Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg spør igjen. Noen som har erfaringer med hvor mye det koster å sende brettet inn til fylling av riper og sliping av stålkanter?

8098379[/snapback]

2-300 tror jeg, men å vokse på egenhånd burde vel funke?

8099028[/snapback]

Ja, voksingen klarer jeg selv. Men det er det å slipe stålkantene og fylle ripene jeg ikke klarer selv ;) Men 2-300 hørtes greit ut :) Får levere det inn i dag. Får håpe ikke det er så lang kø der da. Er jo snart Birkebeinerennet nå snart vet du :p

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen. Noen som har erfaringer med hvor mye det koster å sende brettet inn til fylling av riper og sliping av stålkanter?

8098379[/snapback]

2-300 tror jeg, men å vokse på egenhånd burde vel funke?

8099028[/snapback]

Ja, voksingen klarer jeg selv. Men det er det å slipe stålkantene og fylle ripene jeg ikke klarer selv ;) Men 2-300 hørtes greit ut :) Får levere det inn i dag. Får håpe ikke det er så lang kø der da. Er jo snart Birkebeinerennet nå snart vet du :p

8099086[/snapback]

Men når du vokser legger jo voksen seg ned i ripene, ihvertfall hvis du smelter inn voksen.

Lenke til kommentar

Jeg kan konstatere at mitt og mine kameraters "firma" vil startes!!

 

Vi vokser brett og alpinski for ca 300,-. Og det er full pakke - altså med kantsliping, ripefiksing, voksing, skraping og børsting.

 

Vi får voks, plastskraper ol. av Bluebird Wax gratis til å begynne med. 6kg voks, tror jeg.

 

Vi har også fått napp hos Platou Hgsd som akkurat har sagt opp den forrige avtalen medgjørende voksing. Altså får vi haugevis med kunder hvis ledelsen i Sandnes sier JA!

 

Jeg har laget en liste og alt en må gjøre med brettet for å fikse det. Dette er listen vi skal bruke. Med tips fra de som kan:Snowboard.doc

Endret av eguliano
Lenke til kommentar
Hallo, jeg har stått på snowboard i 3 år ca nå. Jeg klarer fint å kjøre, og føler jeg har veldig bra kontroll på brettet.

Problemet er når jeg skal hoppe på store hopp, jeg tar bra fart, hopper, og mister kontrollen. Jeg begynner sakte og vippe enten fremover, eller bakover når jeg er i luften for lenge - så jeg tørr ikke å ta triks, da jeg ikke klarer å hoppe uten å miste kontrollen.

Noen som har noen tips?

8093421[/snapback]

 

 

Krøk deg sammen! ;) kombiner det gjerne med en enkel grab midt på brettet. Noe av det lureste du bør gjøre er å øve deg gradevis oppover. Jeg vet ikke hvordan din situasjon er, men hvis du går rett på monsterhoppene er det ikke rart du sliter. Øv deg gradevis oppover. Hvis situasjonen er slik at du har øvd deg masse på småhopp og har god kontroll kan jeg ikke gi deg så mange tips annet enn:

 

- Kjør heller fortere på hoppene og ta mindre sats

 

- Krøk deg sammen i lufta

 

- Hvis du kjenner at du er på vei forover og at et digert "magaplask" er i vente, len deg bakover og sving med armene (ser ikke akkurat veldig pro ut, men det er bedre enn å gå på snørra)

 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle som ikke er så sikre på å hoppe med snowboard, å hoppe på trampolinen. Jeg har hoppet mye på trampoline både med og uten snowboard, og nå har jeg null problemer med å hoppe på de største hoppene. Man blir vant til å være i lufta ;) Selv når jeg var helt ny på snowboard kjørte jeg på de største hoppene uten store problemer ;)

Lenke til kommentar
Kanskje derfor jeg aldri hadde noen problemer med å hoppe, har hatt trampoline så lenge jeg husker. :)

8103649[/snapback]

Ja det hjelper utrolig mye. Og når du begynner å ta salto osv. helt sikkert på trampolinen, er det heller ikke noe problem å gjøre det på snowboard. Sånn er det iallefall med meg :)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve snowboard på trampoline :p, men får ikke gjort det pga jeg ikke har trampoline selv. Alikevell hopper jeg mye på trampoline om sommeren. Pga jeg kjenner mange som har. Lærte meg forresten rodeo 540 på trampoline i høst ^^

Lenke til kommentar
Kanskje derfor jeg aldri hadde noen problemer med å hoppe, har hatt trampoline så lenge jeg husker. :)

8103649[/snapback]

Ja det hjelper utrolig mye. Og når du begynner å ta salto osv. helt sikkert på trampolinen, er det heller ikke noe problem å gjøre det på snowboard. Sånn er det iallefall med meg :)

8103736[/snapback]

Hopper du da med brett eller uten? Uten drar jeg det meste, men har ikke fått prøvd med brett.

Lenke til kommentar
Kanskje derfor jeg aldri hadde noen problemer med å hoppe, har hatt trampoline så lenge jeg husker. :)

8103649[/snapback]

Ja det hjelper utrolig mye. Og når du begynner å ta salto osv. helt sikkert på trampolinen, er det heller ikke noe problem å gjøre det på snowboard. Sånn er det iallefall med meg :)

8103736[/snapback]

Hopper du da med brett eller uten? Uten drar jeg det meste, men har ikke fått prøvd med brett.

8107365[/snapback]

Altså, det man klarer med brett på trampolinen, vil man også klare etter litt øving på snø ;) Det er såklart ting man gjør uten brett som så og si er umulig på brett ;)

 

Hvor får jeg kjøpt thirtytwo lashed? Og hvilke priser er det på dem?

8107670[/snapback]

De har iallefall en del på The Shop. Finner ingen andre norske butikker som har dem. Ser de bare har dameversjonen av typen du er ute etter.

Endret av chs89
Lenke til kommentar

Er det ikke litt skummelt å ta diverse saltoer og spinner med snowboard på trampolinen? Jeg spør om dette pga snowboardet er jo tross allt ikke det minste du kan ha på beine. Har du f eks landet på kanten eller utenfor trampolinen noen gang?:p

 

Bra du reklamerer i signaturen din forresten chs89

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar
Jeg kan konstatere at mitt og mine kameraters "firma" vil startes!!

 

Vi vokser brett og alpinski for ca 300,-. Og det er full pakke - altså med kantsliping, ripefiksing, voksing, skraping og børsting.

 

Vi får voks, plastskraper ol. av Bluebird Wax gratis til å begynne med. 6kg voks, tror jeg.

 

Vi har også fått napp hos Platou Hgsd som akkurat har sagt opp den forrige avtalen medgjørende voksing. Altså får vi haugevis med kunder hvis ledelsen i Sandnes sier JA!

 

Jeg har laget en liste og alt en må gjøre med brettet for å fikse det. Dette er listen vi skal bruke. Med tips fra de som kan:Snowboard.doc

8100214[/snapback]

Platou bestemte seg for å si nei, da de ville gjøre alt med en 300kgs maskin som skulle plasseres hjemme hos meg, og vi ville gjøre det for hånd. Det skulle være om å spare penger.... BRENN!

Lenke til kommentar
Er det ikke litt skummelt å ta diverse saltoer og spinner med snowboard på trampolinen? Jeg spør om dette pga snowboardet er jo tross allt ikke det minste du kan ha på beine. Har du f eks landet på kanten eller utenfor trampolinen noen gang?:p

 

Bra du reklamerer i signaturen din forresten chs89

8109735[/snapback]

Det er alltid skummelt å prøve på noe nytt ;) Sånn er det bare desverre. Og om du har nogelunde kontroll på trampolinen uten brett, og er relativt flink til å kjøre og hoppe på brett til vanlig, så er det normalt ikke noe problem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...