Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tenke og prøve bruttern sitt snowboard i år, noen tips eller noe jeg burde kunne/vite før jeg prøver? skater jo litt og tror balansen min er fin.. :p

 

 

siterer meg har enda ikke fått noen svar.. :S

 

Det er vell bare å prøve seg fram. Kanskje vugge litt frem og tilbake i bakken de første turene. Deretter kan du prøve å svinge litt odrentlig ved å legge vekt på venstrebeinet (høyre hvis du står goofy, det vet du sikkert hva er siden du skater) og presse høyrebeinet fram og tilbake. Se på det som en "passer". Den spisse enden (venstrefoten) hardt ned og beveg enden der blyanten sitter (høyre ben)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
tenke og prøve bruttern sitt snowboard i år, noen tips eller noe jeg burde kunne/vite før jeg prøver? skater jo litt og tror balansen min er fin.. :p

 

 

siterer meg har enda ikke fått noen svar.. :S

 

Det er vell bare å prøve seg fram. Kanskje vugge litt frem og tilbake i bakken de første turene. Deretter kan du prøve å svinge litt odrentlig ved å legge vekt på venstrebeinet (høyre hvis du står goofy, det vet du sikkert hva er siden du skater) og presse høyrebeinet fram og tilbake. Se på det som en "passer". Den spisse enden (venstrefoten) hardt ned og beveg enden der blyanten sitter (høyre ben)

 

Lykke til!

 

Står regular ;)

Lenke til kommentar
Tryvann åpner sansynligvis i helgen hvis det ikke skjer store endringer i været. Ingen ting er som å dra opp til tryvann etter skolen, slik at jeg og venner er der til ca kl 5 og står med lysene på i bakken til stengetid. Ikke noe kø og kjempe god stemning. Gleder meg til neste uke. Da blir det et par turer for å si det sånn (hvis forholdene ikke er ræv da)

 

Tror du de får åpnet parken'a? Jeg tar nok en tur til helgen, men det er er ikke så fett å stå i Tårnbakken over lengre tid. :p

 

EDIT: Må bare spørre om en ting...

På Picture This: Hvem er det som tryner i det store snøskredet? Han som står med magen mot snøskredet og blir blåst over ende.

Jeg mener det er Wiig, men en jeg kjenner er veldig sikker på at det er Shaun White.

 

EDIT 2: Snakker ikke Wiig om det etterpå?

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar
tenke og prøve bruttern sitt snowboard i år, noen tips eller noe jeg burde kunne/vite før jeg prøver? skater jo litt og tror balansen min er fin.. :p

 

 

siterer meg har enda ikke fått noen svar.. :S

 

Det er vell bare å prøve seg fram. Kanskje vugge litt frem og tilbake i bakken de første turene. Deretter kan du prøve å svinge litt odrentlig ved å legge vekt på venstrebeinet (høyre hvis du står goofy, det vet du sikkert hva er siden du skater) og presse høyrebeinet fram og tilbake. Se på det som en "passer". Den spisse enden (venstrefoten) hardt ned og beveg enden der blyanten sitter (høyre ben)

 

Lykke til!

 

Står regular ;)

 

Ser at du svarte, men må bare si at et triks for å fort finne ut om man er Goofy eller Regular er å stå rett opp helt avslappet og få en kamerat til å dytte deg i ryggen. Den foten du setter frem først er den foten du skal ha fremst :)

Lenke til kommentar
Tror du de får åpnet parken'a? Jeg tar nok en tur til helgen, men det er er ikke så fett å stå i Tårnbakken over lengre tid. :p

 

Tviler på at de får åpnet parken til helgen, men alikevell blir det deilig å få på seg brettet. Finner alltids noen hopp hvis man er litt fantasifull. Hadde jo selfølgelig vært gøy hvis de hadde åpnet parken også, men vi får se. Er fornøyd så lenge jeg får stått i første omgang. Det er så lenge siden sist. Ikke ble det mye wakeboard i sommer heller grunnet det dårlige været.

 

 

EDIT: Hadde forresten vært morsomt hvis flere linket til "Den lille Snowboard tråden" i signaturen sin slik som jeg og Tmz gjør. Da kan vi få utviddet snowboardsamfunnet her på forumet. Det kommer nemmelig flere og flere til denne tråden. Er morsomt å se mange nye her :) før var det stort sett bare de samme gamle som hang her, men nå har det tydligvis blitt flere også.

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar
Will do, Jokkulf :) Kanskje på tide å utvide frå den lille til Den store Snowboard tråden snart ?

 

Erlend

 

Da var det gjort. Har jo tatt igjen jibbetråden nå :p

 

Fint du la det i signaturen din, så får flere vite om tråden. Kan være mange snowboardere på forumet som kanskje ikke er innom "Sport og Fritid" hele tiden :)

Lenke til kommentar

Veldig kule flatlandtricks, husker jeg øvde mye på det når en Burton-video kom ut for en god del år siden (der Terje gjorde mange forskjellige varianter). Men ejg fikk det aldri helt til da.

 

Men det er vel egentlig noe man kan lære seg hvis knærne (eller hodet) begynner å bli for gamle til å tåle store hopp osv.

 

Er det forresten noen av dere som har noen flotte Snowboard-bilder som dere bruker som bakgrunn på desktopen?

 

Selv har jeg nesten alltid bildet jeg har lagt med som vedlegg. Jeg skifter av og til men ender alltid opp med å gå tilbake til det.

 

Jeg synes at det beskriver veldig godt hva snowboard står for på alle måter, og hva Craig Kelly representerte for sporten i den spede begynnelse.

post-133814-1195078597_thumb.jpg

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
EDIT: Må bare spørre om en ting...

På Picture This: Hvem er det som tryner i det store snøskredet? Han som står med magen mot snøskredet og blir blåst over ende.

Jeg mener det er Wiig, men en jeg kjenner er veldig sikker på at det er Shaun White.

 

EDIT 2: Snakker ikke Wiig om det etterpå?

Ja, det er Andreas Wiig som tryner, og ja, han snakker om det samtidig.

 

Edit: Fjernet unødventig quote.

Edit 2: For øvrig en kongefilm. :D Herlige kameravinkler, klipping, musikk og kjøring. Eller, har sett bedre kjøring, men med den elendige vinteren det var der nede i fjor tatt i betraktning, er det absolutt veldig bra.

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar

Lines. http://www.x-tremevideo.no/public.aspx?pag...mp;Product=2556

Catch the Vapors. http://www.x-tremevideo.no/public.aspx?pag...mp;Product=2558

 

Ellers kan du jo prøve å få tak på Best of TB. http://snowboarding.about.com/cs/videos/gr...tofTBSeries.htm

(er vel et par år gammel, men den er uten tvil en av de beste filmene som er laget om du liker pudder å store fjell)

Endret av Winten
Lenke til kommentar
Ser at du svarte, men må bare si at et triks for å fort finne ut om man er Goofy eller Regular er å stå rett opp helt avslappet og få en kamerat til å dytte deg i ryggen. Den foten du setter frem først er den foten du skal ha fremst :)

 

Jeg står regular og starter på min 4. sesong nå.

 

Men når jeg tar den testen så tar jeg høyre fot fram, siden det er det som virker naturlig.

Hvis jeg med vilje "sklir på isen" tar jeg også høyre fot fram.

 

Når jeg spiller bowling derimot, tar jeg venstre fot fram.

Hvis jeg hopper lengde (friidrett) satser jeg på venstre fot, og det gjør jeg alltid når jeg skal satse i egentlig.

Samme hva jeg gjør, f.eks. dunke en basketkurv, så satser jeg med venstre.

 

Hvis jeg prøver å stå goofy nå, føles det helt rart. Klarer nesten ikke svinge. Men det kan ha noe med at bindingene står "feil vei" da også.

 

Uansett, jeg er i tvil om jeg egentlig skulle stått goofy.

 

Noen formeninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...