Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

Snowboarder her også!

Kjører et relativt gammelt Burton Custom med nye Vans sko (julegave) ikke dis til Burton men dette Boa Coiler systemet er så hardt overlegen alt Burton la ut på markedet i dag at det gjør vondt.

Turene i år gikk for det meste til Myrkdal og Hemsedal, ble ingen Voss på meg (selv om jeg elsker det annlegget) grunnet sen snø på Voss og en mindre skade etter vinterferie på Hemsedal :)

Myrkdal sugde baller hele vinter, hardt føre/is, null park og tettpakket av "civilians"

Hemsedal var utrolig deilig men de beste turene var utenfor trekket tbh, for mye køkultur i snowboard parkene -.- også ble det jævlig oppkjørt etterhvert utover ettermiddagen, men en god del naturlige drops veide opp for dårlig park-kjøring.

Håper på mye mye mer snowboarding neste år når jeg skal bo enten østover eller i nord i sammenheng med studier..

For dere som har lyst å stå på snowboard i sommer på vestlandet bør kanskje se mot Jondal, der skal det være åpent. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har begynt å bli skikkelig rastløs nå :p Jeg må ha noe ekstremt/noe med fart og hopp i å drive med. Ser frem til sommeren til Wakeboardsesongen, men har begynt å savne snowboard skikkelig

8737574[/snapback]

Hva med å prøve Downhillsykling? Stikke til Hafjell for eksempel? Har ikke prøvd selv, bare i skauen hjemme når jeg er ute på tur... Men har utrolig lyst til å dra til Hafjell i sommer...

Lenke til kommentar

T_Trosten: Jeg har ikke så forferdelig langt fra Hafjell. Det kan lett bli litt kjedelig å være der om sommeren, så skal sjekke om mamma/pappa gidder å kjøre meg dit en tur :)

Man kan leie sykler der, eller?

Jokkulf: Jeg er enig! Jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan lage et lite innendørs annlegg i Norge. Har sett filmer fra Nederland og Irland(!) der de har kjempebra innendørs parker.

Nordmenn er jo kjent for å "være født med ski på beina", og i framtiden så vil det kanskje ikke være naturlig snø her.. :)

Edit: Oi, mitt første innlegg med nytt nick! :green:

Endret av -Jungeldyret
Lenke til kommentar

Har flere venner som driver med Downhill som har sykler til mellom 20k og 40k, men sykling er ikke noe for meg. Jeg har også litt skrekk for sykling etter jeg koliderte med en murvegg for noen år siden, åpent brudd i begge armene. Liker best brettsport :) Jeg sluttet med å skate for 2 år siden fordi jeg gikk lei... det er liksom noe annet å fare fort nedover på et brett, sveve langt i gjennom luften enn å hoppe og dra en verial kickflip med brettet + høre hjulene som ruller. Wakeboard er kanskje det som minner meg mest om snowboard :) Jeg har også lyst til å prøve å surfe en gang

Thumbs up for innepark her og :thumbup:

EDIT: Gratulerer med nytt navn forresten Jungeldyret

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

wakeboard sesongen er da i gang den er den ikke det a? hvertfall her. vært et par turer i år alt jeg. med våtdrakt og litt baller funker det fett. men nå er den jævla båten på repp da det er kjipt!

Lenke til kommentar
wakeboard sesongen er da i gang den er den ikke det a? hvertfall her. vært et par turer i år alt jeg. med våtdrakt og litt baller funker det fett. men nå er den jævla båten på repp da det er kjipt!

8793366[/snapback]

Jeg har både våtdrakt og baller av stål, så det blir nok en tur på meg neste gang jeg reiser på hytta :) Badet i sjøen i påsken forresten :p det var kaldt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har noen noen bra tips til et redigeringsprogram?? har sett litt på pinnacle studio 11 ultimate, er dette bra? har pinnacle studio 9, men syns det blir litt for dårlig og lite avansert. pinnacle 11 ultimate bedere eller burde jeg gå for adobe eller noe annet?

Lenke til kommentar
Har noen noen bra tips til et redigeringsprogram?? har sett litt på pinnacle studio 11 ultimate, er dette bra? har pinnacle studio 9, men syns det blir litt for dårlig og lite avansert. pinnacle 11 ultimate bedere eller burde jeg gå for adobe eller noe annet?

8965934[/snapback]

Jeg tror du bør poste i en annen kategori enn sport, og hvorfor akkurat i Snowboardtråden?

Lenke til kommentar

Jeg tror du bør poste i en annen kategori enn sport, og hvorfor akkurat i Snowboardtråden?

Jeg postet den her fordi jeg trenger et redigeringsprogram som er bra til å redigere snowboard filmer..

Og til Andreasiversen: Kan ikke bli lei av snowboard. Begyn med hopp og rails, hvis ikke du gjør det da. Da vil du aldri bli lei, lover deg :D Ikke bytt til slalom værtfall, det er bare kjedlig!

Lenke til kommentar
Har selv stått brett i snart 4 år, kanskje 5?

Husker ikke helt, men isåfall, det er utrolig gøy!

Men begynner å bli litt lei nå, så vurderer å kjøpe meg slalom ski!

Har ikke helt bestemt meg ennå!!

8967710[/snapback]

Vel, man kan kjøre seg dry på snowboard, o gdet er alltid fint å ha noen på ski til å filme også ;) Prøv noen twin tips eller lignende, eller telemark for den saks skyld, variasjon fryder. Jeg lære meg først 360 på snowboard etter å ha gjort det på snowblades som jeg lånte av brodern (fy faen det var enkelt) så jeg drepte litt av frykten og gikk tilbake på snowboard og nailet en skikkelig lunken 360 på 10ende forsøk :)

Så ja, ta deg noen runder med noen ski, men ikke selg snowboardet enda! ;)

Jeg postet den her fordi jeg trenger et redigeringsprogram som er bra til å redigere snowboard filmer..

8968218[/snapback]

det passer alikevel bedre i en forumdel om redigering eller lignende uansett, men ta en titt på sony vegas (som skal være relativt enkelt å leke med) eller Adobe Premiere Pro for en mer profesjonell og fullstendig editing pakke. begge kan kjøpes knalldyrt, men der er jo alltids mulig å bruke sikkerhetskopien din som du tilfeldigvis husket å ha på harddisk ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann!

Kjøpte just et brukt burton (på finn). Link

Hvis du ser nøye etter så ser du at de to bakre delene på biningene som støtter akillisen (vet ikke hva det heter:P) er i forskellige farger...

Lurer på om det går ann å kjøpe nye sånne (bare de ikke hele binningen) ?

NothinDoin

Redigert : Har bestemt meg for å kjøpe nye bindinger...Noen sider som er billigere en

burton.no?

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar

Hei folkens! Kos å se at det er en tråd for snowboard her.

Kjører for øyeblikket på et Volant HybridDS-brett med hybridkjerne bestående av titaniumskjelett og fiber, bindinger av samme merke og Burton-sko.

Kjører stort sett off-piste om dagen, synes det ble kjedelig å prøve og feile i parken. Dessverre er det ikke mye tid til å kjøre her i Norge, så jeg drar så mye som mulig ut av påskeferiene i Val Thorens.

Det var en liten introduksjon av meg, kommer og titter på tråden deres igjen snart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...