Der Kommissar Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 anngående boots:bootsa skal være så små som mulig, dvs de skal sette veldig godt, dog uten å være 'for' trange. dette blir et prosjekt dersom man fremdeles vokser...grunnen til å kjøpe dem minst mulig er for å slippe hælløft. videre så skal man ALDRI ha mer enn et par sokker på seg, disse skal også være tynnest mulig. invister i et godt par snowboardsokker. det finnes spesialsydde, men stort sett så vil en hvilken som helst knestrømpe (veldig viktig at det er knestrømpe også) være ok. ikke legg for lite penger eller omtanke i sokkene. se på de som en del av skokjøpet. med nye boots så er det vanlig at de føles vonde i starten før de er gått inn. dette er også avhengig av stivheten på de. jeg liker stive boots, noe som igjen krever stivere bindinger...og gjerne høyest mulig highbacks. rotasjon på highbacks og forwardlean er også en viktig del av boot/bindinginnstillingen i tillegg til bredde på stance og vinkler. det er viktig å bruke tid på dette også, da en vond interface vil gjøre kjøringen vanskelig. dette er igjen en del av den større diskusjonen når det gjelder type brett, lengde, stivhet etc. 7952157[/snapback] Nice, da satser jeg på at mine støvler blir bedre å bruke. Testa dem for første gang i alpinbakken her i tromsø for noen dager siden. Var forferdelig vondt, men siste turen blei de bedre. Gjelder riktig nok bare den fremste :/ Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Har booket rom for 4 stk. @ Hemsedal neste helg, gleder meg som en liten unge!Noen andre som skal dit el? 7940967[/snapback] Blir nok ikke Hemsedal før vinterferien, men fy fadderullandei som jeg gleder meg! Har også skidag på skolen i en av de kommende ukene, der har man ogs å noe å se frem til. Men jeg trenger nye bindinger, mine Burton Freestyle tok kvelden iløpet av juleferien. Anbefalingor? 7957861[/snapback] Burton Custom bindinger er sakerrr Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Har dem jeg også. Gold. Uten tåkopp, men har litt lyst på. Må skaffe meg Lashed først! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Da reiser jeg til Ringebu og blir borte i noen dager! Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Highback justeringen på bindinger? Og googles? Hvilke grader har dere justert highbacken? Altså bakvinklingen? Har et par rome 390SDS bindinger, kjører regular med ca +15 graders vinkling på venstre fot og -5 på høyre. Får mye press på venstre ankel siden jeg tror den er litt feiljustert i bakkant. Har tatt opp igjen brett kjøringen etter ca 4 års pause så utstyret er jo mere hightec nå Kjører forresten med 32 Leashed sko som er diggbare og Rome Solution 160 brett, dyrt utstyr men trenger et brett som går fort/høyt og bindinger som tåler en støyt:) Har et par gamle arnette briller, noen som vet om et par fete goe briller som passer til Sweet Trooper hjelmene?? Endret 18. februar 2007 av ivanp Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Åssen vinkel står dere med bindingene a? Jeg tror jeg har 15 på den fremre og -15 på den bakerste, så står med beina i v-stil. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 I morgen får jeg mitt nye Sims-snowboard jeg kjøpte av en fyr på finn.no! *glede seg*! Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 ZenCo: Nice=) I morgen skal jeg kjøpe meg Electric EG1 Goggles på Whitewater i Oslo Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Electric EG1 Goggles koster 751 på sportslageret... Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ivanp: seriøst? Da drar jeg dit ass Vet du om de selger bare glass på whitewater? Vil kjøpe med speilglass, nemlilg. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Åssen vinkel står dere med bindingene a? Jeg tror jeg har 15 på den fremre og -15 på den bakerste, så står med beina i v-stil. 7967858[/snapback] Er noe sånt jeg også har, litt mer enn 15 kansksje (husker ikke helt). Tror det heter duck (og ikke v-stil). Etter min mening ser det ikke helt klokt ut, men det fungerer helt utmerket. Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Var 15 fremme og -13 bake Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Hei Snowboardfolk! Var en tur på Budor i dag og sto på snowboard. Har ikke stått på snowboard på en stund, bare et par ganger dagen før. Uansett, filmet litt, og tenkte vi kunne dele noen filmer om noen hadde sine egne Her er iallefall mine Film 1 Film 2 (Nei! Det var ikke noe godt ) Beklager den dårlige kvaliteten på filmene. Er filmet med en mobil, men det duger Ja, dere trenger ikke å si det, jeg er ikke helt i norgestoppen liksom! Får fortsette å øve Mvh Christian Endret 19. februar 2007 av chs89 Lenke til kommentar
Bonde92 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Er nybegynner, jeg... Er det noen som kan si meg ca hvor mye gryn jeg bør legge i snowboardet?? Lenke til kommentar
ivanp Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) xerminx: Sportslageret vet jeg selger dem med 2 stk glass, har ikke sjekka hvilke som følger med. Men er noe tilbud de startet med på forrige torsdag ihvertfall, lørdag hadde dem ihvertfall en god del googles inne. her er direktelink forresten: http://www.oslosportslager.no/product/7853...E%21%21%21.html bonde 92: hvis du er totalt fresh, gå for et brett med ikke for mye "pop" i. 3-4 lapper vil jeg tro er en grei investering. Uten å bedrive for mye reklame har de bred kompetanse på bikes & boards som ligger på grunerløkka ( http://www.bab.no ). Har kjøpt både brett og ski der og er strålende fornøyd. Veileder deg også i valg av sko/bindinger. Tror dem har salg på klær i disse dager også. Endret 20. februar 2007 av ivanp Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 xerminx: Sportslageret vet jeg selger dem med 2 stk glass, har ikke sjekka hvilke som følger med. Men er noe tilbud de startet med på forrige torsdag ihvertfall, lørdag hadde dem ihvertfall en god del googles inne.her er direktelink forresten: http://www.oslosportslager.no/product/7853...E%21%21%21.html 7981986[/snapback] Jeg kjøpte meg de brillene! Glassene som fulgte med var et slags "mørkt speilglass" og et par rosa/rød til å stå i dårlig lysforhold. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Er nybegynner, jeg... Er det noen som kan si meg ca hvor mye gryn jeg bør legge i snowboardet?? 7979425[/snapback] Kommer helt an på hvor mye du skal stå, og hvor god du har planer om å bli. Mitt første brett kostet bare 2 000,- for en pakke (brett, bindinger og sko (gi faen i klag på at det ikke heter sko). Det var ingen god pakke, men det var nok for meg som nybegynner. Var det brettet jeg lærte meg å stå på. Det jeg har nå kostet vel ca 7 500 for en full pakke. Det er helt klart mye bedre på alle måter, og absolutt verd pengene. Vil tro det ligger ganske midt på treet når det kommer til kvalitet/pris. Om du er usikker på hvor mye du skal bruke det vil jeg egentlig anbefale deg å kjøpe et relativt billig brett. 3 000 burde holde (særlig om du finner det på tilbud). Pass på at du får trekjerne (de har vel kanskje sluttet med skum-dritet, vet ikke helt). Sikkert veldig mange som syn du burde kjøpe et dyrere brett osv, men det er absolutt ikke nødvendig med mindre du vet at du skal stå mye. Ser ganske dumt ut med folk som sitter på toppen av bakken og røyker og eter hele dagen med de nye, dyre brettene sine for så å rulle seg ned bakken en gang i balnt. Endret 20. februar 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Til vanlig står jeg på en billig drittpakke fra Lamar. Tror jeg betalte 2 500,- for sko, bindinger og brett. Lånte brettet til en kamerat av meg en tur når jeg stod i dag, brettet og bindingene hans koster 10 000,- tilsammen. Jeg syntes det var bedre å stå på mitt Så pris har ikke alt å si! EDIT: Stått på snowboard i omtrent 5 sesonger, så er ikke helt nabb lixz. Endret 20. februar 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Platen har mer å si enn du tror Negotiation Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg nytt brett og bindinger jeg og. Men det renner ikke over av penger for å si det mildt Får lete litt etter tilbud. Kanskje jeg heller venter til våren da de er på salg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå