Gå til innhold

Den store Snowboardtråden

jacoP

Anbefalte innlegg

152 vil funke bedre vil jeg tro? Jeg har både 155 og 152, og jeg er ca 175. Husk at brett skal bør ikke være høyere enn haka di. Cartel binding vil funke fint på banana bret, frykt ikke :)

Da skal jeg nok arrangere en tråd om snowboardtreff enn ikke om så lenge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wuhu! :) snødd 1 meter puddersnø de to siste dagene. :) Jeg var ute å prøvde skikkelig puddersnø! :p meeeeen det var jammen slitsomt! :p det var nesten for mye puddersnø! :O man måtte ha ekstremt høy fart for å halveis flyte oppå! :O :O Men slalombakken var KJEMPEBRA!!!! :) skikkelig myyykt og godt! :p

Lenke til kommentar

det var nesten for mye puddersnø! :O

No such thing!

Fleur_Mt.Baker_powder_snowboard_large.jpg

fikk til noen sånne svinger ja! :p meeeeen, når man tar en sånn sving mister man all farten og stopper opp! xD Og det er da frusterasjonen kommer! :p 10000000000000 kg snø på brettet og snø til livet! xD gikk greit så lenge det var bratt! :p hehehehe! xD

Lenke til kommentar

152 vil funke bedre vil jeg tro? Jeg har både 155 og 152, og jeg er ca 175. Husk at brett skal bør ikke være høyere enn haka di. Cartel binding vil funke fint på banana bret, frykt ikke :)

Da skal jeg nok arrangere en tråd om snowboardtreff enn ikke om så lenge.

Har kjørt Cartel på Banana. Det funker fett det, men jeg er glad i litt mykere bindinger. Spessielt på et jibbebrett.

Hehe takker for all hjelpen.. vurderer dog ett par Rome 390 til bananen og ha Cartel bindingene til det gamle brettet så jeg slipper å skru frem og tilbake :thumbup:

Lenke til kommentar

noen som har brister ribbern før? hvordan føles det?

For jeg tryna saftig i helgen, og har sykt vondt, men heldig vis bare når jeg puster:P

jeg knakk to ribben for to år siden på en rail... :p det stikker noe jævli og er helt forferdelig når man puster! :p man må bare ligge/sitte heeeeeeelt stille å puste kjempesakte! :p er dritkjett! :p Og et tips er å prøve å unngå å høre morrsometing! :p fordi når man ler er det helt jævli....

Lenke til kommentar

Hvor bra var plassen du var på? På en skala fra 1 til 10.

(sånn jeg skjønte det ihvertfall)

Langskalle, der! :) Må jeg skrive så nøye? :p

bare jeg som ikke leser norsk så mye for tiden... :p Meeen, jo. Snøen var vell på topp! 10 men bakkene var litt slake noen steder! :p ellers alt bra! :p løypene gikk fra 1000-2500 meter, så fikk lange fine turer! :) var nok av bratte steder for å si det sånn.. :p er tross alt alpene det er snakk om! :p OG temperaturen ligger på -5C pluss-minus

Lenke til kommentar

Halla.

Har fått et lite oppdrag å komme med innspill/pusse opp en slalombakke. Det er en svart løype.

Men folka har ikke noe særlig peiling på hva vi ønsker i en snowboard park. De har kjøpt inn rails, og prøvde å lage noen hopp i fjor, men gikk ikke særlig bra. Er snakk om Vardåsen vel og merke, i Asker, hvis noen er kjent. Litt vanskelig å gi dere et bilde av hva jeg ønsker å gjøre men. Kanskje jeg kan scanne inn en skisse senere hvis det noen er intressert. Er ikke jeg som står for selve konstruksjonen, mer designet, men skriver at jeg lager.

Jeg gjør dette gratis, men om jeg ikke skjønte feil så har de til gode for 10 mill å pusse opp bakken, dog en (god) del av dette skal brukes til å utbedre snøanlegget. Hvis jeg får en park som jeg vil, i gangavstand fra der jeg bor så er jo dette bare ypperlig! om ledelsen kommer å bryter inn så blir jeg furt, haha!:D Setter fakta og hva jeg tenker meg i spoiler, ettersom jeg føler dette blir en wall of text. Håper noen har noen innspill!

Bakken er som nevnt svart løype, ca 300 meter lang, der de 50 første er veldig slake. (her ønsker jeg å ha en løype med et par rails. evnt også vaskebrett.) Etter dette så blir det bratt, før det kommer et skikkelig heng. Problemer jeg har opplevd er at det har blitt bygd greie nok hopp her i mindre størrelse, men landingen har de bare lagt opp til at skal være bakken selv, ingen form for kul. Dette mener jeg ikke fungerer(innspill på dette?)

Har diverse rails:

- Noen flatboxer à 30 cm breie à forskjellige lengder

- "Et bord med benker på hver side med plexiglass lag" - aner ikke hva det heter

- 2 kinks av forskjellige lengder (flatbox)

- En ca 4 meter feit flatbox.

Ønsker en C rail og en rainbow rail.

Av hopp så tenkte jeg, som jeg nevnte tidligere, å ha noen mindre på toppen. med landing

Har planer om et stort hopp, hvis de tenker flere så er jo det bare supert, men holder meg til ett for nå. Tenkte å ta bruk av den bratte bakken, er en del heng, så flater det seg ut, så blir det bratt igjen. Tenkte å ha hoppet rett før det blir bratt igjen. Få dem til å bygge en kul, og landing som går inn i det bratte henget. hvis dere skjønte?

Tenker også å lage en corner nederst i bakken. Er en varme stue i bunn av bakken hvor du har en "quarterpipe" av plast på venstre side, det passer fint å ha en corner på motsatt side, da de lagde noe som minnet om det ved en tilfeldighet der før.

Noe jeg har glemt som er viktig i en bakke?

Kommer til å lage en post, men bare gjøre det litt obs for dere her i denne tråden. Håper jeg ikke tar vann over hodet her. Helst kom med spørsmål i tråden jeg lager, da jeg ikke kommer til å få med meg alt som kommer her.

Ikke sikker på om jeg har fått med meg alt. Endringer kommer i såfall i tråden jeg lager under ekstrem sport.

peace!

Lenke til kommentar

Halla.

Har fått et lite oppdrag å komme med innspill/pusse opp en slalombakke. Det er en svart løype.

heisann! :p høres bra ut det der, men det med hoppet ditt stusser jeg litt på. :p folk pleier gjerne å stoppe opp rett etter de har hoppet. så jeg ville bygd hoppet sånn at du har en flate 20-30 meter etter landingen! :p om du gjør sånn du tenker med hoppet ut i henget, så blir det fort isete under når folk skrenser med en gang etter landingen for å vente på kompissene. Men går sikkert bra også om det er en liten bakke med lite folk! ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...