Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Hvor høy er du?

 

Jeg har Mission bindinger, vet ikke om det er stilen du snakker om nå ellr?

Synes de hadde passa perfekt til det brettet, og hvis du snakker om skruene ol. passer så gjør de det...

 

Dette er et all-around brett ja... :)

 

Jeg er ca 1.89cm. Jeg er litt uerfaren på å kjøpe brett, da jeg kjøpte det av søskenbarnet mitt

som satt det opp for meg. Det jeg mente med spørsmålet om bindingene passet til brettet var

vel mer om det var gode bindinger for å kjøre all-around med.. om det har noe å si da :)

 

Setter pris på svaret! Gleder meg som en unge til å prøve et nytt brett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når folk tryner og skader seg på snowboard er det som oftest fordi folk trekker seg på hoppkanten eller i lufta.

 

Eller hektar hæl/tåkant. Det er så jævlig, seier liksom berre pang! Personleg meiner eg det er mykje betre å gunne på med for mykje fart enn for lite når ein jomfrutestar eit hopp, helst prøve på eit enkelt triks i same slengen. Straightairs på hopp med 18-22 meters flate er grusomt.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært en tur i vassfjellet, og må bare si at det er deilig føre der nå.

 

Noen fine hopp og et par-tre rails er også på plass i Koslia.

Alt i en størrelse så en nybegynner som meg kan takle det.

 

Landa et par 180-er i dag (mute/indy) og ble ganske stolt, da jeg bare har kjørt i litt over en måned. Greier også frontside boardslide på en box og nesten på en rail. :w00t:

Lenke til kommentar

Den jakka var veldig kul. Eg kan ikkje kome med ei konkret anbefaling (mtp. merke), men eg trur ei baggy bukse med svart/mørk farge passar godt.

 

Eg køyrer for tida med dette:

 

g065705_color_brz.jpg

dc-severin-pnt-lt-gry-l-prod.jpg

 

DC Severin pants frå sesongen 06/07, og Volcom Exclusion jacket få sesongen 07/08!

 

Begge sjølvsagt i XL! :thumbup:

Endret av Frigata
Lenke til kommentar
"Burn" betyr vel egentlig at noe kommer til å gå gærent. Litt utydelig betydning for selv ordet, men du kan være sikker på at hvis noe går gærent på en big jump, så kommer du nok til å få vondt!

 

Når folk tryner og skader seg på snowboard er det som oftest fordi folk trekker seg på hoppkanten eller i lufta.

Aha, skjønner^^

Lenke til kommentar

Var så dum at jeg satte brettet mitt opp til veggen her forrige helg, og tre minutter senere hørte jeg ett smell og løp ut i gangen for å se hva det var. Brettet hadde falt rett på stålkanten i murgulvet, og det ble en 5-7 cm lang sprekk i brettet (altså at brettet splittet seg). I tillegg kom det en bulk på såla under brettet, men det tror jeg er fordi det er noen millimeter mellomrom i sprekken. Dette skjedde utover natta, så jeg reagerte med et nok så høyt "faen", noe som sikkert vekte halve nabolaget. Uansett, dro til Tryvann dagen etter, og spurte først en fyr fra Skiservice hvor lurt det var å kjøre med brettet, og hva som måtte gjøres for å fikse det. Han ville egentlig ikke si så mye om hvor lurt det var å kjøre på brettet, men jeg fikk inntrykk av at så lenge jeg ikke belastet brettet noe særlig, skulle det forhåpentligvis gå greit. Når det gjaldt å fikse skaden, så hadde han ikke tid til å se noe særlig på det. Men han antok at hele brettet må splittes og limes på nytt, uten at det sier med noe særlig. Kjørte en hel dag uten å merke noe særlig til det, utenom at jeg følte at svinging ble litt annerledes. Men det er muligens bare en innbilning. Sjekket forresten brettet hver eneste gang jeg kom på toppen igjen, og så ingen forandring.

 

Er det noen som har opplevd lignende før? I så fall, hvor mye koster det å splitte og lime brettet på nytt? Eller er det noen med lignende skade som har fikset det på en annen måte? Fatter'n påstår at han skal klare å fikse det med litt epoksy, men jeg er litt skeptisk. :p

 

Brettet er for øvrig et Burton Custom X brett ('07-modell).

Lenke til kommentar

Hei, jeg vurderer å kjøpe denne buksa fra Dogfunk.com.

Er det noen som har noen erfaring med å kjøpe herifra?

Hvor lang tid tar det, må jeg betale noe i toll/moms?

Regnet ut at boksa koster ca. 1000 spenn, pluss ca. 500 kr i frakt. Jeg skal ha den i "Brown Shepards Weave" :D

 

Er veldig usikker på størrelse, så er det noen som vet om noen steder i Oslo-området som selger bukser med lignende størrelser? Hadde vært veldig greit å fått prøve, før jeg bestiller fra statene.

Lenke til kommentar
Var så dum at jeg satte brettet mitt opp til veggen her forrige helg, og tre minutter senere hørte jeg ett smell og løp ut i gangen for å se hva det var. Brettet hadde falt rett på stålkanten i murgulvet, og det ble en 5-7 cm lang sprekk i brettet (altså at brettet splittet seg). I tillegg kom det en bulk på såla under brettet, men det tror jeg er fordi det er noen millimeter mellomrom i sprekken. Dette skjedde utover natta, så jeg reagerte med et nok så høyt "faen", noe som sikkert vekte halve nabolaget. Uansett, dro til Tryvann dagen etter, og spurte først en fyr fra Skiservice hvor lurt det var å kjøre med brettet, og hva som måtte gjøres for å fikse det. Han ville egentlig ikke si så mye om hvor lurt det var å kjøre på brettet, men jeg fikk inntrykk av at så lenge jeg ikke belastet brettet noe særlig, skulle det forhåpentligvis gå greit. Når det gjaldt å fikse skaden, så hadde han ikke tid til å se noe særlig på det. Men han antok at hele brettet må splittes og limes på nytt, uten at det sier med noe særlig. Kjørte en hel dag uten å merke noe særlig til det, utenom at jeg følte at svinging ble litt annerledes. Men det er muligens bare en innbilning. Sjekket forresten brettet hver eneste gang jeg kom på toppen igjen, og så ingen forandring.

 

Er det noen som har opplevd lignende før? I så fall, hvor mye koster det å splitte og lime brettet på nytt? Eller er det noen med lignende skade som har fikset det på en annen måte? Fatter'n påstår at han skal klare å fikse det med litt epoksy, men jeg er litt skeptisk.

Oi, for en historie :!:

Lenke til kommentar
Hei, jeg vurderer å kjøpe denne buksa fra Dogfunk.com.

Er det noen som har noen erfaring med å kjøpe herifra?

Hvor lang tid tar det, må jeg betale noe i toll/moms?

Regnet ut at boksa koster ca. 1000 spenn, pluss ca. 500 kr i frakt. Jeg skal ha den i "Brown Shepards Weave" :D

 

Er veldig usikker på størrelse, så er det noen som vet om noen steder i Oslo-området som selger bukser med lignende størrelser? Hadde vært veldig greit å fått prøve, før jeg bestiller fra statene.

 

Den var da phet, likte rutene! men likte ikke at det er blå og rød farge på den da, hadde

holdt med lyse brun og mørke brun :)

Lenke til kommentar
Hei, jeg vurderer å kjøpe denne buksa fra Dogfunk.com.

Er det noen som har noen erfaring med å kjøpe herifra?

Hvor lang tid tar det, må jeg betale noe i toll/moms?

Regnet ut at boksa koster ca. 1000 spenn, pluss ca. 500 kr i frakt. Jeg skal ha den i "Brown Shepards Weave" :D

 

Er veldig usikker på størrelse, så er det noen som vet om noen steder i Oslo-området som selger bukser med lignende størrelser? Hadde vært veldig greit å fått prøve, før jeg bestiller fra statene.

 

Hei. jeg skal også bestille fra dogfunk nå.

Du må regne med at du må betale 25% ekstra av verdien pluss ett gebyr på 90 kroner.

så buksa kommer på ca 1350 pluss porto, altså totalt ca 1850 kroner da..

Dette er hva jeg tror, og regner med..

 

Noen som har tips til noen fete jakker fra dogfunk. under 2000 kroner.. skal brukes til daglig bruk :)

Endret av kaenha
Lenke til kommentar
Den jakka var veldig kul. Eg kan ikkje kome med ei konkret anbefaling (mtp. merke), men eg trur ei baggy bukse med svart/mørk farge passar godt.

 

Eg køyrer for tida med dette:

 

g065705_color_brz.jpg

dc-severin-pnt-lt-gry-l-prod.jpg

 

DC Severin pants frå sesongen 06/07, og Volcom Exclusion jacket få sesongen 07/08!

 

Begge sjølvsagt i XL! :thumbup:

 

De klærne var syyykt phet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...