Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde lagret! :thumbup:

 

Men hva er grunnen til at det heter backside og frontside ?

På backside er railen bak deg før du hopper på og foran deg før frontside ?

 

Edit:

Det har forresten snødd no helt utrolig i kveld. Så hvis det blir fint vær i morra (dvs masse snø og null regn) så tar jeg og noen kompiser med oss utstyret på skolen for å dra rett i bakken når skolen slutter halv 12 :D

Endret av francisco
Lenke til kommentar
han er jo helt sick den fyrn

 

NEWSFLASH: Terje Håkonsen er ikkje verdas beste snowboarder, dersom nokon trur det. Han er ei legende, ja wohl, men han er langt i frå den beste der ute. Personleg har eg ikkje noko til overs for herr Håkonsen. For det fyrste har fyren stygg stil. Unik, ja, men estetisk? Nei. For det andre opptrer katta fra Telemark generelt hovent og overlegent ovanfor media. Reint bortsett frå TAC kan eg ikkje sjå at Terje er ein ressurs for norsk snowboarding.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
han er jo helt sick den fyrn

 

NEWFLASH: Terje Håkonsen er ikkje verdas beste snowboarder, dersom nokon trur det. Han er ei legende, ja wohl, men han er langt i frå den beste der ute. Personleg har eg ikkje noko til overs for herr Håkonsen. For det fyrste har fyren stygg stil. Unik, ja, men estetisk? Nei. For det andre opptrer katta fra Telemark generelt hovent og overlegent ovanfor media. Reint bortsett frå TAC kan eg ikkje sjå at Terje er ein ressurs for norsk snowboarding.

Ingen som har påstått at han er verdens beste, men det ingen tvil om at han var en av de beste for en del år tilbake og han er jo ikke helt ueffen enda med tanke på at han satt høyde rekord quarter pipe for et drøyt år siden. Dessuten blir det litt feil å si han ikke er en ressurs for norsk snowboarding. TAC akkurat en liten event og at konkurransen er lagt til Norge er utelukkende positivt. Dessuten virker han ganske aktiv i jobben for å få arrangert snowboard VM til oslo som heller ikke er negativt. Hvis vi itillegg tar med legende statusen kan jeg tenke meg at han har inspiriert veldig mange med en planke under beina rundt omkring i Norge. Når det gjelder media så vet alle som har sett noen interjuver med han at det ikke er hans favoritt hobby, men sist gang jeg sjekka var det lov for folk å være forskjellig uten at man skal begynne å rakke ned på de.

så jo fyren er sick og det newsflashet ditt hører hjemme i se og hør.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar
han er jo helt sick den fyrn

 

NEWFLASH: Terje Håkonsen er ikkje verdas beste snowboarder, dersom nokon trur det. Han er ei legende, ja wohl, men han er langt i frå den beste der ute. Personleg har eg ikkje noko til overs for herr Håkonsen. For det fyrste har fyren stygg stil. Unik, ja, men estetisk? Nei. For det andre opptrer katta fra Telemark generelt hovent og overlegent ovanfor media. Reint bortsett frå TAC kan eg ikkje sjå at Terje er ein ressurs for norsk snowboarding.

Ingen som har påstått at han er verdens beste, men det ingen tvil om at han var en av de beste for en del år tilbake og han er jo ikke helt ueffen enda med tanke på at han satt høyde rekord quarter pipe for et drøyt år siden. Dessuten blir det litt feil å si han ikke er en ressurs for norsk snowboarding. TAC akkurat en liten event og at konkurransen er lagt til Norge er utelukkende positivt. Dessuten virker han ganske aktiv i jobben for å få arrangert snowboard VM til oslo som heller ikke er negativt. Hvis vi itillegg tar med legende statusen kan jeg tenke meg at han har inspiriert veldig mange med en planke under beina rundt omkring i Norge. Når det gjelder media så vet alle som har sett noen interjuver med han at det ikke er hans favoritt hobby, men sist gang jeg sjekka var det lov for folk å være forskjellig uten at man skal begynne å rakke ned på de.

så jo fyren er sick og det newsflashet ditt hører hjemme i se og hør.

 

Så du reportasjonen på NRK da han var med på å legge fram ønske om bevilgelse av penger fra Oslo Kommune, så de kan få arrangert snowboard VM(!) i 2009? Jeg vil si at Haakonsen er en stor ressurs, som tenker på "kidsa", og ikke bare på å få penger fra sponsorene sine.

Lenke til kommentar
så jo fyren er sick og det newsflashet ditt hører hjemme i se og hør.

 

Flaks for meg at eg jobbar i Se og Hør da!

 

Når det gjelder media så vet alle som har sett noen interjuver med han at det ikke er hans favoritt hobby, men sist gang jeg sjekka var det lov for folk å være forskjellig uten at man skal begynne å rakke ned på de.

 

Om herr Håkonsen forventar oppslutning og støtte til eit eventuelt VM i Oslo, nyttar det ikkje å stå og snøvle og virke totalt uinteressert i media. For kven er det ein skal overtale til å bevilgar pengar til slike arrangement? Jo det er nettopp gamle mørkemenn med gryn, og som ikkje overhovudet veit kva snowboarding er eller går ut på. Foreksempel såg eg for ei stund sidan eit innslag der Terje og ein gjeng med andre folk hadde troppa opp uttafor rådhuset i Oslo eller noko sånt, for å få pengar til ein snowboardpark på tryvann (om eg hugsar rett). Det nyttar ikkje å stå der og se sur og hoven ut når ein ber Erling Lae om å støtte eit slikt prosjekt. Jaja, kanskje det berre er slik Terje er. God på brett back in the days jess, men han får ikkje ståande applaus hos meg i alle fall når det gjeld mediatekke og oppførsel forøvrig. :thumbdown:

 

Btw, sjølv om dette er diskusjon.no er det kanskje greit å leggje dette på is. Det har ingenting konstruktivt for seg å diskutere om Terje er ein dass eller ei.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at diskusjonen om hvorvidt Håkonsen er en bra person eller ikke, er temmelig uinteressant.

 

Men en ting skal være sikkert, han bidro enormt til utviklingen av snowboard og tok "freestyle" begrepet til et nytt nivå. Han var en åpenbaring som ung, og pushet sporten til helt nye og uante høyder. Og stilen hans var slettes ikke så ille som du skal ha det til, når han slo igjennom så var det ikke mye som sto bra til med kjørestilen til de fleste snowboardere :D

 

Like viktig som Craig Kelly var i sin tid.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...