jacoP Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Vel har stått i 6-7 år klarer en del bra men står ikke seriøst, synes snowboard er gøy men skal holde meg unna syke triks vil ikke skade meg sånn at jeg ikke kan løfte vekter. 7254050[/snapback] Jeg har også blitt mye mer forsiktig når det gjelder ekstrem-sport (eller? mer forsiktig er kanskje riktig ord) etter jeg krasjet på sykkel for 4 år siden... brakk begge armene, brist i skallen (den ene armen var åpent brudd) Man lærer litt av slikt On Topic: Selv om du bare kjører for gøy ville jeg anbefale deg å kjøpe et godt brett... utrolig digg å bare kjøre rett ned bakkene også... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Snørekjørte etter bil idag.. skal legge ut videoen senere her er videoen... Endret 13. november 2006 av ClawHammer Lenke til kommentar
M-J Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 skal til kvitfjell på fredag gleder meg skikkelig mye Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Snørekjørte etter bil idag.. skal legge ut videoen senere her er videoen... 7264329[/snapback] Kjørte du virkelig i 80 km/t ? Hvordan var det i forhold til å kjøre i full fart ned en bakke? Gikk det fortere bak bilen? Alltid lurt på hvor fort man egentlig kjører når man kjører bånn pine ned en bakke på snowboard Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Snørekjørte etter bil idag.. skal legge ut videoen senere her er videoen... 7264329[/snapback] Kjørte du virkelig i 80 km/t ? Hvordan var det i forhold til å kjøre i full fart ned en bakke? Gikk det fortere bak bilen? Alltid lurt på hvor fort man egentlig kjører når man kjører bånn pine ned en bakke på snowboard 7278482[/snapback] jeg fikk sjokk når han sa at vi lå i 80.. jeg trudde mere som 60.... farten mærkes bare i svingene.. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Kom med video da Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Kom med video da 7285970[/snapback] Den ligger i innlegget over Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har kjørt etter en 4-hjuling i 60-65, og det føltes egentlig ikke så ekstremt fort. Aner ikke hvor fort det går når man gir alt ned en bratt bakke, men det føles hvertfall fortere. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Har ikke prøvd det der før? Hvordan er det i forhold til wakeboard? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Wakeboard er vanskelig, stå på snowboard etter en bil er lett. Kan ha noe å gjøre med at jeg har ufattelig mer erfaring på snowboard (prøvd wakeboard 3 ganger). Lenke til kommentar
Hunn Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er det noen her som har en mal for hvordan man skal montere bindinger på snowboard? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er det noen her som har en mal for hvordan man skal montere bindinger på snowboard? 7292225[/snapback] Det finnes noen maler for det ja.. men det er egentlig bare å prøve seg fram.. framfoten bruker man oftest å skå litt forover.. men for all del ikke jør det med bakfoten.. men dette er da smak og behag Lenke til kommentar
Hunn Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Takk for tipset! En ting til, er det også smak og behag hvordan avstanden mellom bindingene er? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Takk for tipset! En ting til, er det også smak og behag hvordan avstanden mellom bindingene er? 7293927[/snapback] bare prøv deg litt frem.. jeg har mine midt i ellom jeg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Har mine midt på på hver side selv. I tillegg har jeg en ganske bratt vinkel på fremste foten, og en ganske rett vinkel på den bakre. Kanskje ikke optimalt om du ligger å switche mellom regular og goofy, men nå takler jeg ikke goofy heller. Lenke til kommentar
joku Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er det noen her som har en mal for hvordan man skal montere bindinger på snowboard? 7292225[/snapback] Det finnes noen maler for det ja.. men det er egentlig bare å prøve seg fram.. framfoten bruker man oftest å skå litt forover.. men for all del ikke jør det med bakfoten.. men dette er da smak og behag 7293215[/snapback] Jeg har vertfall bindingene lengst mulig fra hverandre. Bedre balanse synes jeg. Så har jeg den fremste bindingen skrått frem over, og den siste litt skrått bakover (motsatt retning) lettere å kjøre switch da. Du bestem egentlig sjøl. Men vil ikke anbefale å ha bindingene så nært hverandre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 joku: Ganske stor kar du, da, eller? Nå vet jeg ikke hvor stort brett du har heller, men blir du ikke stående med en veldig bred beinstilling? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det er bare å prøve seg frem, men det som er vanligst er vel at fremste foten står skrått fremover, mens den bakerste foten er nesten rett. Selv står jeg duck, altså at tærne skrår hver sin vei fra hverandre (tror jeg har et sted mellom 20 og 25 grader på hver binding). Dette gjør det selvfølgelig fakie lettere, men jeg syns også jeg roterer bedre med bindingene slik. Avstanden mellom bindingene er også bare å prøve seg frem med. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Som sagt er det smak og behag... liker å ha forfoten litt skrå selv Wakeboard i forhold til snowboard? jeg vil si at snowboard er mye vanskeliger å stå på enn Wakeboard... selv har jeg stått snowboard i mange år.. Wakeboard begynte jeg med i år og det går bra... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Da har du vel ikke noe sammenligningsgrunnlag hva vanskelighetsgrad angår..? Jeg mener, du har stått på snowboard i mange år, da har du det litt i kroppen og kan ikke nødvendigvis si "jeg lærte å stå på wakeboard på to sekunder!". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå