MrEspen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Moto er ikke stive. En kompis av meg skal alltid ha stivest mulig, han kjører nå på Salomon Malamute, brukes sikkert 80% med splitboard. Selv kjører jeg også Salomon, men jeg tror det er en utgått modell, de er betydelig stivere enn Burton Moto som jeg også har kjørt på mange sesonger. Ville absolutt vurdert Salomon, de har vært helt overlegent gode. Bruker mine til bortimot 100% splitboard. Vet ikke hvor du finner de i butikk for å prøve, jeg bestilte mer eller mindre i blinde fra Boardshop. Jeg ser nå at de faktisk ikke har Salomon lenger, da er det vel ingen i Norge som fører de. Lar likevel posten stå, siden det uansett er et merke som er verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Burton Ion er jo en boots du aldri kan gå feil med. Bare litt stivere enn medium, men jeg ser ikke helt hva man skal med enda stivere sko med mindre man driver å bomber ned preparerte løyper. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Hvis man går topptur med splitboard vil du ha så godt sideveisstøtte som mulig, ellers blir det slitsomt for anklene å krysse i lengden. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Takk for gode råd! Jeg leste om malamuten i går, de virker fine. Men ikke så lette å få tak i, er litt skeptisk til å kjøpe blindt :/ Hvordan er det å stå i bakken med en såpass stiv støvel? Ser for meg at det kanskje blir litt 50/50 bakke og topptur. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 (endret) Så etter å ha søkt og chattet litt rundt, så virker det som at det er disse man får tak i i Norge som egner seg best til toppturer (?): K2: https://boardshop.no/vinterutstyr/snowboard/snowboardsko/k2-aspect-blk Burton Tourist: https://boardshop.no/vinterutstyr/snowboard/snowboardsko/burton-tourist-black#image-48248 Deeluxe Spark: http://shop.srfsnosk8.no/index.php?product=571602-1000&c=432 Eventuelt Nitro: https://boardshop.no/vinterutstyr/snowboard/snowboardsko/nitro-team-tls-blk-buc#image-47960 Malamuten virker det litt mer hazzle å få tak i..? http://www.salomon.com/no/product/malamute-2.html Edit: Hvis jeg går etter modo størrelse (min er 30), så burde modellen passe sånn nogenlunde, sant? Edit 2: Fant ett par Malamute i Norge hos Hemsedal Sport, håper å ha dem innen helgen. Takk for hjelpen! Endret 11. januar 2017 av Hotel Papa Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Takk for gode råd! Jeg leste om malamuten i går, de virker fine. Men ikke så lette å få tak i, er litt skeptisk til å kjøpe blindt :/ Hvordan er det å stå i bakken med en såpass stiv støvel? Ser for meg at det kanskje blir litt 50/50 bakke og topptur. Funker helt strålende i bakken, men blir vel litt stiv i railparken Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Yes, høres bra ut. Jeg er for gammal for denne railingen uansett så.. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Finnes det noen steder med greit føre om dagen? Tenker da østlandsområdet, ikke helt oppe på fjellet som Hemsedal. Kongsberg er vel bare is nå regner jeg med? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Kongsberg hadde jo 6 plussgrader på Torsdag eller Fredag.. Jeg hadde tenkt å sjekke ut Hemsedal denne helgen, men droppet det da det også var veldig varmt der. Med det været vi har hatt her, så tror jeg de fleste stedene er ganske rævva. Kanskje Hafjell eller Kvitfjell? På Torsdag skrev meteorologene at det skulle regne i 1000-1200m høyde på Vestlandet, usikker på hvordan det er vestafjells nå. Mulig Tromsø er bra? Oppdal? Endret 22. januar 2017 av Hotel Papa Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Regnet med det ja, uff. Hvor blir det av vinteren? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Er redd det bare vil bli dårligere og dårligere årene som kommer... Vi har hytte på Trysil, og det har det har det ikke hvert veldig gode forhold på mange år... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Sto på brett en gang i fjor, null året før der. Kan jo nesten bare gi det bort Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) I japan derimot! Og Canada.. So much pow Endret 22. januar 2017 av Hotel Papa Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Haha! Du følger også Jon Olsson ja! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Må jo det etter at Casey Neistat sluttet å daily vlogge... Hittil så syns jeg Jon (og Marcus) leverer veldig bra kvalitetsfilmer. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 for de som savner skikkelig snø, Skeikampen har knall fine forhold Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Det var lengre unna enn jeg hadde håpet. Men takk for førerapport Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 for de som savner skikkelig snø, Skeikampen har knall fine forhold Hvordan tror du det er der nå? Ser det har vært ganske varmt der nå, flere plussgrader i følge yr. Meldt ned mot -7 til helgen. Kjipern å kjøre i 3t for isete forhold Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Noen som har prøvd Oakley Flight Deck? Er litt sugen på mer FOV, da mine Airbrake has ganske dårlig FOV... Men har hørt Flight Deck sliter litt med at dem dugger og linsa som ikke sitter tett nok, så det kommer mye vind inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå