Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm når jeg tenker meg om er jeg nybegynner også i triksing.

Selv om det blir min åttene sesong eller noe.

Har ikke stått hele tia men har for det meste stått rett ned.

Har spesialisert meg på å kjøre så fort som mulig ikke triksing.

Jeg friker ut når jeg skal prøve å trikse.

Så hva er "trikset"?

Hehe^^

 

Hvilke triks er det du prøver på, som du ikke får til?

Lenke til kommentar

Det jeg pleier og tenke og si til folk når de/eg hopper på et hopp for første gang, er det at du som regel må ha mer fart en du tror. Men dette stemmer ikke alltid.

Så når du driver og bremser før hoppet, så dropp de siste svingene.

 

Blir som og slå inn en spiker, ikke slå det siste slaget, du skader bare treet :p

Lenke til kommentar
Det er generelt triksing.

Har stått i mange år men får det ikke til.

Ikke en gang en big jump.

Tør ikke å ta fart nok tryner på kulen og slår meg.

Uff.

 

I motsetning til noen andre her tar heller jeg litt mindre fart på et nytt hopp første gang. Ved å gjøre det finner jeg fort ut forholdene og da vet jeg hvor stor fart jeg må ha neste gang jeg skal hoppe på hoppet. Allt ligger i bena. Hvis du klarer å dempe selv om du lander på flata gjør det ikke noe vondt og lande oppå kulen og det gjør mindre vondt å "bånde"(allt kommer ann på hvor høyt hoppet er) hvis det blir et problem.

Lenke til kommentar
Det er generelt triksing.

Har stått i mange år men får det ikke til.

Ikke en gang en big jump.

Tør ikke å ta fart nok tryner på kulen og slår meg.

Uff.

 

I motsetning til noen andre her tar heller jeg litt mindre fart på et nytt hopp første gang. Ved å gjøre det finner jeg fort ut forholdene og da vet jeg hvor stor fart jeg må ha neste gang jeg skal hoppe på hoppet. Allt ligger i bena. Hvis du klarer å dempe selv om du lander på flata gjør det ikke noe vondt og lande oppå kulen og det gjør mindre vondt å "bånde"(allt kommer ann på hvor høyt hoppet er) hvis det blir et problem.

 

 

altså er det en skikkelig stor bigjump så er ikke det noe særlig. ikke deilig og fly 7-10 meter opp i lufta og lande på flata! det er bare au.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bra snowboardbutikker i trondheim? Jeg var innom begge swagbutikkene i går. De hadde bra med overpriset burtonutstyr. I tillegg virket det ikke som om de hadde noen som kunne selge utstyret. Sto ei litt yngre jente bak disken. Skal ikke si at hun ikke har peiling, men jeg fikk ikke akkurat intrykket av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...