Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Brag:

 

Jeg skal til hemsedal for tredje helgen på rad i morra.

 

that is all.

:mad:

 

Tror ikke det blir noen tur oppover for min del før vinterferien. Blir enten Eikedalen eller Myrkdalen. Eikedalen: Lite snø, kan regne vekk på en dag. Har dog rails, og ett større hopp (kommer ann på snømengden). Myrkdalen: Mengder med snø, kanskje litt mye til tider (mye snø betyr mye folk). Men sist jeg var der oppe, var det dårlig med rails/hopp. Mulig at de har fått opp noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at vanskelig/lett er subjektivt. Ble bare litt overasket da jeg så det. Visste egentlig ikke at sånt var mulig med brett.

 

Får kanskje teste med ett litt mykere brett da.

 

flere spørsmål;

 

Når man vokser ski varmer man inn voksen flere ganger så den virkelig skal trekke inn i underlaget. Gjelder det samme for brett? SIkkert litt variasjon merkene imellom. . . I så fall, hva med nitro brett?

Lenke til kommentar

takk for den. Fikk klarhet i det meste. Viste seg at jeg har gjort noen ting litt feil. Blant annen tanken om at "jo hardere jeg skraper, desto bedre!"

 

Angående oppvarming eller ei. Ja, finnes jo begge deler. På swixschool hadde de skolering for "sport" og "fritid". Ved sport brukte de oppvarming med strykejern, mens ved fritid brukte de noe de bare førte på.

 

Myke opp sitt eget? Hvordan gjøres det? Vet egentlig ikke om brettet mitt ser spesielt stivt eller ikke. Nitro - never say die, heter det.

Endret av monkey island
Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998
På noen triks skriver han switch nollie. heter det switch nollie og ikke fakie på snowboard? :dontgetit:

 

Ville kalt det fakie jeg, men nollie og fakie er jo ikke så veldig vanlig på snowboard. Altså, ingen tar en nollie 900 på en bigjump. Er vel mest når det er snakk om flatland, og jeg ville deffinitivt kalt det fakie.

Lenke til kommentar
På noen triks skriver han switch nollie. heter det switch nollie og ikke fakie på snowboard?

 

Ingenting som heiter switch nollie. Den "riktige" termen er fakie. Vidare vert termen for rotasjonar i switch-stance CAB for switch frontside, og switch backside andre vegen. Det er svært få som brukar termen switch frontside istaden for cab no om dagen.

Lenke til kommentar
På noen triks skriver han switch nollie. heter det switch nollie og ikke fakie på snowboard? :dontgetit:

 

Ville kalt det fakie jeg, men nollie og fakie er jo ikke så veldig vanlig på snowboard. Altså, ingen tar en nollie 900 på en bigjump. Er vel mest når det er snakk om flatland, og jeg ville deffinitivt kalt det fakie.

 

jeg popper fakie på bigjump når jeg tar cab 5 osv.

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998
Skal på Varing i morgen, noen andre som skal? :)

 

Noen som vet hvordan forholdene i parken er der nå?

 

Drar aldri i helga jeg, alltid stappfult der.

Var i parken på Torsdag, da var det ganske digg. Fete rails og bokser der;)

Fått et såkalt "spesialfelt" med streetrails og sånn:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...