Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror nok jeg går for backside, er ihvertfall den veien jeg liker best når jeg tar 180'. Føler jeg får mer flyt i hoppet, selvom frontside kanskje går lettere på små avsatser i terrenget.

 

I fjor fant meg og en kamerat et pent øvehopp hvor vi kjørte ned i en grop, og lagde en avsatt på vei opp av gropen. Landa 360' et par ganger der, men skal sies at vi landa i løssnø og var et utrolig "mildt" hopp.

 

Et par tips på rotasjon hadde vært flott ja:)

 

Kan i hvert fall si hvordan jeg tar backside 360.

 

Prøv først på ett hopp der flaten ikke er så fryktelig lang. Da trenger du ikke så stor fart som vil si at du kan konsentrere deg litt mer på selve rotasjonen. Bøy knærne godt og tenk at du skal spinne deg oppover som om du skulle vært et helikopter. Hjelp gjerne til med armene når du skal snurre deg oppover. Jeg bruker å vende litt av brystet mot baksiden av brettet før jeg snurrer. Når du er i rotasjonen er det ikke så mye annet å tenke på enn at du skal ha kontroll over brettet. Når du har rotert 360 grader må du sørge for at landingen blir så bra som mulig (akkurat som hvis du skulle ha tatt et annet triks). Det er egentlig ikke noe hokus pokus bare du finner gode hopp i starten.

 

 

Dette er akkurat det jeg gjør når jeg skal rotere. Det finnes sikkert andre her som bruker andre teknikker, men denne teknikken er den jeg foretrekker.

 

Lykke til Startfanet! :)

Lenke til kommentar
Hva slags backflip er enklest?

 

Er det den hvor du går rett bakover, som om du skulle tatt backflip på trampoline uten brett?

 

Eller er det den hvor du strengt tatt tar sidelengs salto.

 

 

Det enkleste er bare å kaste seg bakover, mot hoppet. det syns jeg værtfall. Men du føler sikkert selv hva som er enklest for deg.

 

Ja er tryvann i morgen;)

Lenke til kommentar
Takk!:) Gleder meg som en unge til å komme på snø igjen..

Mulig fordi du er en unge. ;)

 

Hehe, når jeg posta det innlegget tenkte jeg: "Nå kommer sikkert fLeReK til å svare at det er fordi jeg er en unge".

 

Nå er jo du bare 2 år eldre enn meg da, fLeReK, og etter hva jeg har sett av deg på brett lurer jeg nesten på om du er 2 år yngre enn meg :!:

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...