

Endret av Hi-DEQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...