Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har schlatters i begge knær men bare du trener det litt forsiktig også oppover funker det fett

 

Seconded! Eg hadde ganske sterk schlatters medan eg gjekk på snowboard-linja, men eg ga eigentlig litt blaffen i legens råd. Til tross for smerten var det rett og slett for viktig å køyre snowboard 5 dagar i veka. Eit tips kan vera å stille på vinklane bindingane står i. Eg for min del merka at smertene blei mindre når eg vridde framre binding til 18 grader, og bakre til 15 grader. Før dette køyrde eg med begge på 10 grader. Kanskje dette er individuelt, men det kan hjelpa. Forøvrig vil eg eigentleg fraråde deg å køyre kickers med relativt drøy size (19-20 meter) mens schlattersen er på sitt verste.

Lenke til kommentar

Har et problem som jeg egentlig har hatt lenge; jeg får så utrolig vondt i foten bare av en tur. Har prøvd flere forskjellige sko men det hjelper liksom ikke. Det er akkurat som foten skal begynne å brenne og mye av smertene er under foten. Og etterhvert må jeg regne med et par pauser i bakken pga vond fot. Andre som har opplevd samme smerten? Har ikke noe problem med dette om jeg feks sitter stille.

 

 

Har hørt/lest noe om at "Superfeet Kork Custom Footbed" skal hjelp, virker som det er en slags innleggs såler. Noen som har kjennskap til disse eller lignende? Finnes det andre løsninger for å bli kvitt problemet?

Lenke til kommentar

Eg tippar at dette berre gjeld underden fremste foten (med mindre du køyrer like mykje switch). Eg har også hatt samme problemet, men løyste det ved å skifte såle hyppig. Har ikkje prøvd sålen du refererer til, men den er sikkert ok. Dessutan kan det hende du har bakerste stroppen på bindinga for laus. Dersom du har det vil det verte for lite trykk på heile foten, men sentrert under fotputene. Det gjer vondt etter ikkje så altfor lenge, spesielt på hardt føre.

Men som sagt, prøv deg fram med nye sålar - og sørg for at du strammar bindingane godt nok! :)

Lenke til kommentar
Huff, da har jeg vært hos legen på grunn av smerter under høyrekne. Beskjeden var at det er mild "schlatters", og må ta det rolig i 6 uker..!! "Fy-fy" nummer én er spensttrening, deretter snowboard. :cry:

Men, jeg klarer ikke nok ikke holde meg unna så lenge.. ;)

 

 

Hadde også slatters for noen år siden, men kjørte snowboard alikevell. Kjøp deg en kne støtte og kjøl ned slatters med en ispose når du kommer hjem fra bakken( hvis du har vondt).

 

Til everlong: Prøv å still bindingen din mer duck stans, altså me mot pluss på fram foten.

Har du sjekket om du har plattfot? Det kan kansje være en grunn

Lenke til kommentar
Noen som har internett sia til tveit skisenter/alpinannlegg?

 

Har googla, men finner den ikke :p

 

En liten rapport fra Tveit skisenter:

 

Bakken har holdt åpen flere dager på rad med gode forhold, men pga regnet idag er det flere svarte flekker i bakken. Vet ikke om de holder oppe i morgen, i så fall med dårlige forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...