Gå til innhold

Den store Snowboardtråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå som jeg endelig begynte å sette noen nye triks måtte jo selvfølgelig uflaksen komme, klarte å brekke kragebeinet så sessongen er over for meg :(

8076103[/snapback]

Ah, kjipt.

 

Knakk kragebeinet for noen år siden jeg og. Tar en stund før man kommer tilbake. Hvordan skjedde det?

 

Uansett, god bedring :)

Lenke til kommentar

Jeg kom mot en rail i stor fart (plumbo railen i varingskollen) var kanskje litt høy på pæra å bare dro på, alt gikk helt fint helt til jeg kom ca halveis, da fikk jeg for mye vekt frampå og kantet, landet rett på venstre skulder. Gjorde egentlig ikke noe vondt, kjentes bare ut som jeg hadde fått en liten trøkk og jeg var innstilt på å fortsette å kjøre. Men etter en stund ble det vondere, det "knaste" når jeg bevegde skulderen og jeg bestemte meg for å ta meg en tur til legen. Så tokk vi rønken og det viste at kragebenet var brutt tvers av og jeg kan ikke løfte armen over skulderhøyde på minst 6 uker. Kanskje jeg får kjørt et par turer før sessongen er over om jeg er heldig.

 

Alt ble filmet, men kjenner ikke han som filmet. Så kanskje ikke så dramatisk ut når det skjedde though.

 

Sorry for eventuelle skrivefeil, er litt stress å skrive med bare en hand :p

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Jeg knakk kragebeinet da jeg stod på rulleskøyter jeg. Kjørte over en gap, og landet på beina, men var i ubalanse. Når jeg nådde asfalten rullet jeg rundt og landet på høyre skulder. Det gjorde heller ikke noe spesielt vondt i starten slik som du også sier Tmz, og jeg husker knasinga fra skulderen i det jeg vridde nakken og rørte på skulderen. Sinnsykt ekkelt. Men jeg fikk det skikkelig vondt noen minutter etter. Du var nok heldigere der enn jeg, for jeg hadde det helt jævlig :p

Lenke til kommentar

begynte på snowboard på torsdag.. stått i 4 dager.. synest selv jeg har blitt god fort.. kjører løssnø, railer, tar 180 og klarer grab :) skal i eikedalen snart med skolen, skal klare 360 der :p

sto på twin tips.. klarte lett 360 der, også 540.. men ikke alltid :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Dette er individuelt, men tommelfingerregelen er vel at fremste binding skal stå 15 grader vridd og bakerste mellom 5 og 10.

Lenke til kommentar

Jeg har noe som kalles duck stilling, det vil si at fremste binding står i f.eks +16 grader, mens bakerste står i - 12 grader ( slik blir du stående med beina \ \ / /). Anbefales om du kjører park, lettere å holde balansen på rails og lande i switch etter en 540. Kjører du mes offpis eller bare cruiser rundt burde du vel ha vanlig stance, prøv deg fram :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg brettet mitt i dag. Kan ikke regne med et uskadet brett når jeg kjøper det brukt, så noen riper måtte jeg regne med :p

 

Skal vaske og preppe det i dag eller i morra. Da blir det nok så godt som nytt :D

 

Er det forresten noen som har tips til hvordan å fjerne klistremerker og sprittusj fra brettoverflaten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...