Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Jeg står på snowboard men takke non særlig triks. noen som har noen tips?

 

Har lyst å lære meg backflip til vintern, tips til hvordan det gjøres?

 

 

Kanke snøen kommee snart :hmm:

 

Backflip.. Veldig veldig enkelt og veldig vanskelig ;)

 

Vanskelig de første gangene før du får fullført rotasjonen. Det some nærmest alle gjør feil de første gangene er at de trekker seg i lufta og vanlifvis slår seg hardt. IKKE trekk deg. Sats og fullfør rotasjonen.

Fordel med en passe stor kicker og masse pudder for å lære seg.

Så snart du fullfører en rotasjon og lander på bretten blit backflip nærmest latterlig enkelt.

 

Selv om det er enkelt er det etter min mening det deiligste du kan gjøre. Laaangsom backflip med pudderlanding.. <3

 

 

Bare husk. Ikke trekk deg i lufta. Da gjør det vondt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg står på snowboard men takke non særlig triks. noen som har noen tips?

 

Har lyst å lære meg backflip til vintern, tips til hvordan det gjøres?

 

 

Kanke snøen kommee snart :hmm:

 

Backflip.. Veldig veldig enkelt og veldig vanskelig ;)

 

Vanskelig de første gangene før du får fullført rotasjonen. Det some nærmest alle gjør feil de første gangene er at de trekker seg i lufta og vanlifvis slår seg hardt. IKKE trekk deg. Sats og fullfør rotasjonen.

Fordel med en passe stor kicker og masse pudder for å lære seg.

Så snart du fullfører en rotasjon og lander på bretten blit backflip nærmest latterlig enkelt.

 

Selv om det er enkelt er det etter min mening det deiligste du kan gjøre. Laaangsom backflip med pudderlanding.. <3

 

 

Bare husk. Ikke trekk deg i lufta. Da gjør det vondt ;)

 

 

 

 

Er det liksom bare å slenge seg bakover? ;)

 

 

Noen som har noen andre trikktips?

:w00t:

Lenke til kommentar

Er vel egentlig bare å kaste seg bakover ja ;)

Når du kommer opp ned så ser du landinga å da skjer ting mer eller mindre automatisk.

Det beste er å prøve selv uansett.

 

Tommelfinger regel som gjelder det meste av rotasjon triks. Kroppen følger hodet :)

Endret av Winten
Lenke til kommentar
Målet mitt for sesongen er å klare vanlig 360 på store hopp- har ikke gutsa nok før. Generelt sett er planen for sesongen å gutse mye mer enn før.

 

Hjelper det virkelig å se bakover når du hopper / rotere ansiktet så mye som mulig bak skuldra?

 

Se den veien du roterer. Ikke overdriv da, ikke morsomt å vri hodet av skuldrene :p

Lenke til kommentar

Ikke prøv backflip hvis du aldri har gjort det på trampoline, tjukkas eller lignende. Selv har jeg en bakoversperre jeg har fått etter en stygg sykkelulykke. Ble mye mer forsiktig og det er jeg glad for. Har nok ungått en del ulykker på det. Ikke misforstå, for en pingle er jeg ikke. Men jeg ser ann forholdene godt før jeg gjør noe jeg aldri har gjort før. Spesielt det med backflip tror jeg jeg er i stand til å klare, men har som sagt en liten bakoversperre som gjør at jeg feiger ut. Selv tar jeg rodeo 540 osv på trampoline, men når det kommer til backflip har jeg bare en sperre.

 

Til deg som lurte på det angående 360? Er det backside eller frontside du har tenkt til å prøve deg på? Kan gi deg noen tips til begge, men blir enklere hvis du forteller hvilken vei du skal rotere. Selv foretrekker jeg backside fordi jeg liker landingen mye bedre. Det er en smakssak. De fleste jeg har snakket med foretrekker frontside. Vet ikke hva som er vanskilgest... det er vell opp til hver enkelt, men jeg vil tro frontside er det enkleste i første omgang.

Lenke til kommentar
Haha, så bra. Surret rundt på netet å fant bilde av det første brettet mitt :D

 

Burton Cruise :D

 

http://www.snowboard-mag.com/node/5292

Hehe, tøft.

 

Hvilket utstyr har folket her? Selv kjører jeg '07 Burton Custom X (156 cm) med Cartel bindinger og Ion boots av samme årsmodell. Gleder meg som en unge til snøen kommer, da jeg kun har prøvd brettet én eneste tur, og det var på Hemsedal i påsken. Andre turen bestemte jeg meg for å teste hvordan brettet var å kontrollere i stor fart, og kjørte plutselig over et stort område med speilblank is. Det endte med at jeg satt hele resten av påskeferien på hytta med forslått arm (vondere enn brekt arm etter min mening) og full av blåmerker, mens resten av familien koste seg i bakken. :(

Lenke til kommentar

Burton Baron ES 168 til vanlig bruk . Burton Cartel bindinger.

Head Icon 167 for de gangene jeg er dumdristig å hopper på rails og slikt. Head ettellerannet bindinger.

Voilè Splitboard 170 for toppturer. Burton Cartel her også.

Sko : Burton. Husker ikke navnet i farta.

 

Burton Twin 153 (95-96 modell) kjøpt idag for 500 kroner. Helt ubrukt.

Fant ut at de hadde det på sports sjappa gjemt bort på lageret. Husker jeg siklet på det brettet da de fikk det inn.

Kosta vel 4500.- den gang. Fikk det for en 500 lapp. Skal henges på veggen og aldri brukes :D

Lenke til kommentar
http://www.snowboardshop.no/user_docList.a...rodSubCatId=618

 

Vet ikke hvor de holder til, men helt kurant å kjøpe over nett uansett :)

 

De holder til i Oslo.

 

Poenget er at jeg skal kjøpe to stk. "pakker" med Forum snowboard, boots og bindinger fra www.trusnow.com - det blir veldig billig - men jeg skulle gjerne ha prøvd sko først, så jeg får de i 100% riktig størrelse før jeg bestiller :)

 

Størrelser bruker jo somregel og variere litt i mellom merkene...

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Til deg som lurte på det angående 360? Er det backside eller frontside du har tenkt til å prøve deg på? Kan gi deg noen tips til begge, men blir enklere hvis du forteller hvilken vei du skal rotere. Selv foretrekker jeg backside fordi jeg liker landingen mye bedre. Det er en smakssak. De fleste jeg har snakket med foretrekker frontside. Vet ikke hva som er vanskilgest... det er vell opp til hver enkelt, men jeg vil tro frontside er det enkleste i første omgang.

 

Tror nok jeg går for backside, er ihvertfall den veien jeg liker best når jeg tar 180'. Føler jeg får mer flyt i hoppet, selvom frontside kanskje går lettere på små avsatser i terrenget.

 

I fjor fant meg og en kamerat et pent øvehopp hvor vi kjørte ned i en grop, og lagde en avsatt på vei opp av gropen. Landa 360' et par ganger der, men skal sies at vi landa i løssnø og var et utrolig "mildt" hopp.

 

Et par tips på rotasjon hadde vært flott ja:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...