Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heisann,

nå er mitt andre snowboard blit vel kort, så trenger noe nytt.

er på utkikk etter allround brett + bindinger, ca 160 langt. noen som har noen anbefalinger? pris: ca.5-6000.

har sett litt rundt, men blir ikke helt klok...

Burton Custom er jo et knallbrett. Blir vel kanskje over 6000 dog. Har ikke fulgt med på Burton prisene på noen år.

Lenke til kommentar
heisann,

er på utkikk etter allround brett + bindinger, ca 160 langt. noen som har noen anbefalinger? pris: ca.5-6000.

Vil vel egentlif anbefale å finne noe brukt kanskje. Får jo pent brukte fjorårs modeller for nesten ingenting rundt om.

(Folk vil vel halshugge meg nå muligens, men HEAD har rimelige og gode brett. Tror plasser som G-sport selger de, sp er greit å få tak på også)

Lenke til kommentar

Er det merke brett du er ute etter?

Forum skal jo være ganske bra...Ikke så dyrt som burton heller :)

Edit : Kikk litt på www.boardshop.no eller www.50-50.no ....Kan jo også gå inn på burtons hjemmeside www.burton.no :)

Edit (2) : :p Så "Switch" i dag! Sykt bra film!

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar

Nå er snowboard sessongen her snart folkens :D , så switch idag og da kjente jeg snowboard absitinense kom for fullt, får sessongkort til varingskollen til bursdag så nå mangler det bare snø^^, huff som jeg gleder meg! =)

Hadde jo en lei slutt på sessongen i fjor så i år vil jeg ha en bra sessong :p

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
heisann,

Burton Custom er jo et knallbrett. Blir vel kanskje over 6000 dog. Har ikke fulgt med på Burton prisene på noen år.

Burton er veldig dyre i forhold til hvor bra brett de ha, selfølgelig er du sikra et bra brett om du kjøper burton, men de trenger ikke bevise at de har bra brett lenger så de setter prisen høgt...prøv heller noe annet, er mangemange nye merker ute :)

Lenke til kommentar
er det noen som har testet triple base teknologien til bataleon eller? frister å kjøpe ett av brettene deres, men har hørt litt forskjellig om det...så er det noen som har noen erfaringer å dele?

Ser de scorer høyt i diverse tester om ikke annet.

Sjekk ut nyeste(eller nest nyeste) Fri Flyt for brett test.

Har vært fristet til å teste ut selv, men etter 18-19 år med Burton så får jeg vel bare holde meg til dem :p

Vel, kjøpte et Head icon brett for.. 3-4 år siden og det var faktisk ganske bruktbart. Suveren farts stabilitet som

greit overgikk Burton Custom på den tiden i alle fall, men for allround bruk foretrakk jeg likevel Customen.

Kjører for tiden på et 2 år gammalt Burton Baron "te kvardags" og det fungerer like greit I pudder som I parken, selv om det kanksje føles litt .."treigt" i forhold til brett designa for park.

På topptur blir det Voile splitboard :)

Lenke til kommentar
er det noen som har testet triple base teknologien til bataleon eller? frister å kjøpe ett av brettene deres, men har hørt litt forskjellig om det...så er det noen som har noen erfaringer å dele?

Ser de scorer høyt i diverse tester om ikke annet.

Sjekk ut nyeste(eller nest nyeste) Fri Flyt for brett test.

Har vært fristet til å teste ut selv, men etter 18-19 år med Burton så får jeg vel bare holde meg til dem :p

Vel, kjøpte et Head icon brett for.. 3-4 år siden og det var faktisk ganske bruktbart. Suveren farts stabilitet som

greit overgikk Burton Custom på den tiden i alle fall, men for allround bruk foretrakk jeg likevel Customen.

Kjører for tiden på et 2 år gammalt Burton Baron "te kvardags" og det fungerer like greit I pudder som I parken, selv om det kanksje føles litt .."treigt" i forhold til brett designa for park.

På topptur blir det Voile splitboard :)

fett å høre at du har stått så lenge og fremdeles er hyped på det! jeg lurte egentlig bare på ditt synspunkt angående burton siden du har stått på brettene deres så lenge. Er de best? hvorfor vet alle hva burton er, mens andre gode parkbrett som ride kommer greit i skyggen... Jeg har fått et inntrykk av at burton er overprisa og overvurdert, men jeg vet ikke, har bare hatt ett burton brett!

Lenke til kommentar

Burton er overprisa ja.

Men overhypa? Vil ikke si det. De lager helt suverene brett etter min mening. Har prøvd litt diverse merker opp gjennom tida men har aldri funnet noen grunn til å skifte bort fra Burton. (Kan vel godt være en mental greie det der)

Hadde et Ride Timeless brett for ..tja.. er vel fort 10 år siden i alle fall å om de holder samme kvalitet nå så go for it. Var et virkelig bra brett.

Men så vidt jeg vet er vel ikke ride noe spesielt mye billigere enn Burton?

Til han som lurte på brett :

Hadde litt mail kontakt med Michi Albin om merket han startet etter han forlot(ble sparket?) fra Burton. Albin Snowboards.

Hadde Burton Albin pro mod for noen år tilbake og det var i alle fall suverent til park kjøring. Litt for stivt og "edgy" for pudder, men som jeg forsto så har han den samme design filosofien nå som da. Kan godt være en mulighet å prøve ut. Er ganske sikker på at det ikke er noen some importerer Albin brett her i norge men send fyren en mail så ordner det seg vel greit.

Men i alle fall. Vil du være sikker på at du får kvalitet på alle fronter så vil jeg vel anbefale Burton Custom. Har ikke prøvd årsmodellen, men eneste svakhet på eldre modeller er litt slapp farts stabilitet når du kjører som verst, men det er min mening.

Edit :

Hvorfor alle vet hva Burton er.

Vel, Burton var en av de første som startet masseproduksjon av brett. Skal ikke si for sikkert, men mener å vite at Sims var først ute med Burton hakk i hæl.

Og hva som er best. Det beste er hva du trives på ganske enkelt. Jeg har alltid hatt Burton og de har aldri skuffet. For andre kan det være andre merker.

Men som jeg sa, Burton er overpriset. Husker den første pro modellen jeg kjøpte, kosta vel 3500 kroner da om jeg husker rett. Nå er det vel glatt rundt 7000 kroner skulle jeg tro.

Får unnskylde for litt rotete post. Begynner å bli sent :p

Endret av Winten
Lenke til kommentar

har et spørsmål til dere snowboard kjørere.. jeg er en exe snowbordkjører.. gikk på sånn snowboard linje på folkehøy skole for 2 år siden.. så jeg har ikke stått på 1 sessong :( og det iriterer meg.. fordi snowboard er det kuleste i verden!

men til spørsmålet..

er det MEGA viktig åssen kles stil man har i bakken? fordi da jeg sto hadde jeg ikke råd til sikelig utstyr så jeg dro da på meg en varm og god rød kjeledress og sto med den.. ALLE nedrest i bakken så rart på meg da jeg kom kjørens.. og dem som sto å venta i kondolen osv dem så også rart på meg og begynnte å glise.. hva faen tenker jeg.. jeg er der får å kjøre brett og ikke se kul ut? eller det det å kjøre i bakken VELDIG sosialt? jeg synes det erkult å dra LENGST opp i bakken får å kjøre dritt fort ned igjen.. har bare stått 1 sessong så jeg er ikke pro.. men jeg kan basicen.. når jeg starta kunne jeg ikke stå en gang.. men etter 1 sessong kunne jeg begynne å små hoppe og kjøre i pipen og raile litt eller åssen det skrives.

Lenke til kommentar

jeg syns det er fett du står i kjeledress jeg. det verste som finnes er de kidsa som står å tøffer seg i grupper nederst i bakken. Etterhvert som du utvikler litt bedre stil, og evt begynner å trikse og hoppe litt så kommer folk til å syns det er fett at du kjører i kjeledress, for du har selvtillit.

Lenke til kommentar
har et spørsmål til dere snowboard kjørere.. jeg er en exe snowbordkjører.. gikk på sånn snowboard linje på folkehøy skole for 2 år siden.. så jeg har ikke stått på 1 sessong :( og det iriterer meg.. fordi snowboard er det kuleste i verden!

men til spørsmålet..

er det MEGA viktig åssen kles stil man har i bakken? fordi da jeg sto hadde jeg ikke råd til sikelig utstyr så jeg dro da på meg en varm og god rød kjeledress og sto med den.. ALLE nedrest i bakken så rart på meg da jeg kom kjørens.. og dem som sto å venta i kondolen osv dem så også rart på meg og begynnte å glise.. hva faen tenker jeg.. jeg er der får å kjøre brett og ikke se kul ut? eller det det å kjøre i bakken VELDIG sosialt? jeg synes det erkult å dra LENGST opp i bakken får å kjøre dritt fort ned igjen.. har bare stått 1 sessong så jeg er ikke pro.. men jeg kan basicen.. når jeg starta kunne jeg ikke stå en gang.. men etter 1 sessong kunne jeg begynne å små hoppe og kjøre i pipen og raile litt eller åssen det skrives.

Herregud, nei. Drit en lang faen i hva andre folk syns om klærne dine. Så lenge du har behagelige klær for deg selv er det det some teller.

Lenke til kommentar
Så "Switch" i dag! Sykt bra film!

Så den i helgen jeg også. Synes at den var bra, men den ga kanskje et inntrykk av at snowboard er litt enklere enn det egentlig er..?

Sto på snowboard i hagen til en kamerat i dag.. Vi la noen "byggeplater" i hardplast nedover trappa, spylte med såpevann og en liten rail helt nederst.

En kar som tok noen bilder, skal se om jeg kan få de. :)

Lenke til kommentar

Den får snowboard til å se enkelt ut, men en grunn til det er vel de gode brett kjørerne...

Du ser jo at "Mikkel" har problemer i starten, tryner foran alle klasse folka....Men budskapet er vel at med litt trening bare du er deg selv, så kan du klare det!

Edit : Gleder meg til å se bildene ;)

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar

@ Jimstar og Winten

takk, man er jo i bakken får å ha det gøy! og ikke sikanere andre folk, enten fordi dem er dorlig kledd eller tryner hele tiden.. ALLE er nybegynnere et sted.. likte ikke stå i bakken når folk ler av meg bare pga den rød kjeledressen.. er ikke alle som har råd til kult utstyr til 5000 kr.. å ja jeg har sett på klær, er rundt noen tusen lapper man må ut med..

noen som har vært i åre å stått der da? det er kult det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...