Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fått kommet i gang med snowboardsensongen enda:( Har slitt med en ryggskade i noen måneder nå, og den tåler ikke brettkjøring da... Venter på time hos fysio slik at jeg kan bli bra igjen, men er så sinnsykt lang ventetid! Litt kjipt egentlig, kjøpte nytt brett med bindinger i fjord og var skikkelig klar for å kjøre mye brett denne vinteren. Kjøpte et Stepchild brett, skikkelig kult brett! Skal investere i nye bindinger så snart jeg blir bra og finner ett bra tilbud:)

Lenke til kommentar

Kjøpte snowboard og bindinger her om dagen.

 

Skoen mine passer fint i bindingen, men må ta i for få festet opp i det første hakket..

Sendt mail til boardshop og spurte etter en lengre som er lengre og mer hakk på, men de sa de ikke hadde noe...

 

Er ikke dette bare bullshit?

Går det ikke ann og ta fra en binding som er i srt L ??

Lenke til kommentar
Hvordan tror du de skal greie å selge en L-binding som ikke har stropp?

 

Legg til litt godvilje her a.. :p

 

Det bør ikke være vanskelig for boardshop å skaffe en stropp i strl L. Til de absolutt fleste bindinger kan man bestille reservedeler, men du må nok regne med å betale noen kroner for dem. Tror nok ikke de tar strl M stropper i innbytte for en større, men det skader vel ikke å spørre. Litt avhengig av bindingen din tro jeg det lønner seg å stikke til nærmeste brettdealer og få de til å bestille til deg. Koster deg tross alt litt frakt hos boardshop også.

Lenke til kommentar
altså er det en skikkelig stor bigjump så er ikke det noe særlig. ikke deilig og fly 7-10 meter opp i lufta og lande på flata! det er bare au.

 

Allt kommer som sagt ann på størrelsen av hoppet. Det gjør vondt hvis det er snakk om en kul som er 10 meter lang, men jeg regner ikke med at han starter på et av de største bigjumpene. Det viktigste er å være sikker på seg selv og ikke ta utfordringer. Hvis man feiger ut på et bigjump, landingen som oftest værre.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg skal skaffe meg et nytt brett, bindinger og sko... vet det ikke er sesongen for det nå men

mitt gamle brett faller fra hverandre. Tenkte jeg skulle ha meg et "Burton bullet" brett, B80061071_F.jpg__[stort].jpg.

 

BULLET 64

 

Surface-to-air anarchy for big-footed riders.

 

From park and pipe to bottomless pow, the Bullet™ revolutionizes the way riders see the mountain. Unlike typical wide rides, the Bullet’s nose is slightly wider than the tail. This shape lets you ride like a bat out of hell with accelerated edge-to-edge response and more deep snow float. Get fresh tracks all morning, lap the park after lunch, and still have loot left over for lift tickets the next day.

 

Dette tolker jeg som et slags freeride-brett.. eller tar jeg feil? Det er i alle fall typen brett jeg er ute etter :)

 

Har to andre spørsmål angående kjøpet som jeg håpet dere kunne hjelpe meg med:

Passer mission-bindinger og ruler boots sammen med dette brettet? Tenkte jeg skulle ta alt fra burton da jeg får 15% rabatt på alle varer dersom jeg bestiller bindinger, brett og sko sammen. Og hvilken lengde burde jeg ta som er 90kg? 156-159?

Lenke til kommentar
Burn mener du at da kommer du til å skade deg?

 

"Burn" betyr vel egentlig at noe kommer til å gå gærent. Litt utydelig betydning for selv ordet, men du kan være sikker på at hvis noe går gærent på en big jump, så kommer du nok til å få vondt!

 

Når folk tryner og skader seg på snowboard er det som oftest fordi folk trekker seg på hoppkanten eller i lufta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...