Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da fikk jeg brettet mitt i dag. Kan ikke regne med et uskadet brett når jeg kjøper det brukt, så noen riper måtte jeg regne med :p

 

Skal vaske og preppe det i dag eller i morra. Da blir det nok så godt som nytt :D

 

Er det forresten noen som har tips til hvordan å fjerne klistremerker og sprittusj fra brettoverflaten?

8092595[/snapback]

Prøv med eddik - tynnet eddik! Hvis ikke, vil det bare stinke så lenge du har brettet : )

Lenke til kommentar
Da fikk jeg brettet mitt i dag. Kan ikke regne med et uskadet brett når jeg kjøper det brukt, så noen riper måtte jeg regne med :p

 

Skal vaske og preppe det i dag eller i morra. Da blir det nok så godt som nytt :D

 

Er det forresten noen som har tips til hvordan å fjerne klistremerker og sprittusj fra brettoverflaten?

8092595[/snapback]

Prøv med eddik - tynnet eddik! Hvis ikke, vil det bare stinke så lenge du har brettet : )

8092858[/snapback]

Det gikk fint med litt Jif og en klut :p Skrapte klistremerkene av med en kniv og vasket det av deretter. Ble kjempefint :)

 

Sliping av stålkanter? Og det er en ripe som er ganske dyp. Vet den kan fylles da jeg har fått gjort det før. Hvor mye tror dere det vil koste å sende inn brettet til fylling av riper, pussing av kanter og generell prepping?

Lenke til kommentar

Herlig at du har link til Den lille Snowboard tråden i signaturen din Tmz! :)

Det er nemmelig veldig få som finner tråden pga den ligger under en katogori som ikke er en av de mest brukte på diskusjon.no! Jo fler snowboardere som henger her, jo bedre blir det ^^

Lenke til kommentar

Hallo, jeg har stått på snowboard i 3 år ca nå. Jeg klarer fint å kjøre, og føler jeg har veldig bra kontroll på brettet.

Problemet er når jeg skal hoppe på store hopp, jeg tar bra fart, hopper, og mister kontrollen. Jeg begynner sakte og vippe enten fremover, eller bakover når jeg er i luften for lenge - så jeg tørr ikke å ta triks, da jeg ikke klarer å hoppe uten å miste kontrollen.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
finnes mange billigbrett som har merket burton kan ikke noen modeller i hodet.. kan hende burton bindingene er bra men passer hvertfall ikke til foten min :) og de burton bindingene jeg har hatt så har plastikkene på jekkene vært såpass sprø at de har knekt etter noen ukers bruk. siste burton bindingen jeg hadde eller hvertfall prøvde var burton custom 2005

7124681[/snapback]

Burton FS dette eller? Jeg slet ut 3 par på 2 uker. Makan til dritt.

 

Jokkulf: Selvfølgelig, må jo reklamere litt :)

 

Åssen triks tar dere a? Og hvor lenge har dere stått.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Hallo, jeg har stått på snowboard i 3 år ca nå. Jeg klarer fint å kjøre, og føler jeg har veldig bra kontroll på brettet.

Problemet er når jeg skal hoppe på store hopp, jeg tar bra fart, hopper, og mister kontrollen. Jeg begynner sakte og vippe enten fremover, eller bakover når jeg er i luften for lenge - så jeg tørr ikke å ta triks, da jeg ikke klarer å hoppe uten å miste kontrollen.

Noen som har noen tips?

8093421[/snapback]

 

Er du veldig stiv i luften? Sånn at du knyter deg "lissom"?

Prøv å vær mer med på hoppet, hvis du skjønner hva jeg mener. Beveg deg etter hoppet.. Det ble litt vanskelig å forklare. =/

F.eks bare trekk deg sammen litt i lufta.

 

Edit: Hvis jeg skal lage en rail/grinde på en benk av tre og/eller metall (hver for seg) hva bør jeg da smøre de med, for at jeg ikke skal stoppe/herpe brettet?

Endret av xerminx
Lenke til kommentar
Hallo, jeg har stått på snowboard i 3 år ca nå. Jeg klarer fint å kjøre, og føler jeg har veldig bra kontroll på brettet.

Problemet er når jeg skal hoppe på store hopp, jeg tar bra fart, hopper, og mister kontrollen. Jeg begynner sakte og vippe enten fremover, eller bakover når jeg er i luften for lenge - så jeg tørr ikke å ta triks, da jeg ikke klarer å hoppe uten å miste kontrollen.

Noen som har noen tips?

8093421[/snapback]

Se på snowboardfilmer, se hvordan proffene beveger seg i luften ;) Hjelper mye det også :)

Lenke til kommentar
Hallo, jeg har stått på snowboard i 3 år ca nå. Jeg klarer fint å kjøre, og føler jeg har veldig bra kontroll på brettet.

Problemet er når jeg skal hoppe på store hopp, jeg tar bra fart, hopper, og mister kontrollen. Jeg begynner sakte og vippe enten fremover, eller bakover når jeg er i luften for lenge - så jeg tørr ikke å ta triks, da jeg ikke klarer å hoppe uten å miste kontrollen.

Noen som har noen tips?

8093421[/snapback]

Satser du mye? Prøvd å ta litt større fart slik at du slipper å ta i så mye i satsen? Tror det viktigste er å trene, hopp mye på middels store hopp og trekk opp beina når du er i luften, kanskje det hjelper hvis du prøver å grabbe. Etter hvert vil du bli mer komfortabel i luften og du kan prøve vankligere triks. Alt kommer etter hvert og ikke vær redd for å prøve nye ting, går oftere galt når du nøler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hallo, jeg har stått på snowboard i 3 år ca nå. Jeg klarer fint å kjøre, og føler jeg har veldig bra kontroll på brettet.

Problemet er når jeg skal hoppe på store hopp, jeg tar bra fart, hopper, og mister kontrollen. Jeg begynner sakte og vippe enten fremover, eller bakover når jeg er i luften for lenge - så jeg tørr ikke å ta triks, da jeg ikke klarer å hoppe uten å miste kontrollen.

Noen som har noen tips?

8093421[/snapback]

 

Løft brettet opp mot kroppen. Krøk deg sammen i luften. Sats med begge beina, ikke "popp" brettet i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Takk for tips! :) Har prøvd å krøke meg sammen mer, men da tipper jeg somregel forover (sånn at jeg lander på magen). Tror kanskje jeg tar i litt mye når jeg hopper ja, for når jeg bare kjører over hoppet så går det greit. Kan hende jeg popper også, når jeg tenker meg om... Skal iallefall prøve meg frem litt, igjen takk for tips! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...